Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا برهانی روز دوشنبه در جریان بهره برداری از ایستگاه خودکار اقلیم شناسی خضرآباد شهرستان اشکذر به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با ایرنا افزود: این ایستگاه‌ها در قطرم، باجگان و کوشک شهرستان بافق، بنادک سادات و علی آباد چهل گزی شهرستان مهریز، رشکوییه تفت، چاه متک شهرستان اردکان و هفتهر میبد راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری هواشناسی فرودگاهی CATI و راه اندازی مرکز هشدار سریع ۲۴ ساعته اداره کل هواشناسی استان در زمان پیش بینی وقوع بحران های جوی (سرمازدگی اسفند ۱۴۰۰ و فرودین ۱۴۰۱ و سیل مرداد ۱۴۰۱) از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال گذشته بوده است.

وی همچنین از نصب و راه اندازی سه ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی در بهادران مهریز، خضر آباد اشکذر  و علی آباد پیشکوه تفت خبرداد و اضافه کرد: در همین مدت ایستگاه تمام خودکار هواشناسی کشاورزی در هرابرجان مروست افتتاح شد.

برهانی ادامه داد: مجموعا سه نوع ایستگاه هواشناسی وجود دارد که ایستگاه های سینوپتیک یا همدیدی، دیده بانی پارامترهای مختلف جوی را اندازه گیری و به صورت ساعت به ساعت ثبت می کند و ایستگاه اقلیم شناسی نیز سه نوبت در روز برخی پارامترهای جوی را اندازه گیری و علاوه بر باران و دما، سمت و سوی باد را هم اندازه گیری می کند و ایستگاه کشاورزی هم علاوه بر مولفه های کشاورزی، دمای خاک را نیز اندازه گیری می نماید و در ایستگاه باران‌سنجی نیز فقط میزان و مقدار بارش ها اندازه گیری می شود.

بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان ایستگاه اقلیم شناسی علی آباد شهرستان تفت نیز تا پایان هفته جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اداره کل هواشناسی یزد در گزارشی با توجه به خنک شدن هوا، رعایت برخی ملاحظات را به کشاورزان استان توصیه و اعلام کرده است: خنک شدن هوا کمک خوبی به رنگ گیری میوه های درختان انار می نماید؛ در صورت استفاده از پتاسیم در باغ های انار برای جلوگیری از شل و آبکی شدن میوه ها حتما محلول پاشی کلسیم نیز انجام شود.

به منظور رعایت بهداشت باغ، جمع آوری سریع میوه های رسیده یا آلوده به آفات و بیماری ها و دفن در عمق بیش از ۱۰ سانتیمتری خاک در چند نقطه از باغ انجام شود و انارهای آلوده آتش زده نشود؛ در صورت جمعیت زیاد پسیل پسته، ابتدا با صابون های محلول پاشی و کودس و لوپتاس محلول پاشی صورت گیرد و برای جلوگیری از باقی ماندن سم در محصول از سموم کلرپیرفوس و استامی پراید خودداری شود.

برچسب‌ها یزد اردکان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان سازمان هواشناسی یزد اردکان سازمان هواشناسی اقلیم شناسی اندازه گیری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر باران بر سر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی، گاهی افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و بارش پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به آخرین اجرای مدل‌ها امروز در برخی نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه ،فردوس، سرایان و زیرکوه  انتظار بارندگی را داریم .

کارشناس هواشناسی افزود:  به لحاظ دمایی نیز امروز و امشب افزایش نسبی دمای هوا را در منطقه پیش بینی می‌کنیم.

لطفی گفت: صبح امروز سردترین‌های استان بیرجند وسربیشه با کمینه دمای ۷درجه و روز گذشته گرمتربن نقطه استان ایستگاه بندان با بیشینه ۲۹ درجه گزارش شده است.

وی افزود: تغییرات دما در مرکز استان در گرمتربن ساعات دیروز ۲۲درجه سلسیوس ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم