Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود ضمن اشاره به مهلت دو هفته‌ای وزیر صمت برای رسیدگی به گران فروشی برخی کالا‌های اساسی، پیرامون تکلیف قانونی این وزارتخانه در نوسازی خودرو‌های فرسوده، گفت: بنابر تکلیف قانونی محول شده بر وزارت صمت،۱۰ درصد ظرفیت قرعه کشی خودرو باید برای اتومبیل‌های اسقاط در نظر گرفته شود.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفتگو با بازارنیوز در خصوص تخلف برخی واحد‌های تولیدی در فروش بعضی از اقلام از قبل تولید شده خود با قیمت‌های جدید اظهار داشت: هفته پیش جلسه‌ای با همین موضوع با حضور وزیر صمت و معاونان ایشان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های انجام شده فروش برخی کالا‌های اساسی همچون روغن، پس از ۲۲ اردیبهشت و با نرخ جدید انجام شده است که متاسفانه برخلاف اظهارات معاون تجارت و خدمات وزارت صمت مبلغ مابه‌التفاوت آن به خزانه برنگشته و به نوعی ایجاد رانت برای برخی تولیدکنندگان و چرخه توزیع کرده است مورد بررسی قرار گرفت.


سخنگوی کمیسیون اصل نود در تشریح این موضوع افزود: پس از حذف ارز ترجیحی اعلام گردید که کالا‌های موجود در زنجیره همه به قیمت جدید فروخته شود؛ این درحالی است که حجم عظیمی از این کالا‌ها به قیمت قدیم کماکان در زنجیره توزیع موجود بوده است و مابه‌التفاوت آن می‌بایست از اعضای زنجیره اخذ و به بیت المال بازگردد که بررسی‌های کمیسیون و پاسخ وزیر صمت حکایت از عدم انجام آن دارد.


وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نسبت به بازگشت حقوق بیت‌المال پیگیری و حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: در نهایت پس از تایید این طرز کار غلط از سوی وزارت صمت، مقرر گردید وزیر صمت طی حداکثر ۲ هفته نسبت به انجام تکلیف قانونی این وزارتخانه اقدام و گزارش آن را به کمیسیون ارایه نماید.


خضریان در پایان پیرامون رسیدگی به تکلیف قانونی اختصاص ۱۰ درصد از ظرفیت قرعه کشی خودرو به خودرو‌هایی که اسقاط می‌شوند، گفت: بر اساس این تکلیف قانونی مشخص گردید که معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نسبت به انجام تکلیف قانونی این وزارتخانه در دو مرحله قرعه‌کشی خودرو در سال جاری کم‌کاری نموده است؛ لذا مقرر گردید ضمن انجام صحیح قانون جهت اختصاص سهمیه ۱۰ درصد برای خودرو‌های اسقاطی، نسبت به جبران عدم انجام تکلیف قانونی در ۲ دوره قرعه‌کشی آتی اقدام نموده و گزارش آن را به کمیسیون ارایه کنند.


پایان پیام//

برچسب ها: علی خضریان ، کمیسیون اصل نود ، وزارت صمت ، قیمت روغن ، خودرو فرسوده لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000S0x

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: علی خضریان کمیسیون اصل نود وزارت صمت قیمت روغن خودرو فرسوده کمیسیون اصل نود قرعه کشی خودرو تکلیف قانونی وزارت صمت وزیر صمت ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد