Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نخستین دوره مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و عترت سروش وحی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جمال ایزدی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات موسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی برگزار شد اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و عترت سروش وحی یادبود شهید قرآنی حادثه منا شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، شهدای مدافع حرم و شهدای قیام گوهرشاد در مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر نوع فعالیت و تلاشی در عرصه قرآن و عترت ارزشمند است و قرآن کریم بیش از ۳۰ وظیفه را برای انسان تعریف کرده که قدم اول آن اُنس با قرآن است و در گام‌های بعد باید در ابعاد فهم قرآن، عمل به دستورات قرآن، عملیاتی کردن دستورات قرآنی و ترویج آن در جامعه و غیره گام برداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه هر نوع اقدامی به‌ خصوص در حوزه قرآن و عترت باید دارای خروجی‌ای ارزشمند باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه یک متولی مشخص در حوزه قرآن و عترت نداریم و موازی‌کاری‌هایی دیده می‌شود، هرچند که تقسیم کارهایی میان مجموعه‌هایی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های مرتبط با حوزه قرآن و عترت در موضوعات آموزش، برگزاری مسابقات و غیره صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از سراسر کشور جهت شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که حدود ۸ هزار نفر آن‌ها از خراسان رضوی به عنوان استان میزبان این رویداد قرآنی بوده‌است؛ همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از این تعداد از ۲۵ کشور ثبت نام کرده‌اند.

ایزدی با اشاره به رشد قرآنی خراسان رضوی در سطح کشور، تاکید کرد: از استان امام رضا(ع) انتظاری جز این نیست و اقدامات صورت‌گرفته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور به خصوص در خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه قرآن و عترت بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به خواسته به‌حق مقام معظم رهبری در حوزه حفظ قرآن کریم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تربیت و پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور شدند که از این میزان تربیت و پرورش ۱ میلیون حافظ کلام‌الله مجید به معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده و این مجموعه بیش از میزان تکلیفی فعالیت کرده و بالغ بر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حافظ قرآن کریم به جامعه معرفی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هیچ وظیفه‌ای در بحث حمایت از نخبگان ملی و بین‌المللی قرآنی ندارد و این وظیفه برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده، اما اداره کل استان در حد توان خود از این ‌نخبگان حمایت می‌کند و برای این رویداد قرآنی هم معادل ۱۰ مجموع کمک‌های سایر مجموعه‌های مشارکت‌کننده حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در هر حوزه‌ای باید از محل موقوفات آن موضوع و همچنین کمک‌های خیران نیک‌اندیش هزینه کرد و به‌طور مثال برای موضوع برگزاری مسابقات قرآن کریم نباید از موقوفات امامزادگان و بقاع‌ متبرکه و دیگر موضوعات استفاده کرد و استفاده از بودجه موقوفه‌ای خارج از موضوع شرعاً حرام است.

در ادامه نشست سروش عظیمی مدیر موسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی اظهار کرد: موسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی از ۱۲ سال قبل فعالیت خود در حوزه قرآن و عترت آغاز کرد و قرآنیان این مجموعه قرآنی در هر سال ۲.۵ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند و بیش از ۳ هزار نخبه قرآنی در مناطق حاشیه شهر مشهد پرورش یافتند که هم‌اکنون به عنوان مدرس قرآنی فعال هستند.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های تحقیق، تدویر و تحدیر با محوریت حفظ سوره مبارکه بقره همراه با درک و فهم معانی آیات برگزار می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی با بیان اینکه این مسابقات در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون کتبی این مسابقات از ۱۵ تا ۲۵ مهر ماه در سراسر کشور ویژه برادران و خواهران و آزمون شفاهی آن از ۲۹ آبان ماه تا ۲ آذر ماه در مساجد مناطق حاشیه شهر ویژه برادران برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه آن در تالار قدس حرم مطهر رضوی و مراسم اختتامیه آن در تالار شهر مشهد خواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق سایت www.sjvahy.ir کار ثبت‌نام خود را انجام دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود