Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:49:47 GMT

اجرای طرح رفع سوءتغذیه برای ۲۸ هزار خانواده البرزی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۱۳۵

اجرای طرح رفع سوءتغذیه برای ۲۸ هزار خانواده البرزی

ایسنا/البرز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه امسال بیش از ۱۳۱ میلیارد  تومان برای ارایه خدمات معیشتی و حمایتی در استان پرداخت شده است، گفت: ۲۸ هزار خانوار در البرز زیر چتر حمایتی طرح رفع سوء تغذیه مادر و کودک قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، محمد محمدی فرد روز دوشنبه هفتم شهریور در جمع خبرنگاران  افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد فعالیت‌های مختلفی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، حمایتی و اجتماعی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هفته فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون است، گفت: به همت خیرین و کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان بابت تسهیلات اشتغال به یک هزار و ۷۶۹ نفر پرداخت شده است.

محمدی فرد بیان کرد: همچنین خدمات کاریابی، آموزش و راهبر شغلی برای بیش از ۲ هزار نفر خدمات ارایه داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اضافه کرد: با توجه به‌ ضرورت کمک به اقشار کم برخوردار جامعه در زمینه مسکن این نهاد از ابتدای سال تاکنون ۱۹۲ مورد تعمیر، خرید و احداث به مبلغ بیش از  چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون  تومان ارایه خدمت کرده است.

وی با اشاره به ضرورت مردمی کردن فعالیتهای خیر و احسان و توسعه مراکز نیکوکاری به عنوان هسته های مردمی و پویش های سازمان یافته در جهت یاری رسانی به خانواده های نیازمند با اولویت حاشیه نشینان گفت : از ابتدای سال جاری  تاکنون تعداد ۳۴ مرکز به جمع مراکز نیکوکاری  البرز افزوده شده و تعداد این پایگاههای مردمی خیر و احسان به ۴۱۱ عدد در سطح استان رسیده است.

محمدی فرد با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۷۰۷ حامی در تعامل و هم‌افزایی با کمیته امداد مبلغ ۴۳ میلیارد تومان جهت ارایه خدمات به  ۶ هزار و ۷۴ فرزند ایتام و محسنین پرداخت‌ کرده اند گفت: در قالب ۲ طرح اطعام مهدوی و اطعام حسنی چهار میلیون پرس غذای گرم و یک میلیون و ۸۰۰ هزار  بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد همچنین بیش از  ۴۷میلیارد تومان در قالب طرح نذر قربانی صرف تهیه گوشت گرم برای نیازمندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی از جمله وظایف این نهاد است که در این راستا خدماتی چون مشاوره فردی و گروهی، اردوهای زیارتی، حجاب و عفاف، ثبت‌نام حوزه علمیه، هدایت تحصیلی دانش آموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی به مددجویان کمیته امداد ارایه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی