Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:18:22 GMT

درآمد‌های نفتی یمن برای پرداخت حقوق کارکنان کافی است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۵۲۰۲

درآمد‌های نفتی یمن برای پرداخت حقوق کارکنان کافی است

آفتاب‌‌نیوز :

شورای عالی سیاسی یمن بعد از ظهر امروز دوشنبه بر اتحاد جغرافیایی و اجتماعی این کشور و حاکمیت آن بر منابعش تأکید کرد.

​به گزارش شبکه خبری المسیره به نقل از این شورا، هر کس که منابع یمن را در معرض خطر قرار دهد، مسئولیت ناشی از آن بر عهده‌اش خواهد بود؛ چه این اقدام از سوی طرفها باشد، یا شرکتها، یا کشورها یا ائتلافها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد یمنی خاطر نشان کرد، درآمدهای نفتی یمن برای پرداخت حقوق کارکنان کافی است و ائتلاف متجاوز و مزدوران وابسته به آن، مسئول بر باد دادن این ثروت و عدم پرداخت حقوق کارکنان هستند.

این شورا با بیان اینکه گاز و سایر منابع یمن باید در زیرساختها و خدمات‌رسانی به شهروندان این کشور مورد استفاده قرار گیرد، خاطر نشان کرد، فارغ التحصیلی نظامیان، عامل کمکی مهمی در قدرت یمن و ایستادگی این کشور است.

در همین ارتباط، «احمد دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن شامگاه شنبه هفته جاری خبر داد که از سال ۲۰۱۸ تا جولای سال جاری میلادی، بالغ بر ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت این کشور غارت شده است.

دارس گفت: ارزش پولی نفت غارت شده یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، فقط از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار برآورد شده است(جزئیات بیشتر).

درباره ارقام واقعی حجم صادرات و درآمد نفت خام یمن توسط دولت مستعفی وابسته به عربستان سعودی و تحت حمایت آمریکا، شک و شبهه‌های بسیاری وجود دارد؛ به گونه‌ای که بسیاری از گزارشهای از غارت مستمر منابع این کشور حکایت دارد.

مرکز موسوم به «المعهد الیمنی لحریه الاعلام» اردیبهشت ماه گذشته با انتشار گزارشی به ابعاد این غارت پرداخت و گزارش داد، در اظهارات رسمی مسئولان دولت مستعفی در طول هفت سال گذشته یا قبل از آن، آماری از میزان واقعی صادرات نفت یمن وجود ندارد؛ صادراتی که به گفته کارشناسان، حتی در اوج درگیریهای بین دولت مستعفی با دولت نجات ملی یمن متوقف نشد.

به گزارش این مرکز، با وجود صادرات نفت خام یمن به خارج از این کشور، هنوز بحران فرآورده‌های نفتی در داخل یمن به قوت خود باقی است؛ هر چند که محموله‌های حامل فرآورده‌های نفتی تجاری، وارد بندرگاههای یمن می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یمن صنعا شورای عالی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان با اشاره به حضور تیم‌های شهرستان‌ها با ۷۰۰ کارمند ورزشکار در مرحله مسابقات استانی گفت: با حضور گرامی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان و امیر جعفری رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان به تیم‌های برتر حکم قهرمانی و مدال اهدا شد.

شیردل با اشاره به اینکه تیم‌های اول مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند؛ افزود: تیم‌های ادارات شهرستان‌ها شگفتی ساز مسابقات شدند که نشان می‌دهد ظرفیت شهرستان‌ها در  ورزش بسیار عظیم است.

وی نتایج پایانی مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی شهر کرمان در سه رشته فوتبال گل کوچک آقایان و بانوان، مهارت‌های چالشی آقایان و والیبال به شرح زیر اعلام کرد: 

نتایج مسابقات فوتبال گل بانوان 
آموزش و پرورش ناحیه دو ۱
آموزش و پرورش زرند 0

مقام‌اول: اموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: اموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات فوتبال گل کوچک آقایان:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴
آموزش و پرورش زرند   ۱

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی کرمان
مقام دوم: آموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات مهارت‌های چالشی بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان 
مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 


نتایج مهارت‌های چالشی آقایان:
مقام اول: جمعیت هلال احمر بم
مقام دوم: نیروگاه برق کرمان 

نتایج مسابقات والیبال بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش سیرجان
مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
مقام سوم: آموزش و پرورش راور 

نتایج مسابقات والیبال آقایان:
مقام اول: آموزش و پرورش بردسیر
مقام دوم: آموزش و پرورش بافت
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست