Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا برلین، به نقل از «مارسل فراتزشر » اقتصاددان برجسته موسسه  تحقیقات اقتصادی آلمان، نوشت: تاثیرات اقتصادی حمله روسیه به اوکراین سال ها ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی به رویترز گفت: درحالی که آلمان در نظر دارد تا خود را از هرگونه وابستگی به گاز روسیه رها کند،تأثیر اقتصادی ناشی از این جنگ  می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد و درحالی که اقتصاد آلمان برای چندین دهه  به علت برخورداری از گاز ارزان قیمت بعنوان منبع انرژی قابل اعتماد رونق گرفته بود، حال با وقوع جنگ اوکراین در ماه فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) وضعیت اقتصادی آلمان به سرعت درحال تغییر رویه در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فراتزشر، جنگ اوکراین لطمه سنگینی بر اقتصاد آلمان وارد کرده است، چرا که از رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی که با آغاز سال جاری میلادی برای آلمان انتظار می رفت،  تنها ۱.۵درصد آن باقی مانده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: اتحادیه و سندیکاهای آلمان دیگر به مانند دهه هفتاد در قرن گذشته میلادی قوی نیستند، تاثیر (وضعیت)  تورم، به علت افزایش بهای انرژی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، درحالی این کارشناس مسائل اقتصادی درمورد لطمه دیدن شدید اقتصاد آلمان ناشی از بحران بوجود آمده در شرق اروپا و جنگ اوکراین و ادامه این روند خبر می دهد، که تبعات این بحران ها از جمله سیر صعودی نرخ تورم و نبود چشم‌انداز روشن از آینده موجب شده تا روند تولید کالا و خدمات در فرانسه نیز برای نخستین بار طی یک سال و نیم گذشته سیر نزولی یابد.

شرکت اس‌اَندپی گلوبال (S&P Global) که در حوزه تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی فعالیت می‌کند، با انتشار نتایج تازه‌ترین بررسی خود اعلام کرد؛ بخش تولید آلمان به دلیل وابستگی بالای این کشور به گاز روسیه با نگرانی بالاتری نسبت به حفظ سطح تولید خود در زمستان مواجه هستند.

این شرکت تحقیقاتی برآورد کرده که تورم بالا و کاهش تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، کسب و کارها و مصرف کنندگان را در سراسر اتحادیه اروپا ناگزیر به کاهش هزینه‌ها کرده و همین مساله اقتصادهای اروپایی را در آستانه ورود به دوره رکود اقتصادی در اواخر سال جاری میلادی قرار داده است.

برچسب‌ها اوکراین اتحادیه اروپا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا آلمان اوکراین اتحادیه اروپا آلمان جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد