Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@16:28:42 GMT

سایت تقویم گردشگری کشور راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۸۶۱۸

سایت تقویم گردشگری کشور راه‌اندازی شد


معاون گردشگری گفت: سایت تقویم گردشگری کشور به تازگی راه‌اندازی شده است، در این سایتافراد می‌توانند در ازای ثبت طرح و ایده خود شماره پیگیری دریافت کنند.

به‌گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، بزرگداشت روز جهانی گردشگری به‌میزبانی اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران، با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، محمدعلی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران و فعالان صنعت گردشگری این استان در سالن اجتماعات این اتحادیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این همایش گفت: شعار امسال روز جهانی گردشگری، توسعه پایدار این صنعت است که برای دست‌یابی به اهداف این شعار، نیازمند ساختار و ابزار پایدار هستیم.

او با اشاره به این‌که آموزش در صنعت گردشگری یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار است، افزود: باید نحوه بهره‌وری و تاثیرگذاری آموزش‌هایی که ارائه شود مورد بررسی قرار گیرد و این بررسی‌ها در برنامه‌ریزی‌های آموزشی لحاظ شود.

محب‌خدایی با طرح این پرسش که چرا در کشور ما صنعت گردشگری یک پازل به هم ریخته است، اضافه کرد: اگر در این بخش توسعه و رونق اقتصادی نداشته باشیم، بی‌شک مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌ایم.

معاون گردشگری یادآور شد: برنامه‌های متنوعی با اهداف ویژه در معاونت گردشگری در حال پیگیری است، سایت تقویم گردشگری کشور به‌تازگی راه‌اندازی شده است، در این سایت امکان ثبت ایده‌ها و طرح‌های گردشگری برای علاقه‌مندان به این حوزه فراهم است و افراد می‌توانند در ازای ثبت طرح و ایده خود شماره پیگیری دریافت کنند، با ثبت این طرح‌ها، امکان اتصال افراد صاحب ایده با مجریان و سرمایه‌گذارانی که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند فراهم می‌شود و جریان اقتصادی شدن طرح‌ها شکل می‌گیرد.

محب‌خدایی اضافه کرد: در حوزه نظارت هم برنامه‌هایی در دست اجراست چراکه ما نمی‌خواهیم رویه‌های سنتی نظارت را در پیش بگیریم، خودنظارتی و نظارت به وسیله بازرسان نامحسوس در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در آسیب‌شناسی و شناسایی واقعی عیوب و ضعف‌ها مسیر درستی را داشته باشیم.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه سامانه نظارتی بر تأسیسات گردشگری به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، افزود: از طریق این سامانه، نظارت به وسیله خود مردم انجام می‌شود، همچنین تمام افراد و کارکنان تأسیسات گردشگری موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند، اگر فردی می‌خواهد محل کار خود را از یک هتل به هتل دیگری تغییر دهد حتما باید از محل کار قبلی خود رضایت‌نامه داشته باشد.

محب‌خدایی افزود: متأسفانه در کشور ما شبکه سفر وجود ندارد و مقاصد ترکیبی تعریف نشده است، این در حالی است که مسافر و گردشگر به‌دنبال بسته سفر است تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، بیشترین رضایت را از سفر خود داشته باشد، اما به‌دلیل تفکرات و مدیریت جزیره‌ای در صنعت گردشگری کشور، این مطلوبیت در این بخش وجود ندارد، و با توجه به این تفاسیر توسعه پایدار گردشگری دست‌یافتنی نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه همکاری و همراهی بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری، رفع مشکلات و موانع را به همراه دارد، تأکید کرد: گردشگری امروز جایگاه صنعت نفت را در بسیاری از کشورها اذعان خود کرده است، این صنعت توزیع عادلانه درآمد و پیامدهای مثبت اجتماعی را در کشورها به‌دنبال دارد، بنابراین باید با تغییر نگرش، کشور را از مواهب صنعت گردشگری بهره‌مند کنیم.

معاون گردشگری ادامه داد: در کشور ما قیمت و هزینه سفر بر اتاق و اسکان تمرکز دارد و به همین دلیل در عرصه رقابتی حرفی برای گفتن نداریم، لوپ‌های سفر شکل نگرفته‌اند و در حالی که استان‌های ما در سراسر کشور ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارند اما در جذب گردشگر موفق نیستند، مثلا گردشگری تاریخی در کشور ما با محوریت سه استان اصفهان، شیراز و یزد، جریان دارد و سایر استان‌هایی که همگی دارای آثار تاریخی و فرهنگی هستند نتوانسته‌اند وارد این عرصه شوند، هیچ نقشه و سناریویی برای افزایش ماندگاری گردشگران نداریم، تمام اینها مشکلاتی است که باید برای دست‌یابی به توسعه پایدار گردشگری از آنها عبور کنیم.

محب‌خدایی تصریح کرد: طرح توراپراتور مجازی با استفاده ار ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌زودی اجرایی می‌شود، در حال حاضر ایرانیان بسیار زیادی در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند که بخشی از آنها دانشجویان هستند، این افراد بی‌شک برای گذران زندگی خود نیازمند شغل و درآمد هستند، می‌توانیم با سامان‌دهی و برنامه‌ریزی از این ظرفیت برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های کشور در سایر نقاط دنیا استفاده کنیم، این افراد در قبال جذب گردشگران مشوق‌هایی را دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: آگاهی از علم اقتصاد برای افرادی که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند بسیار حائز اهمیت است، مدیران هتل‌ها باید مدیریت مالی را نیز بدانند، اگر بخواهیم با مقاصد گردشگری دنیا رقابت کنیم باید شاخص‌های اقتصادی را در این زمینه شکل بدهیم.

