Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله ابوعلی دیشب ضمن بازدید از نمایشگاه هفته دولت گفت: در یک سال گذشته دستاورد‌های خوبی در زمینه شیلات خوزستان حاصل شده؛ مولدسازی ماهی «سی‌باس» برای اولین بار در ایران یکی از این دستاوردهاست که با همت محققان پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مولدسازی ماهی «سی‌باس» زمینه توسعه آبزی پروری را هم در قفس هم در ساحل فراهم می‌کند.

آقای ابوعلی در ادامه پرورش ماهی قزل‌آلا در مزارع گرمابی و استخر‌های خاکی خوزستان در فصل زمستان را از دیگر دستاورد‌های شیلات خوزستان دانست و یادآور شد که پارسال ۱۰۰ تن از این ماهیان در استان تولید شده و برنامه ریزی صورت گرفته تا امسال به تولید ۵۰۰ تن ماهی برسد.

مدیرکل شیلات خوزستان می‌گوید: برای اولین بار در خوزستان از زهکش‌ها و آب‌های نامتعارف مثل زه آب نیشکر برای تولید میگو استفاده شده به گونه‌ای که پارسال ۱۱۰ تن میگو تولید و به کشور‌های اروپایی صادر شد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح پرورش میگو مجتمع ۳۹۵ هکتاری در شهرستان هندیجان گفت: کار‌های سازه‌ای این مجتمع انجام شده و برق‌رسانی آن در حال انجام است و در اولین فرصت به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است، در جریان برگزاری این نمایشگاه استاندار خوزستان و معاونین از غرفه اداره کل شیلات خوزستان و سایر ادارات بازدید کردند.

این نمایشگاه همراه با برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی، فروش کالا، عرضه محصولات و تولیدات و گفت‌وگوی مستقیم مردم با مسئولان (میز خدمت) از ۶ الی ٨ شهریورماه از ساعت ١٩ الی ٢٣  پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

در این نمایشگاه، ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی خوزستان گزارش عملکرد و دستاورد‌های خود را با شعار دولتِ مردمی در معرض دید بازدیدکنندگان و عموم مردم قرار خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات خوزستان نمایشگاه هفته دولت شیلات خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان