Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصیب نعیمی» تحلیلگر مسائل منطقه در تشریح دلایل و ابعاد حمله رژیم صهیونیستی به غرب سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حمله اسرائیل به طرطوس و حماء که در غرب سوریه واقع شده‌اند یک پرونده مهم به حساب می‌آید؛ چراکه اسرائیل از این پرونده آنهم در زمانی که با روس‌ها بر سر بحران اوکراین درگیر هستند، برای هدایت افکار عمومی خود استفاده می‌کنند تا بتوانند آنها را برای انتخابات پیش‌رو آماده‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان باید توجه شود که اساساً هدف قرار دادن این مناطق به نظرم یک سناریوی چند بعدی به حساب می‌آید. از یک سو رژیم‌صهیونیستی می‌خواهد بگوید که ما بدون هیچ مجوزی سوریه را مورد هدف قرار می‌دهیم و در این میان به ایران هم پیام اخطار خود را صادر می‌کنیم. در مورد روسیه هم باید توجه داشته باشیم که سربازان این کشور همانند گذشته در طرطوس حضور ندارند.

وی ادامه داد: در این میان مسکو علاقه دارد روابط خود با تل‌آویو را بحرانی نشان دهد و به همین دلیل باید گفت که بحث اوکراین هم در این میان یکی از پرونده‌های مرتبط با حملات اسرائیل به سوریه خواهد بود. به همین ترتیب باید گفت که روسیه در تمام این مدت به اروپایی‌ها هم یک نگاه مشخص و ویژه داشته است. مسکو به دنبال آن است به هر ترتیب که شده اروپا را از آمریکا دور کند و در این مسیر باید منتظر بود و دید اسرائیل در سوریه و حلقه پیرامونی خود چگونه عمل می‌کند. به موازات این بحث، شکاف میان آمریکا و اسرائیل هم در مورد منطقه و ایران مطرح است. به وضوح این موضوع را دیدیم که سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه آن‌گونه که اسرائیل و عربستان سعودی انتظار داشتند علیه ایران پیش نرفت و به نوعی حالا اسرائیل خود را در مسیر اجرای راهبرد‌های منطقه‌ای تنها دیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: توجه داشته باشید که آمریکایی‌ها از گذشته تاکنون عنصر حمایت از اسرائیل را کنار نگذاشته‌اند و در این مسیر حتی بحث ارسال تسلیحات به کشورهای منطقه هم با اجازه رژیم صهیونیستی انجام شده است؛ چراکه آمریکا معتقد است نباید دست برتر نظامی اسرائیل در منطقه از بین برود که البته این بخشی از فشارهای عمیق لابی یهود و ساختار سیاسی و نظامی ایالات متحده از گذشته تاکنون به شمار می‌رود. اینکه در شرایط فعلی واشنگتن نمی‌خواهد بیش از این سرویس دادن به اسرائیل را شدت ببخشد دلایل متعددی از جمله پرونده اوکراین و تایوان را شامل می‌شود و حتی در این بین بحث نیاز به کودهای شیمیایی اوکراین و انرژی ایران هم مطرح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید با سرد شدن هوا عملاً اوضاع تا حد زیادی تغییر خواهد کرد و احتمال دارد که اوضاع منطقه هم از دست آمریکا خارج شود. به عنوان مثال عربستان سعودی که متحد آمریکا به شمار می‌رود، حالا با روسیه هم ارتباط برقرار کرده که این موضوع یک امر مهم به حساب می‌آید و نوعی تغییر راهبردهای منطقه‌ای را نمایان میکند. لذا شرایط اقلیمی و سیاسی در منطقه در حال تغییر است و اسرائیل هم در چنین فضایی دست به کار شده و می‌خواهد اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. بر همین اساس طی چند ماه آینده فراز و نشیب‌های زیادی را خواهیم دید که می‌تواند سوریه را مجدداً آماج و دستخوش یک سری حملات و تغییرات سیاسی - نظامی قرار بدهد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تایوان روسیه سوریه عربستان سعودی آمریکا اسرائیل طرطوس بحران اوکراین حماء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است