Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ از یک دادگاه عالی خواست تا به طور موقت اف‌بی‌آی را از بررسی اسناد کشف شده از عمارتش، بازدارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ از یک دادگاه عالی خواست تا به طور موقت، اف‌بی‌آی را از بررسی اسنادی که حدود 2 هفته پیش از عمارتش در فلوریدا، کشف کرده، بازدارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد من می خواهم تا زمانی که یک کارشناس ویژه به عنوان طرف سوم این اسناد را بررسی و بازبینی نکرده، اف‌بی‌آی اجازه بررسی آنها را نداشته باشد.

ترامپ همچنین در دادخواست خود برای یک دادگاه عالی در منطقه پالم بیچ، درخواست کرد که وزارت دادگستری جزئیات بیشتری را در خصوص اسنادی که از عمارت مارالاگو کشف و ضبط کرده، در اختیار او قرار دهد و از بازرسان نیز خواست هر سندی که خارج از حوزه حکم تفتیش بوده، بازگردانند.

وی در دادخواست خود نوشت: سیاستمداران نمی توانند بر وزارت دادگستری تاثیر بگذارند. اجرای قانون سپری است که از مردم آمریکا محافظت می کند و نمی توان از آن به عنوان سلاحی برای اهداف سیاسی استفاده کرد.

در حالی که ماموران اف‌بی‌آی منزل مایکل کوهن و رودی جولیانی وکلای سابق ترامپ را نیز تفتیش کردند، دادستانی منهتن درخواست انتصاب یک کارشناس ویژه برای این پرونده را داد. 

براساس این گزارش، گاهی اوقات یک کارشناس ویژه برای یک پرونده حساس انتخاب می شود تا اسناد کشف شده را بررسی کرده و این اطمینان را بدهند که بازرسان تنها اطلاعات خاصی را بررسی نمی کنند.

این در حالی است که نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد ترامپ بیش از 300 سند طبقه بندی شده را پس ترک کاخ سفید با خود برده که نیمی از آنها در ماه ژانویه توسط آرشیو ملی بازگردانده شده بود.

در این گزارش با اشاره به منابع مختلف آگاه از ماجرا آمده است که آرشیو ملی در ماه ژانویه حدود 150 سند طبقه بندی شده را از منزل ترامپ پیدا کرد، در حالی که مجموعه اسناد دیگری که در عمارت مارالاگو نیز بوده است، در ماه ژوئن توسط مشاوران ترامپ به وزارت دادگستری تحویل داده شده بود. این در حالی است که حدود 2 هفته پیش اسناد طبقه بندی شده بیشتری توسط اف بی آی از این عمارت کشف و ضبط شده که مجموع آنها به بیش از 300 سند می رسد.

براساس این گزارش، یک منبع آگاه خبر داد در ابتدای سال جاری، 15 جعبه سند شامل اسناد مربوط به سیا، اف بی آی و آژامس امنیت ملی به آرشیو ملی بازگردانده شده است.        

همچنین سه روز پس از تفتیش عمارت ترامپ توسط اف بی آی، روزنامه واشنگتن پست خبر داد برخی اسناد کشف شده در جریان این بازرسی مربوط به سلاح های هسته ای است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات به دنبال ویدئویی از روز تفتیش عمارت مارالاگو هستند تا دریابند چگونه برخی از این اسناد در آنجا جای گرفته و طبقه بندی شده بودند.

پلیس فدرال آمریکا حدود 2 هفته پیش حداقل 20 جعبه اسناد با علامت‌های «محرمانه» یا «حساس» را از عمارت ترامپ در فلوریدا خارج کرد.

فهرست منتشرشده از مجموعه وسایل و اسناد ضبط‌شده از خانه ترامپ همچنین نشان می‌دهد که مأموران اف‌بی‌آی چهار مجموعه اسناد فوق‌سری، سه مجموعه اسناد سری و سه مجموعه اسناد محرمانه را جمع‌آوری کرده‌اند.

این فهرست همچنین شامل یک جعبه چرمی از اسناد، عکس‌ها، یادداشت‌های دست‌نویس، اسناد متفرقه، اسناد متفرقه فوق‌محرمانه، اسناد محرمانه متفرقه و سایر سوابق است.

ترامپ پیشتر در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال اظهار کرد اف‌بی‌آی اسنادی را از عمارت مارالاگو برده که تحت حفاظت قانون محرمانه بودن گفتگوها بین وکیل و موکل و نیز تحت حفاظت قانون مصونیت رئیس جمهور و حق قوه مجریه بوده است، و اف‌بی‌آی این حق را نداشته است که اسناد را ببرد.

