Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان از رقابت یک هزار بسیجی از سراسر استان در اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان در سطح استانی در روز جمعه ۱۴ مهرماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب‌نیوز، عظیم هاشم زاده امروز اظهار کرد: در سطح کشور مجموع فعالیت‌های زیادی در حوزه قرآن در حال انجام است که یا جنبه مهارتی و یا جنبه تربیتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با بیان اینکه مخاطبان زیاد با سلایق مختلف در سطح بسیج در حال فعالیت هستند، گفت: در دارالقرآن بسیج استان اصفهان به دنبال اجرای طرحی بوده ایم که دو مقوله تربیت و مهارت را در کنار هم قرار دهیم و در عین واحد مهارت را در کنار تربیت به متربیان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: برای این منظور با مشورت هایی که انجام گرفت سوره مبارکه لقمان به دلیل محتوای آن به عنوان نکات تربیتی به ویژه در حوزه تربیت اسلامی در سال جاری در همه رده های بسیج استان به عنوان محور قرار داده شد.

* تهیه کتاب «زندگی به سبک قرآن»

هاشم زاده گفت: با بهره گیری از تفاسیر نمونه، المیزان و نور آقای قرائتی کتابی 50 صفحه ای با عنوان «زندگی به سبک قرآن» بر اساس سوره مبارکه لقمان به همراه یک سی دی در اختیار حلقه های صالحین قرار گرفت.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان تدبر محور با استفاده از تفاسیر قرآن را شاخصه اصلی این کتاب عنوان کرد و گفت: متن پی دی اف کتاب، چندین دوره ترتیل از اساتید به نام و انتخاب چندین آیه شاخص از این سوره برای خوشنویسی در سی دی مربوط به این کتاب لحاظ شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات همزمان با شروع ماه مبارک رمضان امسال در سطح پایگاه های مقاومت بسیج استان آغاز شد.

هاشم زاده با بیان اینکه هر حلقه صالحین به طور میانگین 10 تا 15 عضو دارد، گفت: هر تیم برادران برای مسابقات دارای پنج نفر عضو هستند که شامل یک سرپرست گروه، یک حافظ سوره مبارکه لقمان، یک نفر شرکت کننده در بخش مفاهیم سوره بر اساس کتاب، یک نفر در بخش خوشنویسی و یک نفر هم در بخش فراز خوانی می شوند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان ادامه داد: در بخش خواهران به جای فراز خوانی، بخش مرتل جایگزین شده است.

* رقابت 1000 بسیجی استان اصفهان در اولین دوره مسابقات تیمی قرآن

وی با بیان اینکه در مرحله اول برگزاری در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج سطح استان اصفهان چهار هزار تیم پنج نفره شرکت کردند، اظهار کرد: بعد از این مرحله 200 تیم به مرحله استانی اولین دوره تیمی مسابقات قرآن کریم راه پیدا کردند.

هاشم زاده گفت: جمعه 14 مهرماه به طور همزمان تمامی گروه ها در اردوگاه شهدای درچه بری مشخص شدن تیم های برتر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با بیان اینکه جامعه بسیجیان استان درگیر این طرح هستند، اظهار کرد: این طرح با توجه به ادغام مهارت و تربیت در حوزه قرآنی در کشور بی نظیر است، این مسابقات در عین رقابت آموزش هم هست.

* اجرای طرح آموزش قرآن به روش اسوه حسنه پیامبر (ص)

وی با اشاره به تعدادی دیگر از طرح های مجموعه دارالقرآن بسیج استان اصفهان، گفت: یکی از طرح های شاخص در حال اجرا «آموزش قرآن به روش اسوه حسنه پیامبر (ص)» است.

هاشم زاده از اجرای طرح دیگری با عنوان محافل انس با قرآن به صورت جهادی خبر داد و گفت: در قالب این طرح در هر روستا که دارای مسجدی باشند ولی به علت فقر مالی برنامه های قرانی انجام نگرفته باشد یک محفل انس با قران بدون هیچ هزینه ای برای آن‌ها اجرا می شود که با حضور یک قاری و حافظ قرآن به نام کشوری و یک تیم جهادی محفل قرانی در آن مکان اجرا می شود.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با اظهار اینکه به دلیل بعد مسافتی برخی از شهرستان ها با مرکز استان استعدادهای موجود در زمینه آوایی و موسیقایی قرآنی‌شان به دلیل نداشتن استاد مهجور واقع می‌شوند، اظهار کرد: برای تمامی شهرستان‌های استان به جز اصفهان کارگاه های تلاوت در حال برگزاری است که استادی متخصص در مراکز شهرستان ها حاضر می شوند و پس از بررسی اولیه برای شناخت استعدادها، به تربیت افراد می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب زندگی به سبک قرآن تدبر محوری با توجه به نیازهای امروزی نگارش شده است.

* جزییات مسابقه استانی اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان استان اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا قربانی دبیر اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان استان اصفهان اظهار کرد: اولین دوره مسابقات تیمی ویژه حلقه های صالحین از سطح پایگاه های مقاومت شروع شد.

وی با تأکید بر اینکه این طرح به جذب افراد به شجره طیبه بسیج کمک کرد، ادامه داد: برای داوری مسابقه استانی این دوره از مسابقات 14 نفر از بهترین داوران استانی در قالب پنج گروه تیم داوری در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قربانی در خصوص جزییات مسابقه استانی اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم، گفت: جمعه 14 مهرماه ساعت هفت صبح پذیرش شرکت کنندگان انجام و سپس از ساعت هشت صبح تا اذان ظهر و پس از اذان تا غروب جمعه مسابقه انجام میگیرد.

دبیر اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان استان اصفهان اظهار کرد: در این مسابقه، از بین 200 تیم شرکت کننده، ششم تیم (سه تیم از برادران و سه تیم از خواهران) به عنوان برگزید معرفی خواهند شد.

وی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای تیم های برتر، گفت: تیم اول سفر زیارتی به کربلای معلا، تیم دوم سفر به مشهد مقدس به صورت هوایی و برای تیم سوم جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: همچنین برترین قاری، حافظ، مرتل و خطاط انتخاب و تقدیر خواهند شد.

دبیر اولین دوره مسابقات تیمی قرآن کریم با محوریت سوره لقمان استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار صاحب‌نیوز، اظهار کرد: به تهران آمادگی خود را برای برگزاری کشوری این مسابقات اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی