Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های رسیده از ولایت «لوگر» حاکی است که کمک‌های طالبان و نهادهای امدادرسان برای رفع مشکلات سیل‌زدگان کافی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سیل‌زدگان در مرکز و شهرستان‌های لوگر که خانه‌ها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خود را از دست داده‌اند و در وضعیت اسفناکی قرار دارند، از ناکافی بودن کمک‌های طالبان و نهادهای امدادرسان برای رفع مشکلات‌شان می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل‌زدگان می‌گویند تعدادی چادر و مقداری دارو و غذای آماده از کمک‌هایی است که تا کنون برای‌شان توزیع شده است، اما آنها تمام اثاث خانه‌های خود را از دست داده‌اند و حتی لباس مناسب برای پوشیدن ندارند.

آسیب‌دیدگان کمک‌های توزیع‌شده را بسنده نمی‌دانند و طالبان و نهادهای امدادرسان بین‌المللی را به ناکامی در رسیدگی به مشکلات‌شان متهم می‌کنند.

«امین‌الله» از آسیب‌دیدگان در شهرستان «خوشی» با بی‌پیشینه خواندن سیل امسال در این شهرستان، به «هشت صبح» گفت که خانه و چند رأس احشام خود را در سیل جمعه هفته گذشته از دست داده و  حالا حتی یک کیلو آرد برای خوردن هم ندارند.

«عبدالله» یکی دیگر از سیل‌زدگان در منطقه «آبتک» شهرستان خوشی گفت اگر چه جاری شدن سیل در این منطقه تلفات جانی در پی نداشت، اما هیچ چیزی برای مردم باقی نمانده و منازل مردم، وسایل زندگی و احشام آنها همه از بین رفته است.

وی افزود تنها نهادهای شخصی امدادرسان در روزهای گذشته چند عدد خیمه، غذای آماده و دارو برای آسیب‌دیدگان روستاهای بالاده، میانه‌ده و پایین‌ده توزیع کرده‌اند و با ناکافی خواندن کمک‌ها، از طالبان و نهادهای امدادرسان بین‌المللی خواست تا کمک‌های بیشتری به آنها برسانند.

جاری شدن سیل در افغانستان تلفات جانی و مالی برجا گذاشت11 کشته و 23 زخمی بر اثر جاری شدن سیل در افغانستانافزایش تلفات و خسارات سیل در افغانستان/ دستکم 350 نفر کشته و زخمی شدند

سرازیر شدن سیلاب در مرکز لوگر و شهرستان‌های خوشی، برکی‌برک، چرخ و محمدآغه ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته و صدها منزل مسکونی و هزاران جریب زمین کشاورزی را نیز تخریب کرده است.

پیش از این نیز معاون وزارت مبارزه با حوادث طبیعی دولت موقت طالبان، در سفر به ولایت لوگر، کمک‌های انجام شده به آوارگان سیل را بسنده ندانسته و از سازمان ملل و نهادهای امدادرسان خارجی و داخلی خواسته بود به آنها کمک کنند.

جمعه 29 مرداد در نتیجه بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در شهرستان خوشی لوگر 20 نفر از جمله 2 زن و 9 کودک جان بلاخته و 4 نفر نیز ناپدید شدند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل اخبار افغانستان سیل اخبار افغانستان جاری شدن سیل سیل زدگان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۵۵۸۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه شدند.

بهزاد کردلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۵۵۸۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۶۹۰ نفر برای شهرستان زنجان است.

وی تعداد متقاضیان در مرحله تایید نهایی را ۶۱۷ نفر اعلام کرد و یادآورشد: از این تعداد برای ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، تعداد متقاضیان تخصیص پروژه شده را ۱۰۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن هم به دلیل عدم احراز شرایط، رد درخواست شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس