2024-05-07@06:24:04 GMT
۲۸ نتیجه - (۰.۰۰۱ ثانیه)
«اخبار درایوین سینما»:
بیشتر بخوانید: اخبار اقتصادی روز در یوتیوب
سالهای پایانی دهه ۳۰ در فضای مدرن شهری تهرانپارس، تفریحی متفاوت راهاندازی شده بود که برای خیلی از جوانان جذاب بود، اما همه نمیتوانستند از این تفریح استفاده کنند و این مکان بیشتر پاتوق جوانان مرفه و دیپلماتهای آمریکایی بود تا در تنها سینمای ماشینی تهران بنشینند و فیلم ببینند. به گزارش همشهری آنلاین، ایدهی...
همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: ایدهی ساخت نخستین سینما ماشینی «درایو-این سینما» ۲۵ اسفند سال ۱۳۳۷ شکل گرفت. پس از موافقت اداره نمایش وزارت کشور، زمینی در محدوده تهرانپارس فعلی برای شکلگیری این سینما انتخاب و بخشی از کار انجام شد. قصههای خواندنی تهران را اینجا ببینید اما روند ساخت و ساز به دلایل نامعلومی...
جرقه اولین درایوین سینما در ایران در سال ۱۳۳۷ شکل گرفت. پس از ملی شدن صنعت نفت و روابط گسترده صنعتی و فرهنگی با آمریکا. ۲۵ اسفند سال ۳۷ ایده ساخت اولین درایوین سینمای ایران پس از موافقت اداره نمایش وزارت کشور با انتخاب قطعه زمینی در کیلومتر ۱۳ جاده کرج شکل گرفت. نقشههای کار...
تماشای ورود روسها زیر آسمان پرستاره ونک در اتومبیل | اکران فیلم در درایوین همزمان با سینماهای امریکا
همشهری آنلاین - بهاره خسروی : این سفارش باعث شد نخستین بار پرده نقرهای سینما و هنر هفتم سر از خاورمیانه و ایران درآورد. سینما از جمله سرگرمیها و تفریحات اعجابانگیزی است که از روزگار تولدش تا امروز همیشه به شیوههای مختلف در گوشهوکنار بیشتر خاطرات و نوستالژیهای مردم رد پایی از آن دیده میشود. نوستالژیهایی...
همشهری آنلاین - پریسا نوری: وسعت درایوین سینمای تهرانپارس ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و گنجایش آن ۲۸۴ اتومبیل بود. «داریوش شهبازی» تهرانشناس از پستوی خاطراتش چند برگی از این سینما بیرون میکشد و اینطور یاد میکند: «اوایل دهه ۴۰ وقتی که کودک بودم گاهی با مرحوم پدرم و خانواده به درایوین سینمای تهرانپارس میرفتم....
همشهری آنلاین_راحله عبدالحسینی: درایوین سینمای تهرانپارس، نخستین و درایوین سینمای ونک دومین سینمای روباز پایتخت با شکل و شمایل جدید بود که حالا سراغ آن را فقط میتوان از لابهلای خاطرات موسپیدکردهها گرفت. قیمت بلیت درایوین سینما خیلی گرانتر از بلیت سینماهای معمولی بود و به همین دلیل تماشای فیلم در درایوین سینما برای همه...
شامگاه جمعه ۱۲ اردیبهشت 1399 فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا با ظرفیت تکمیل پارکینگ شماره ۳ برج میلاد بهعنوان اولین فیلم بعد از انقلاب در طرح «سینما ماشین» به نمایش درآمد .سینما ماشین تجربه تازهای در سینمای ایران نیست. سینما درایوین حداقل سابقهای ۵۰ ساله دارد و پیش از انقلاب این طرح در دو نقطه...
تهیهکننده «آبادان یازده 60» اعتقاد داشت: بالاخره کسانی در دولت بعدی قرار است جای مدیران فعلی سینما باشند اما واقعا در این سینما با این همه معضلات باقی مانده چه کار خواهند کرد؟ به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری،...
