Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:13:25 GMT

زندگی کونیکو یامامورا دو هجرت جغرافیایی و اعتقادی دارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۶۰۷۳

زندگی کونیکو یامامورا دو هجرت جغرافیایی و اعتقادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب؛ روایت خاطرات کونیکو یامامورا» نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی صبح امروز چهارشنبه ۹ شهریور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

حمید حسام در این مراسم گفت: حجرت خانم بابایی در کتاب بیشتر از سایر وجوح بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان ۸۰ سال زندگی کردند که ۲۰ سال در ژاپن و ۶۰ سال در ایران بوده که آکنده از شگفتی است که ناشی از هجرت است. این هجرت دو ساحت دارد؛ ابتدا ساحت جغرافیایی که سفری از خاور دور به ایران است و ساحت اعتقادی که از مکتب بودا به شیعه روی آوردند.

وی افزود: شاید کار سخت این کتاب بر دوش برادرم مسعود امیرخانی بود؛ اما بخش دوم سیر آفاقی در راوی بود که با مصاحبه درمی‌آید و تصویری از اتفاقات و حادثه‌های شگفت انگیز که از شهر اشیاء و مسیر هیروشیما شروع می‌شود و قصه به ایران می‌رسد. این اتفاقات یکی پس از دیگری است که مروری بر تاریخ انقلاب است و از شروع انقلاب و ۱۷ شهریور و پیروزی انقلاب تا حضور در عرصه‌های مختلف به عنوان پیش قراول است، خانم بابایی مدرس قرآن بودند و عملا فرزندش را قربانی می‌کند؛ مجموعه این اتفات سیر آفاقی ایشان است.

نویسنده کتاب مهاجر سرزمین آفتاب در ادامه گفت: اما آن چیزی که درون ایشان اتفاق افتاده و از کونیکو، سبا ساخته است کاری بود که ما با مصاحبت با ایشان می‌توانستیم بیابیم و خوشحالم که رابطه من و آقای امیرخانی با ایشان رابطه فرزندی بود. خانم بابایی یک سفیر تمام عیار فرهنگی است و متاسفم که او را از دست دادیم.

حسام گفت: روایت ۸۰ سال زندگی ایشال کار سختی بود چراکه ما با خرده روایت‌ها مواجهه بودیم که حذف هرکدام ناممکن بود و اندازه شناسی در این کتاب هوشمندانه بود و جلوی درازنویسی گرفته شد. از تمام کسانی که در این کتاب نقش داشتند از دوستان انجمن صلح و مسعود امیرخانی همچنین خانواده بابایی تشکر می‌کنم. هر قطع از زندگی ایشان یک روایت دارد و این کتاب نقطه شروع آشنایی با خانم بابایی است؛ به خاطر دارم که ایشان یک جمله تامل برانگیز گفتند که من ایرانی نبودم اما غرور شکسته شده‌ام در هیروشیما را این جا و فرسنگ‌ها دور از هیروشیما فریاد زدم.

در پایان همسر شهیدان سلگی، همدانی، خوش لفظ و چیت‌ساز از حمید حسام تقدیر کردند.

کد خبر 5578152 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید حسام سبا بابایی کونیکو یامامورا تقریظ کتاب مهاجر سرزمین آفتاب انتشارات سوره مهر معرفی کتاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ترجمه نقد کتاب کتاب مهاجر سرزمین آفتاب کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور انتشارات راه یار ادبیات جهان کونیکو یامامورا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سوره مهر انتشارات شهید کاظمی خانم بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • آیا می شناسیدش؟
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