Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان 2 میلیارد دلار برای تکمیل خط راه آهن چابهار - زاهدان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل راه آهن جنوب شرق و معاونانش اظهارداشت: در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کردم از محل 54 میلیارد دلار وام دریافتی از کشورهای خارجی پس از برجام، حدود 2 میلیارد دلار به منظور تکمیل خط راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یابد و به همین منظور با وزیر راه و شهرسازی و سازمان جذب سرمایه گذاری های خارجی نیز مذاکره کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خط راه آهن چابهار - زاهدان نقش مهمی در جلب توجه کشورهای منطقه به همکاری های اقتصادی و ترانزیت کالا، ترانشیپ و جابجایی مسافر، گردشگر و توسعه شبکه حمل و نقل ترکیبی سیستان و بلوچستان دارد.
وی گفت: صیانت از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی بندر چابهار در گروی راه اندازی خط راه آهن چابهار است بنابر این زیرساخت های ریلی و دریایی به عنوان مکمل یکدیگر می توانند برای وزن دادن به سرمایه ها در مسیر اوج گیری نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: با اتصال چابهار به خط راه آهن سراسری و آسیای میانه، استان به مقصد گردشگران اروپایی تبدیل می شود که بیانگر نقش محوری آن در پیشرفت منطقه است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با دریافت 1،5 میلیارد دلار وام از هند توسط دولت و اختصاص بخشی از آن به راه آهن چابهار، کمک قابل توجهی به تکمیل آن خواهد شد.
هاشمی اظهار داشت: اگر در بازه زمانی پنج ساله خط راه آهن چابهار به موقعیت ارزشمندی از حیث تجاری و بازرگانی برسد، نقش اداره کل راه آهن جنوب شرق در بخش تجاری و باری رشد پیدا می کند.
وی گفت: خط راه آهن چابهار - سرخس با هزار و 500 کیلومتر طول مسیر، طولانی ترین شبکه ریلی است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به رتبه سوم استان در جذب سرمایه گذاری خارجی با یک میلیارد و 840 میلیون دلار سرمایه گذاری گفت: در 37 سال، 9 هزار و 200 میلیارد تومان و در چهار سال دولت یازدهم 14 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این منطقه دارد.
هاشمی تصریح کرد: 330 میلیون دلار سرمایه گذاری برای راه اندازی سه نیروگاه بادی هر یک به ظرفیت 50 مگاوات در میل نادر توسط بخش خصوصی و با مشارکت سرمایه گذاری از کشور کره، 940 میلیون دلار برای خرید تجهیزات بندر چابهار و صرف سه هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح آبیاری با لوله در دشت سیستان از جمله طرح های در دست اجرای استان است.
وی از مدیر کل راه آهن جنوب شرق خواست برنامه پنج ساله جامع و هدفمند برای توسعه راه آهن تدوین کرده و بر اساس آن فعالیت کند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از هم اکنون برای ایجاد ایستگاههای راه آهن در مسیرهای ارتباطی زاهدان، چابهار و خاش با وزارت راه و شهرسازی وارد مذاکره شده ایم، باید زیرساخت های مورد نیازتان را در درون طرح جامع مطالعاتی پیش بینی کنید.
هاشمی اظهار داشت: برای دور کردن خطرات ناشی از ماسه بادی و شن های روان در مسیر قطار زاهدان - تهران با همکاری منابع طبیعی باید نسبت به ایجاد دیواری با کاشت درختان مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی اقدام کنید.
وی افزود: در 2 هفته اخیر 17 مورد ملاقات با وزراء، روسای سازمان ها و مسئولان ارشد کشوری در بخش های مختلف در خصوص مواردی همچون کاهش سقف معافیت بازرگانی به 20 الی 30 درصد، درخواست راه اندازی خط کشتیرانی در منطقه و غیره داشته ام.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**6081 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید