2024-04-26@18:13:11 GMT
۱۸۶ نتیجه - (۰.۰۰۵ ثانیه)
«اخبار نویسنده فیلمنامه سریال»:
بیشتر بخوانید: اخبار اقتصادی روز در یوتیوب
مثلا خلاصه طرحی را ارائه میدهند و بعد که خلاصه طرح پذیرفته شد مثلا یک یا دو قسمت مینویسند، بررسی میشود و به مرور زمان به یک سریال تلویزیونی تبدیل میشود، ولی اقتباس از اول فضا، موضوع، آدمها و شخصیتها مشخص هستند. یعنی شما میدانید چه باید بکنید، برای چه باید سرمایهگذاری بکنید، چه...
گفتوگو با نویسنده «حیثیت گمشده»/ مهدی حسینینیا نصف فیلمنامه را حفظ بود/ «حیثیت گمشده» روایت پیدا کردن خود است
احمد سلگی، فیلمنامهنویس «حیثیت گمشده» گفت: درام سریال با یک رخداد بزرگ شروع میشود و مسیری که شخصیت اصلی طی میکند با یک ساختار حلزونی دور یک سوال میچرخد و پاسخش کامل و کاملتر میشود. میتوان گفت به نوعی «حیثیت گمشده» روایت خودشناسی و پیدا کردن خود است. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «حیثیت گمشده»...
فائزه یارمحمدی در مورد ایده نگارش سریال عشق کوفی (حسن آخوندپور ۱۴۰۱) بیان کرد: ایده این قصه سفارشی از سمت سازمان اوج و داستانی یک خطی بود و خواستند که حول محور این موضوع کار شود؛ این قصه یک خطی که آن را پرداخت کردیم و بسط دادیم ماجرای یک عشق بود که به دلایل...
آفتابنیوز : حسین اسدیزاده، ضمن بیان این مطلب افزود: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده اند و هنوز با هم درباره ادامه اش حرف نزده ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفتهاند پایتخت الگوی فیلمنامه نویسی است. چون به...
به گزارش همشهری آنلاین، حسین اسدیزاده، ضمن بیان این مطلب افزود: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده اند و هنوز با هم درباره ادامه اش حرف نزده ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفتهاند پایتخت الگوی فیلمنامه نویسی است....
به گزارش قدس آنلاین، حسین اسدیزاده ضمن بیان این مطلب افزود: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده اند و هنوز با هم درباره ادامه اش حرف نزده ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفتهاند پایتخت الگوی فیلمنامه نویسی است....
حسین اسدیزاده در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، ضمن بیان این مطلب افزود: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده اند و هنوز با هم درباره ادامه اش حرف نزده ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفتهاند پایتخت...
.این فیلمنامه به قدری سکانس ها و موقعیت های مختلف در خود داشت که می توانست بسیار راحت به یک سریال تبدیل شود، زیرا این فیلمنامه یک بخش سومی نیز داشت که آن بخش حذف شده است اما پتانسیل سریال سازی را داشت. فیلمنامه به سه بخش قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و جبهه،...
نویسنده «آتش و باد»: در دیالوگنویسی به دنبال «سبک» بودیم نه زبان تاریخی/ نام طایفهها و ایلات ساختگی است
منصور براهیمی نویسنده «آتش و باد» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره نقطه آغاز نگارش فیلمنامه و اینکه آیا فیلمبرداری با فیلمنامه کامل شروع شده یا خیر گفت: بخش عمده متن قبل از کلید خوردن سریال آماده شده و در اختیار بازیگران اصلی قرار گرفت اما در جریان تصویربرداری و به...
به گزارش خبرگزاری فارس، شورای صدور مجوز تولید آثار حرفهای ساترا، از مردادماه سال جاری و پس از دریافت و بررسی طرحهای واصله به ساترا، 40 طرح فیلمنامه را تایید کرده است. بر اساس این گزارش، اسامی 40 سریال بدین شرح است: «مترسک»، تهیهکننده: محمد قاضی، نویسنده و کارگردان: حسین عامری «پوکی استخوان»، تهیهکننده:...
یاداشت؛ مجتبی احمدی _ دبیر سرویس فرهنگ و هنر برنا سالها دغدغه کارگردانان و بازیگران آثار طنز متن قوی برای ساخت تولیدات نمایشی جذاب بوده است چرا که در حوزه سریالسازی و فیلمهای سینمایی قصه ها و سوژه های مان گویی ته کشیده است و بی شک باید گفت فیلمنامه رمز موفقیت این آثار...
کارشناسان معتقد هستند رمز موفقیت همهی آثار نمایشی چه در سینما و چه تلویزیون و چه در نمایش خانگی فیلمنامهها هستند که اصولا برای آنها کمترین هزینه و کمترین زمان در نظر گرفته میشود و این فاجعه زمانی رخ نمایان میکند که تهیه کنندگان با هزینه های هنگفت سی قسمت سریال از یک فیلمنامه ی...
سریالهای تلویزیونی و نمایش خانگی گاه آنقدر بد شروع و تمام میشوند که این احساس به وجود میآید چیزی جدا از یک اتفاق هنری در آن دخیل است. موضوع را با یک یادداشت و دو گفتوگو در گزارشی از نظر میگذرانید. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ شروع و پایان سریال نقش...
جابر قاسمعلی نویسنده سریالهای «طلسمشدگان»، «نرگس»، «وارش» و... که در کارنامهاش نگارش آثار در گونههای متفاوت دیده میشود در گزارش تخصصی برنا با موضوع آغاز استاندارد یک فیلمنامه حرفهای، شخصیتپردازیهای اصولی، پایانبندیهای خیرهکننده و... که موجب موفقیت یک اثر میشود گپ و گفتی با ما داشته که از نظر میگذرانید. جابر قاسمعلی فیلمنامهنویس که در آثاری...
فهیمه سلیمانی نویسنده سریالهای «خوشنام»، «کارو» و... که در کارنامهاش نگارش آثار در گونههای مختلف دیده میشود در گزارش تخصصی برنا با موضوع آغاز استاندارد یک فیلمنامه حرفهای، شخصیتپردازیهای اصولی، پایانبندیهای خیرهکننده و... که موجب موفقیت یک اثر میشود گپ و گفتی با ما داشته که از نظر میگذرانید. فهیمه سلیمانی فیلمنامهنویس که در آثاری...
نام حسن وارسته در نگارش سریال هایی چون پایتخت، دودکش، علیالبدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس به چشم می خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه، در سریال ماورایی «رستگاران» به کارگردانی مسعود ده نمکی را عهده دار شده است. او اعلام می کند که نگارش این مجموعه ماورایی رو به پایان است و...
به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علی خودسیانی نویسنده سریالهای تلویزیونی درباره فعالیتهای این روزهای خود بیان کرد: این روزها جز تدریس هیچ کاری ندارم. گاهی برای نگارش فیلمنامه پیشنهاد میدهند بعد که طرح به تلویزیون میدهیم به تصویب نمیرسد. وی ادامه داد: آخرین طرحی که به تلویزیون دادم دو ماه پیش بود یک سریال بود...
در تولید آثار تاریخی اولویت با تحقیق، مطالعه و اطلاعات میدانی است و شاید تفاوت آثار داود میرباقری با دیگران در حوصلهای باشد که او پیرامون موضوعات و حواشی خط سیر اصلی داستانش در تولید آثار تاریخی به خصوص تاریخ اسلام صرف میکند چرا که بر حساسیت و ریزهکاریهای این دست آثار به لحاظ نگاه...
شاید منفورترین کاراکتر تاریخ اسلام را بازی کنی و برای نمایش این شخصیت سیاه تاریخی به جز حس در بازیگری مجبور باشی به سراغ تکنیک بروی و برای نشان دادن تمام زوایای منفی یک شخصیت نوع و جنس بازیات را تغییر بدهی. محمد فیلی که این روزها مشغول بازی در سریال سلمان فارسی است به...
به گزارش ایران آنلاین،به تازگی پخش سریال «مستوران» از شبکه یک تمام شده است و «یاغی» همچنان در شبکه خانگی منتشر می شود. اولی، پرمخاطبترین سریال حال حاضر تلویزیون است و دومی بحث برانگیزترین سریال خانگی. نکته مشترک هر دو اثر، فیلمنامه موفق آنها است که توسط نویسندگان دهه هفتادی نوشته شده است....
فیلمنامه که مهمترین رکن ساخت یک اثر نمایشی است، به همان اندازه مظلوم یا بهتر بگوییم بهدلیل تاثیر عمیقش در خوشساختی یک اثر، جزو نخستین ارکانی است که مورد حمله و اتهام قرار میگیرد. کارگردان، بازیگران و تهیهکننده میتوانند نقص در کارشان را به آماده نبودن فیلمنامه یا بافت سست آن مرتبط کنند. البته بیراه...
امیر وفایی فیلمنامهنویس سریالهای طنز ضمن اشاره به افت کارهای نمایشی طنز در کنداکتور تلویزیون تأکید کرد فیلمنامههایی مشابه سریالهای طنز رضا عطاران دیگر مجوز ساخت نمیگیرند. امیر وفایی نویسنده فیلمنامهها و برنامههای طنز درباره جای خالی سریالهای طنز موفق در کنداکتور شبکههای سیما گفت: «این بنا را خود تلویزیون گذاشته و الان سالهاست همه...
آفتابنیوز : رویا خسرونجدی رماننویس که نگارش فیلمنامه سریال «جناب عالی» را همراه با عادل تبریزی پیش برده است، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه «جناب عالی» اولین اثری کمدی او محسوب میشود، گفت: باید بگویم تاکنون دست به نگارش فیلمنامهای در ژانر کمدی نزده بودم چرا بیشتر در حوزه ملودرام تخصص دارم...
سریال های ایرانی پایتخت را بیشتر از ایران دوست دارند/ تمرکز سریال سازی در پایتخت آسیبی جدی برای ندیدن اقوام و جغرافیای ایرانی
با توجه به رنگ آمیزی منحصر به فرد اقوام فرهنگ های ایران زمین چه بی انصافی است که در سریال سازی معمولا در پایتخت متمرکز هستیم و معدود هستند سریال سازهایی که دوربین را از شهر تهران خارج می کنند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شاید عدم شناخت لازم و...
ادبیات و لحن کاراکترها در آثار نمایشی قطعاً یکی از اصلیترین عناصر برای معرفی شخصیت، شخصیتپردازی و فضاسازی است که پرداختن به آن یکی از تخصصیترین کارهای یک فیلمنامهنویس است به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پرداختن به لحن و ایجاد تمایز بین ادبیات کاراکترهای یک فیلمنامه از جزئیات تکمیلی شخصیتپردازی...
حدود 10 سال پیش دوبار سرقت ادبی گریبانم را گرفت/فیلمنامه ای داشتم که «زخم کاری» با 80% آن مطابقت داشت؛ اما شکایتی ندارم!
بسیاری از نویسنده ها از سرقت طرح ها و ایده ها و فیلمنامه هایشان به شیوه های مختلف گلایه مند بودند و این مسئله آسیبی است که از دو وجه قابل بررسی است. نکته اول اینکه این موضوع یک رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است و نکته دوم اینکه شرایط برای احقاق حق...
در ادامه گزارش ۹ اسفند روزنامه فرهیختگان آمده است: یکی از حواشی همیشگی سینما در بسیاری از کشورهای جهان، استفاده از طرحها و فیلمنامههایی است که مالک حقیقی آنها چندان در جریان استفاده از اثرش قرار ندارد. برای این اتفاق، برخی واژه «سرقت» را بهکار میبرند و آن را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و...
بازیگر پیشکسوت: ۱۵ سریال در حال تولید را خواباندند و ما خانهنشین شدیم | آنقدر خط قرمز و آبی و بنفش داریم که نویسندهای حاضر به نوشتن نیست
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت تلویزیون، رادیو و تئاتر که به گفته خودش مدتی است دیگر مثل سابق در رادیو و تلویزیون کار نمیکند، درباره علت کمکار شدنش در قاب تلویزیون، پیشنهادش برای بهبود شرایط تلویزیون و اینکه فکر می کند بزرگترین معضل این روزهای تلویزیون چیست، صحبت کرد. آقاجانی با اشاره...
کارگردانان در فیلمنامه ها دست می برند و سلیقه خود را اعمال می کنند/صرفه جویی در ساخت، سریال ها را قلع و قمع می کند!
یکی از اعتراضات و گلایه های رایجی که این روز ها از نویسنده های مختلف تلویزیون می شنویم متفاوت بودن محصول نهایی با فیلمنامه آن ها است. به این معنی که تیم تولید به فیلمنامه آن ها وفادار نبوده است و در برخی موارد نیز این اعتراض می تواند مربوط به نهاد های نظارتی باشد...
به گزارش جام جم، یادتان هست در پایان قصههایی که برایمان میخواندند، میشنیدیم «قصه ما به سر رسید، کلاغه به خونش نرسید»؟ با نگاهی ساده به این عبارت شعرگونه و کودکانه، میتوان پیام بستهشدن ماجرا را ضمن ظرافتهایی برای باز گذاشتن راهی برای امکان ادامهیافتن آن دریافت. سالها همین روند برای سریالسازیها را شاهد بودیم...
نویسندههای تلویزیون فرصت صیانت از فیلمنامههایشان را ندارند / برخی کارگردانها از بازیگران حرفشنوی دارند
امیرعباس پیام نویسنده سریالهای «زوج یا فرد» و «آنام» با اشاره به اینکه نویسندههای تلویزیون در پروسه تولید حضور ندارند تأکید کرد که در تلویزیون نویسندهها نمیتوانند از فیلمنامههایشان صیانت کنند. امیرعباس پیام فیلمنامهنویس تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر از منظر یک فیلمنامهنویس نگاه کنیم، تکراری شدن آثار تلویزیون بعید...
علیرضا کاظمیپور نویسنده سریالهای «فقط به خاطر تو»، «میوه ممنوعه» و «خوشنشینها» با اشاره به اینکه قیمت فیلمنامهها در تلویزیون به بودجه تولید سریال و رزومه نویسنده بستگی دارد تأکید کرد که کیفیت فیلمنامه معیاری برای بالا یا پایین بودن قیمت نیست. علیرضا کاظمیپور فیلمنامهنویس سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار...
روایت نویسنده سلمان فارسی از آرزویی ۳۴ ساله/ احمدجو: تولید کمدیهای یخی و فیلمهای آپارتمانی آسان است
نویسنده سریال «سلمان فارسی» که نویسندگی و کارگردان سریال «روزی روزگاری» را هم در کارنامه خود دارد از آرزوی ۳۴ ساله خود روایت میکند و معتقد است که ساخت فیلمهای آپارتمانی و کمدیهای یخی آسانتر از تولید آثار فاخر دینی و آئینی است. - اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امرالله احمدجو...
قیمت فیلمنامهها در تلویزیون به بودجه تولید سریال و رزومه نویسنده بستگی دارد / کیفیت فیلمنامه معیار نیست!
علیرضا کاظمیپور نویسنده سریالهای «فقط به خاطر تو»، «میوه ممنوعه» و «خوشنشینها» با اشاره به اینکه قیمت فیلمنامهها در تلویزیون به بودجه تولید سریال و رزومه نویسنده بستگی دارد تأکید کرد که کیفیت فیلمنامه معیاری برای بالا یا پایین بودن قیمت نیست. علیرضا کاظمیپور فیلمنامهنویس سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار...
حسین گیتی با اشاره به اینکه سریالهای ایرانی معمولاً فاقد جذابیت لازم برای دنبالهدار شدن در فصلهای بعدی هستند تأکید کرد که فیلمنامهنویسی سریال با فیلم سینمایی تفاوت دارد و تلویزیون ایران نویسندههای متخصص سریال ندارد. حسین گیتی منتقد سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: ساخت آثار تصویری دنبالهدار از...
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش قادری نویسنده سریال گاندو۲ ، پیرامون مسیر تحقیق و پژوهش این سریال گفت: در تمام دنیا پروژههایی که مربوط به یک نهاد نظارتی، امنیتی و پلیسی میشود حساسیتهای ویژهای روی آن وجود دارد، در بخش تحقیق و پژوهش سریال «گاندو ۲» تنها منبع و تکیهگاه من موسسه...
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پخش سریال کمدی «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی در حالی به تازگی در شبکه یک سیما به پایان رسید که صحبتهای مخاطبان و منتقدان درباره آن نشان از گوناگونی و تنوع گسترده نظرات دارد. سریالی که با یکی از پربینندهترین باکسهای تلویزیون آن...
