Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی گفت: در حال حاضر ایران پیشنهاد‌اتی را ارائه داده اما طرف آمریکایی تاکنون معطل کرده و پاسخی نمی‌دهد، الآن توپ کاملاً در زمین آمریکایی‌هاست و باید سریع تر تصمیم بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: آنچه مسلم و واضح است خطوط قرمز رهبری، ارائه تضامین لازم و برداشته شدن همه تحریم‌ها از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد و در نهایت اینکه توان هسته‌ای ما به لحاظ فنی حفظ شود که البته بهترین تضمین هم همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تابه‌حال در هیچ کجای دنیا به تعهدی پایبند نبوده‌اند افزود: یکی دیگر از موارد مهم در توافق احتمالی علاوه بر تضمین بحث راستی آزمایی است چراکه که در ماجرای خروج آمریکایی‌ها از برجام خسارت‌هایی به ما تحمیل شد و حال چه کسی این خسارت را پرداخت خواهد کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: از طرفی بحث پادمان و PMD باید برای همیشه حل‌وفصل شود تا پرونده هسته ای ایران دوباره بهانه‌ای برای زیاده‌خواهی و باج‌گیری آمریکایی‌ها و غربی‌ها نباشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر ایران پیشنهاد‌اتی را ارائه داده اما طرف آمریکایی تاکنون معطل کرده و پاسخی نمی‌دهد، الآن توپ کاملاً در زمین آمریکایی‌هاست، البته دولت قبل در برجام تعهداتی را به دلیل وادادگی‌هایی که داشت به کشور تحمیل کرد لذا سقف مذاکره و چارچوب نهایتاً همین است و فراتر نخواهد بود.

سلیمی در پاسخ به سؤال چالش‌برانگیز این روزها مبنی بر اینکه بررسی متن توافق احتمالی در مجلس لازم است یا خیر نیز گفت: دراین‌باره دو نظریه وجود دارد، از طرفی با توجه به اینکه دولت اعلام کرده مطالب اضافه بر برجام در متن جدید آمده اگر تعهد جدیدی است بر اساساً اصل ۷۷ باید در مجلس بررسی شود اما از طرف دیگر برخی می‌گویند بر اساس ماده ۷ قانون اقدام راهبردی ارائه گزارش از سوی دولت کفایت می‌کند.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: قانون اقدام راهبردی قانون خاصی در خصوص برجام بوده اما حالا که دولت اعلام می‌کند متن برجام دچار تغییراتی شده و متن قبلی نیست یعنی تعهد جدیدی برای کشور ایجاد خواهد شد فلذا هر نوع معاهده‌ای که تعهد جدید برای کشور ایجاد کند باید در مجلس مورد تصویب قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • تعویض ششم اوسمار کاملا بی نتیجه بود!