ترامپ افزود: من محترمانه از اف‌بی‌آی می‌خواهم این اسناد را به‌سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند، متشکرم.

ترامپ پیش از این نیز با دفاع از خود مدعی شده بود این اسناد را از طبقه‌بندی دولتی خارج کرده است و اف‌بی‌آی هیچ حقی برای بردن آنها نداشته است.

این در حالی است که کارشناسان آمریکایی معتقدند اگر وزارت دادگستری قصد پیگیری حقوقی پرونده ترامپ را داشته باشد، ادعای ترامپ مبنی بر از طبقه‌بندی خارج بودن اسناد کشف‌شده توسط اف‌بی‌آی، دفاعیه محدودی برای او ایجاد می‌کند.

گروهی از کارشناسان در مصاحبه با نشریه هیل اظهار کردند ترامپ مانند هر رئیس جمهور دیگری قدرت کافی برای از طبقه‌بندی خارج کردن اسناد را دارد اما این قدرت زیاد این اجازه را به او نخواهد داد تا انبوهی از اسناد ریاست‌جمهوری را در خانه‌اش نگه‌دارد.

همچنین دونالد ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی تروث سوشیال اعلام کرد که در پاسخ به بازرسی هفته گذشته اف‌بی‌آی از عمارت مارالاگو، به‌زودی اقدامی قانونی را انجام خواهد داد.

وی در این پست نوشت: طبق الحاقیه چهارم قانون اساسی به‌زودی اقدامی قانونی را علیه بازرسی از عمارتش توسط اف‌بی‌آی انجام خواهد داد.

الحاقیه چهارم قانون اساسی آمریکا، از شهروندان این کشور در مقابل تحقیقات و توقیفات غیرمنطقی محافظت می‌کند.

ترامپ مدعی شد حقوق قانونی او در سطحی که پیشتر بی‌سابقه بوده، مورد تعدی قرار گرفته است.

علاوه بر این، مقامات کاخ سفید نگرانی خود را درباره اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که ترامپ به عمارتش در فلوریدا برده بود، ابراز کردند.

برخی مقامات فعلی کاخ سفید اظهار کردند اسنادی که ترامپ به عمارتش برده بود می تواند برخی منابع و روش های سرویس اطلاعاتی آمریکا را به طور بالقوه در خطر قرار دهد.

هفته گذشته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی درباره افزایش تهدیدها پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا، به آژانس های فدرال اجرایی هشدار داده و آنها برای مقابله با هر گونه تهدید و حمله احتمالی از سوی طرفداران ترامپ در آماده باش به سر می برد.

همچنین گروهی از قانون گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای از شبکه های اجتماعی خواستند تا بر اطلاعات مربوط به افزایش تهدیدات اینترنتی علیه آژانس های اجرایی پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا نظارت کنند.

دموکرات ها در نامه خود به مدیران شبکه های اجتماعی خوستار انجام اقدام فوری برای نظارت بر هر گونه پیام تهدید خشونت آمیز علیه آژانس های اجرایی در این شبکه ها شدند.

این درخواست یک هفته پس از آن مطرح شد که یک مرد اهل کلمبوس در پی تلاش برای وارد شدن به ساختمان اف بی آی در اوهایو، توسط پلیس کشته شد.

همچنین اندکی پس از تفتیش عمارت ترامپ، مرد مسلحی که طرفدار وی بود، پس از تلاش برای ورود به دفتر اف‌بی‌آی در سینسیناتی، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

علاوه بر این، چندی قبل، گروهی از طرفداران مسلح ترامپ در اعتراض به یورش پلیس به عمارت وی در فلوریدا، در مقابل دفتر اف‌بی‌آی در ایالت فونیکس، تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

نگرانی مقامات کاخ سفید درباره اسناد کشف شده از عمارت ترامپترامپ: در پاسخ به بازرسی اف‌بی‌آی به‌زودی اقدامی قانونی انجام می‌دهمآیا بازرسی از منزل ترامپ می‌تواند مانع از نامزدی او در انتخابات شود؟

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت دادگستری عمارت مارالاگو اسناد کشف شده طبقه بندی شده توسط اف بی آی مجموعه اسناد کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره از بارش‌های پراکنده در استان خبر داد و افزود: بیشترین بارش ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.
وی از عشایر و کوهنوردان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک