Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@02:35:19 GMT

راهنمای خرید ارز دیجیتال در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۹۳۳

راهنمای خرید ارز دیجیتال در ایران

برای بسیاری از مردم ارزهای دیجیتال دنیای مبهمی است. این که چگونه دیتاهایی بر بستر کامپیوتر و اینترنت این گونه ارزشمند می‌شوند. مسائل فنی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد بیشتر مربوط به متخصصان است، اما بسیاری از افراد به چشم یک سرمایه‌گذاری به این حوزه نگاه می‌کنند. همانطور که در بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری نیازی نیست حتما یک مهندس عمران باشید و بیشتر افراد با داشتن اطلاعاتی جامع پیرامون آن، اقدام به سرمایه‌گذاری می کنند، در ارزهای دیجیتال نیز تقریبا این چنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط باید قبل از سرمایه گذاری به این مسئله توجه داشته باشید که فراز و فرودهای قیمتی در این حوزه بسیار بالاتر از هر سرمایه گذاری دیگر است.

تاریخچه تکامل صرافی‌های ارز دیجیتال

در ابتدای رشد رمز ارزها، چه در ایران و چه در خارج از کشور، بیشتر معاملات در انجمن‌های مرتبط با رمز ارزها یا مرتبط با تکنولوژی صورت می‌گرفت. روش کار به این صورت بود که پستی در یکی از این انجمن‌ها برای خرید مقداری رمز ارز یا فروش درج می‌شد و در نهایت افراد به توافق رسیده و معامله انجام می‌شد. خیلی مشخص است که در این روش طرفین معامله ریسک بسیار بالایی را تحمل می‌کردند. این امکان وجود داشت که علیرغم ارسال ارز دیجیتال، پولی دریافت نشود و راه کار مناسبی نیز برای آن وجود نداشت. بسیاری سعی می‌کردند معامله خود را فقط حضوری انجام دهند اما این روش هم جدا از دردسرهایی که داشت، خالی از ریسک نبود.

رفته رفته پلتفرم‌هایی برای فروش و خرید ارز دیجیتال به وجود آمدند. سایت‌های متمرکزی که معامله با آن‌ها نسبت به خطراتی که در گذشته کاربران را تهدید می‌کرد، امکان فوق العاده‌ای محسوب می‌شدند. در همان سال‌های ابتدایی برخی از این پلتفرم‌ها مورد سرقت کلاهبرداران قرار گرفتند اما در این مسئله نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شد تاکمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

نکته مهمی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید همیشه به آن توجه کنید، انتخاب پلتفرم مطمئن است. خوشبختانه این روزها انتخاب‌های مطمئن زیادی وجود دارد اما توجه حداکثری به این پارامتر با علم به اینکه این خدمات جنبه مالی داشته و هرگونه خطایی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، به شدت مهم است.

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

اکنون برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران انتخاب‌های بسیاری دارید. پلتفرم‌های بسیاری پدید آمده‌اند که می‌توان یکی را برای خرید و فروش‌ها و تبدیل تومان به ارز دیجیتال یا بالعکس انتخاب کرد. این پلتفرم‌ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ای که در آن کاربر با پلتفرم خرید و فروش خود را انجام می‌دهد و دسته ی دیگر که کاربر با کاربر خرید و فروش خود را انجام داده و پلتفرم کارمزد معامله را از طرفین دریافت می‌کند. هر یک از پلتفرم‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

در ابتدا پلتفرم‌های دسته اول که بین کاربر و پلتفرم است در ایران به وجود آمدند که تاکنون نیز در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال یکی از این پلتفرم‌های معتبر رابکس است. از جمله مزایای این پلتفرم‌ها سادگی کار با آن‌ها است. شما دردسری برای فروش و قیمت نداشته و کارمزدی برای معاملات نمی‌پردازید. سود پلتفرم هم از فاصله‌ای که بین قیمت خرید و فروش وجود دارد، به دست می‌آید. بسیاری از کاربران که به تازگی با این حوزه آشنا شده‌اند این نوع پلتفرم‌ها را بخاطر سرعت و سادگی انتخاب می‌کنند. دیگر مزیت این پلتفرم‌ها پشتیبانی از تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال است که به صورت مستقیم می‌توانید آن‌ها را با تومان خرید و فروش کنید. حسن دیگر این پلتفرم‌ها ساپورت مبالغ با حجم بالاست، موردی که باعث می‌شود خیلی وقت‌ها کاربران حرفه‌ای نیز از این پلتفرم‌ها استفاده کنند.