نویسنده سریال «زندگی زیباست» گفت: من اصلا در کاری که نوشتم ذهنیتی از کاراکتری که شبیه حسین پناهی باشد نداشتم، به هیچ عنوان. اما اتود اولیه را که دیدم شوکه شدم! به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،«زندگی زیباست» که این روزها از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود قصه زندگی چند جوان امروزی است که...
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «زندگی زیباست» که این روزها از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود قصه زندگی چند جوان امروزی است که ناگهان طی واقعه عشق نگاهشان به زندگی تغییر میکند و در اثر رویارویی با تجربههای واقعی زندگی، دریچههایی به رویشان گشوده میشود که در بستر این تجربیات، جوانان...
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شبنم فرشادجو بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا درباره انتقاداتی که به این سریال به دلیل شباهت با سریال «ستایش» وارد بود، گفت: من سریال «ستایش» را ندیدم. ولی مهمترین نقدی که به سریال ما...
بهروز مفید با اشاره به اینکه قاعده خاصی در ارزشگذاری فیلمنامهها وجود ندارد تأکید کرد که رزومه نویسندهها در این مورد بسیار تأثیرگذار است و معمولاً فیلمنامههای تاریخی و کمدی در تلویزیون از دیگر آثار قیمت بیشتری دارند. بهروز مفید تهیهکننده سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: قیمت یک فیلمنامه...
ایران اکونومیست-نویسنده سریالهای تلویزیونی با اشاره به طرح اولیه خود برای سریالی با نام «مجردها» عنوان کرد که او هیچ مسئولیتی بابت نویسندگی سریال «زندگی زیباست» ندارد. حامد افضلی نویسنده سریالهای تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی در تماسی به اسم خود به عنوان نویسنده سریال «زندگی زیباست» در رسانهها واکنش نشان داد و بیان کرد:...
حامد افضلی نویسنده سریالهای تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی در تماسی با خبرگزاری مهر به اسم خود به عنوان نویسنده سریال «زندگی زیباست» در رسانهها واکنش نشان داد و بیان کرد: حدود ۳ شب است که سریالی با نام «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری از تلویزیون پخش میشود که در برخی رسانهها دیدم نام...
فیلمنامه «پس از باران»، «پلیس جوان» و «سفر سبز» را من نوشتم اما نام شخص دیگری در تیتراژ مطرح شد / گفتند نمیخواهیم مدام نامت تکرار شود!
حسن مشگلاتی نویسنده سریالهای «کت جادویی» و «سامیه» با اشاره به روزهای پرکار بودنش در تلویزیون تأکید کرد که به دلیل تکرار شدن نامش در تیتراژ سریالهای مختلف با وجود اینکه متن آثاری چون «پس از باران»، «پلیس جوان»، «سفر سبز» و... را نوشته است نام شخصی دیگر را به عنوان نویسنده مطرح کردند. ...
واقعیت مافیای فیلمسازی در گفتوگو با حسن وارسته/ چرا بازیگران چندبرابر نویسندگان دستمزد میگیرند؟+ فیلم
نویسنده قدیمی تلویزیون اعتقاد دارد که چندین برابر نویسندگان به بازیگران بها میدهند اما روزی به این نتیجه خواهند رسید که اهمیت فیلمنامهنویس چقدر است. - اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از نکاتی که همیشه موردِ انتقاد برخی از کارشناسان فرهنگی و رسانهای خصوصاً در عرصه فیلم و سریال...
تلویزیون ایران و خانواده سریال سازی مسعود بهبهانی نیا را در اوج پختگی و تجربه از دست داد این درحالی است که این هنرمند خوش قلم مومن به حرفه اش هنوز صاحب ایده ها و تفکراتی در فیلمنامه نویسی بود که خانواده هنر از آن محروم شد. به گزارش برنا؛ با نویسنده سریال های...
مسعود بهبهانی نیا نویسنده پیشکسوت و کاربلد تلویزیون، پنج شنبه شب گذشته به طور ناگهانی در اثر سکته قلبی درگذشت. به همین بهانه بخش هایی از گفت و گوی خبرگزاری برنا با این فیلمنامه نویس فقید از نظرتان می گذرد. مسعود بهبهانی نیا نویسنده سریال های «کیمیا»، «ترانه مادری»، «فاصله ها» و... در خصوص...