چرا در مملکتی که این همه مشکل دارد، ۵۰ جشنواره ریزودرشت درست کردهاید و مدام میلیارد، میلیارد هزینه این جشنوارهها میکنید؟ این جشنوارهها به چه دردی میخورند و اصلا چه برآیندی داشتهاند؟ به گزارش مشرق، فرزاد موتمن یکی از کارگردانان و مدرسان سرشناس سینماست؛ سینماگری که طی دو دهه فعالیت حرفهای خود، همواره در بخش...
بهرغم تمامی ادعاهای سران ایالت کالیفرنیای امریکا در خصوص بهراه انداختن مجدد سالنهای سینما در این منطقه و از سرگرفتن پخش مجدد و وسیع و عادی فیلمها از اولین روزهای هفته جاری چنین امری شکلنگرفت، زیرا تلفات بیرحمانه بیماری کرونا در 51 ایالت کشور امریکا همچنان برقرار و اکثر این ایالتها و بویژه کالیفرنیا در...
کارگردان فیلم «کشتارگاه» از برنامهریزی برای اکران این فیلم در «درایوین سینما» خبر داد. عباس امینی که به تازگی اکران آنلاین فیلم خود را شروع کرده، در گفتوگویی با ایسنا بیان کرد: در همین دو سه روزی که از اکران «کشتارگاه» در سامانههای VOD میگذرد استقبال خوبی شده و طبق آماری که گرفتهام مثل دیگر...
مدیر اجرایی طرح «سینماماشین» از قطعی شدن اکران «مهمانخانه ماه نو» در این طرح و نمایش فیلم «خروج» در فرهنگسرای خاوران، ورزشگاه تختی و ورزشگاه انقلاب کرج خبر داد. به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی پروژه «سینماماشین»، فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمیکیا روز پنجشنبه هشتم خرداد در فرهنگسرای...
جامعهای که عزادار کروناست به سینما روی خوش نشان نمیدهد/ مگر میدان رزم است که مردم با حفاظ به سینما بروند!
کارگردان سینمای ایران گفت: بهترین ایده برای رونق سینما در شرایط فعلی درایوین سینماست؛ مدیریت سینمایی میتواند پارکینگهای کشور را به نمایش فیلم تجهیز کند. محسن محسنینسب، کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره چگونگی بازگشایی سالنهای سینمایی خصوصا بعد از ماه مبارک رمضان عنوان کرد: سینما...
شیوع ویروس کرونا هرچند باعث تعطیلی سینماها و نابودی کسب و کار عده زیادی در صنعت سینمای جهان شد اما باعث شد که سینماگران و پخش کنندههای سینمایی، به فکر ابداع روشها و شیوههای جدیدی برای توزیع و نمایش فیلمها باشند. نمایش آنلاین فیلمها یکی از این شیوههاست که چندین سال است که همزمان...
راهاندازی طرحهای اخیر سینمایی که رونقی نسبی به سینمای راکد فعلی داده، برخی تهیهکنندگان سینما را مشتاق کرده است که به زودی آثار خود را هرچند با کمی ریسک، اما توزیع و پخش کنند.«سینمای آنلاین» کانالی است که استقبال برخی صاحبان فیلم را در پی داشته و احتمالا فیلمهای شاخص دیگری بعد از «خروج» و...
در روزگاری که کرونا بازارهای جهانی فیلم را در هم کوبیده و همهجا را به تعطیلی کشانده، برخی سینماهای عادی امریکای شمالی بلکه تعدادی از «درایوین سینما»های این منطقه و همچنین «VOD»ها و پلتفورمهای دیجیتال اقدام به عرضه معدودی فیلمهای تازه کردهاند و در همین پنجره بسته و محدود فیلمی، «بدبخت» پیشتاز جداول فروش این...