حال به مزایای دسته دوم بپردازیم. در این مدل کاربر می‌تواند قیمت مورد نظر خود را انتخاب کند. در صورتی که مشتری برای آن پیدا شد معامله انجام می‌شود. شاید این بزرگترین مزیت این مدل پلتفرم‌های خرید و فروش باشد. اما دیگر مزیتی که باعث می‌شود بسیاری از کاربران برای خرید بیت کوین به این نوع پلتفرم‌ها روی بیاورند، این است که عمدتا اختلاف قیمت خرید و فروش یک دارایی در آن بسیار پایین‌تر است. به این معنی که در بسیاری اوقات کاربران با قیمت کمتری می‌توانند خرید کنند یا دارایی خود را با قیمت بیشتری بفروش رسانند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این مدل، پلتفرم درصد مشخصی را به عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در تلگرام

خرید و فروش ارز دیجیتال در اینستاگرام و یا تلگرام امری است که همچنان برخی افراد گرفتار آن می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که این کار یکی از پر ریسک‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای خرید و فروش از آن استفاده کرد و به هیج عنوان از طرف کارشناسان توصیه نمی‌شود. اما سودجویان با وعده فروش ارزان‌تر ارز دیجیتال، دام خود را پهن می‌کنند و متاسفانه برخی افراد ساده لوح فریب این افراد را می‌خورند.

احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال

بسیار مهم است که شما در تمامی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال احراز هویت کنید. روش احراز هویت همه صرافی‌ها نیز با توجه به دستورات پلیس فتای کشور تقریبا به یک شکل است. برخی از صرافی‌ها برای فروش ارز دیجیتال تاکیدی برای احراز هویت ندارند اما برای خرید احراز هویت ضروریست.

نکته حائز اهمیت آن است که احراز هویت از طرف پلیس فتا به همه صرافی‌های ارز دیجیتال کشور تکلیف شده است. پس اگر با صرافی برخورد کردید که برای خرید ارز دیجیتال محدودیتی از این جهت نداشت، کمی بیشتر تامل کنید. این نکته را برای همیشه به خاطر بسپارید که هیچ صرافی معتبری بدون احراز هویت به شما خدمات خرید ارز دیجیتال ارائه نمی‌دهد.

جمع بندی

در این مطلب سعی شد نکاتی کلی پیرامون نحوه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال گفته شود. توصیه‌ای که همه کارشناسان این حوزه به تازه واردان می‌کنند، مدیریت ریسک در این حوزه است. درست است که ارزهای دیجیتال می‌تواند با سودهای زیادی همراه باشد اما از طرفی دیگر امکان ضررهایی به همان شدت نیز وجود دارد. پس بهترین کار قبل از ورود، پذیرش ریسک موجود است. بدین معنی که مبلغی را وارد کنید که تحمل از دست رفتن کامل آن را داشته باشید.

نکته مهم دیگر استفاده از پلتفرم خرید و فروشی معتبر است. به خاطر داشته باشید که انتخاب نامناسب در این مورد می‌تواند به شما صدمات مالی وارد کند.

و در انتها نکته همیشگی که کارشناسان به شدت آن را پیشنهاد می‌کنند؛ سعی داشته باشید قبل از ورود به این بازار حتما دانشی حداقلی کسب کنید. زیرا هر مقدار دانش کمتری داشته باشید، می توانید خوراک بهتری برای کلاهبردارنی که در این حوزه هستند، باشید. با کسب دانش و به روز آوری مرتب آن، ارزهای دیجیتال می‌تواند به یک حوزه پر از فواید مختلف در زندگی شما تبدیل گردد.

کد خبر 1664766

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرید و فروش ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پلتفرم ها سرمایه گذاری داشته باشید احراز هویت صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