پوستر سازمان اوج تبلیغی است برای تماشای فیلم خروج در پارکینگ اتوموبیلرانی برج میلاد، آن هم «برای اولین بار در ایران». از موضوع اخلاق در تبلیغات و مقالات سید مرتضی آوینی هم در اینباره بگذریم. فقط یک سوال آیا این طرح برای اولین بار در ایران اجرا میشود؟ گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه صادقی...
کارگردان «شانه دوست» گفت: فیلمی که ساخته میشود محکوم به دیدن است چه از طریق اکران سینما باشد یا فضای مجازی و حتی ماهواره اما چه بهتر که مخاطب بلیط بخرد و هزیه کند تا فیلمساز متضرر نشود. به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محسن محسنینسب، فیلمساز سینمای ایران...
ساعت 24-دوران درخشان فیلمبازیِ ایرانیها در قرنطینه ظاهرا به اتمام رسیده، همانطور که حالا کمتر کسی هشتگ «در خانه بمانید» را به اشتراک میگذارد. البته خب، کرونا هم کمی دلرحم شده و فیتیله را پایین کشیده، اما خب هر وضعیت موقتی، ولو درخشان، گذراست و وضعیت پیشین دوباره خودش را تحمیل میکند. حالا استوریها و...
دریافت 120 MB چند روزیست که بین اهالی فرهنگ و هنر و مخاطبانشان بحث داغ درایوینسینما یا همان سینما ماشین، نقل مجالس شده، درایوینسینما از جمعه گذشته با اکران فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیهکنندگی سازمان هنری اوج در دو سانس و به مدت یک هفته در پارکینگ برج میلاد تهران...
با «خروج» ابراهیم حاتمیکیا از صف اکران، اولین فیلم سینمای ایران بدون اکران در سینماها بهصورت آنلاین اکران شد و هفته گذشته تیم تولید این فیلم با رونمایی از طرح «سینما ماشین» خیز دوم را برای ثبت یک اولین دیگر در کارنامه این فیلم برداشتند. شامگاه جمعه 12 اردیبهشت ماه فیلم «خروج» ابراهیم حاتمیکیا با...
با «خروج» ابراهیم حاتمیکیا از صف اکران، اولین فیلم سینمای ایران بدون اکران در سینماها بهصورت آنلاین اکران شد و هفته گذشته تیم تولید این فیلم با رونمایی از طرح «سینما ماشین» خیز دوم را برای ثبت یک اولین دیگر در کارنامه این فیلم برداشتند. شامگاه جمعه 12 اردیبهشت ماه فیلم «خروج» ابراهیم حاتمیکیا با...
هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما در صحبتهایی کوتاه توضیح میدهد که چرا «سینماماشین» ماندگار نخواهد شد. درایوین سینما در همه جای دنیا به دلایل اقتصادی و اجتماعی پای گرفت و بهدلایل اجتماعی و اقتصادی هم دورهاش پایان یافت. در شرایط امروز که سینماها به خاطر شیوع کرونا تعطیل است، سینمای ایران ناگزیر به فعالتر شدن بازار...
شب گذشته عوامل فیلم «خروج» از طرح سینما ماشین برای نمایش این فیلم در دوران شیوع کرونا رونمایی کردند؛ طرحی که البته اگرچه برای اولین بار در سالهای پس از انقلاب اجرایی میشود اما سابقهای 50 ساله در کشورمان دارد و پیشاز انقلاب در دو نقطه از تهران اجرایی شده است. اولین سینمای ماشینرو...
ایران اکونومیست- پاندمی کروناویروس که تاثیر خسارتباری بر سینمای دنیا گذاشته، اگر چه موجب تعطیلی سالنها شده اما انگار احیای نوعی دیگراز سینما را هم نشانه گرفته؛ سینمایی که اتفاقا همین سینمای مدرن و دیجیتالی امروز آن را از رونق انداخت. با شیوع گسترده ویروس کوید ۱۹ از چند ماه قبل، در کنار...