کمبود نیروی انسانی در استان تهرانمعاون گردشگری با بیان اینکه کارکنان تأسیسات گردشگری باید با رضایت خود در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، افزود: صرف حضور در دوره‌های آموزشی مطرح نیست، بلکه افراد باید در این دوره‌ها به معنای واقعی آموزش ببینند و از این آموزه‌ها استفاده کنند.

محب‌خدایی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی در حوزه گردشگری، طرح کیف پول ایرانی برای گردشگران خارجی است، در این طرح، گردشگران خارجی از بدو ورود به کشور، کیف پول ایرانی خواهند داشت.

معاون گردشگری با تأکید بر اینکه استان‌ها باید براساس ظرفیت و پتانسیل موجود در هر منطقه، برنامه توسعه گردشگری را تنظیم و اجرا کنند، افزود: بسیاری از استان‌ها، ضروریات و مسائل مهم را احساس کردند و در حال اجرای برنامه‌های خود هستند.

محب‌خدایی گفت: فرصت بزرگی برای فعالان گردشگری پیش آمده است، چراکه امروز همه ارکان نظام برای توسعه گردشگری همت خود را به‌کار گرفته‌اند، پس باید از این فرصت استفاده کنیم. همچنین رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در این مراسم گفت: استان تهران در بخش استانداردها و افزایش مراکز اقامتی عملکرد خوبی داشته است، اما هنوز با آنچه باید باشد فاصله دارد.

او تصریح کرد: استان تهران با حجم وسیعی از مشکلات و موانع در حوزه گردشگری نیازمند نگاه و توجه ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها است، در حال حاضر هزارو۹۲۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این استان فعالیت می‌کنند که با توجه به کمبود نیروی انسانی، نظارت و بررسی عملکرد این تعداد دفاتر کار بسیار سختی است.

خسروآبادی اضافه کرد: در استان تهران اتفاقات خوبی افتاده است، تهران‌گردی یکی از این اتفاقات خوب است که باید ادامه داشته باشد.

هزینه‌های تأسیسات گردشگری در تهران با سایر استان‌ها متفاوت است

محمدعلی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در این همایش گفت: این اتحادیه با قدمت بیش از ۶۵ سال، همیشه در کنار دولت و در همراهی با دولت فعالیت کرده است.

او ادامه داد: هزینه‌هایی که در تأسیسات گردشگری فعال در استان تهران متحمل می‌شوند با سایر نقاط کشور متفاوت است و به همین دلیل ما خواستار نگاه ویژه مسئولان به فعالان گردشگری تهران هستیم.

فرخ‌مهر با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در تأسیسات گردشگری استان تهران، سختی‌های بسیار زیادی به به دوش می‌کشد، افزود: طی مسافت طولانی برای افراد شاغل در هتل‌های تهران در این شهر بزرگ یکی از این سختی‌هاست، به همین دلیل ما باید ۳ شیفت نیروی انسانی داشته باشیم تا به شاغلان این حوزه فشار بیش از حد وارد نشود.

همچنین در این مراسم از افراد برتر دوره‌های آموزشی اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران تجلیل شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «رویداد» یکی از محصولات اصلی صنعت گردشگری کشورهاست. رویداد از جنس محصولاتی است که انسان محور و تعامل محور است. نمایشگاه کتاب همچون دیگر رویدادها از منظر گردشگری جذاب است.

وی به آمار بازدید نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: بازدید چند میلیونی از نمایشگاه در ۱۱ روز عددی قابل توجه است. این رویداد برای ما ارزشمند است چرا که کمک می‌کند تا گردشگران خارجی را نیز جلب کنیم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و… که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

شجاعی انتشارات میراث فرهنگی را که به صورت تخصصی کتاب منتشر می‌کند، عامل ترویج گردشگری در بستر نمایشگاه کتاب خواند و افزود: در این مجال می‌توان فرصت‌های گردشگری از طریق کتاب را به بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه معرفی کرد. به این ترتیب هم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توسعه گردشگری از طریق کتاب‌های تخصصی کمک می‌کند و به نوعی زمینه تعامل نمایشگاه کتاب و گردشگری محسوب می‌شود.

وی برگزاری تور بازدید گردشگران خارجی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را عامل توسعه گردشگری رویداد محور برشمرد و گفت: برای سال‌های آتی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان با همکاری بخش خصوصی تور بازدید گردشگران خارجی از این رویداد را برگزار کرد؛ می‌دانم مردم کشورهایی نظیر تاجیکستان علاقه بسیاری به نمایشگاه کتاب تهران دارند. همینطور کشورهای عرب و فرهیختگان کشورهای فارسی زبان به نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی ساده تورهای گردشگران خارجی را در بازه زمانی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار کنیم؛ اینطور گردشگران خارجی علاوه بر بازدید از مناطق تاریخی و دیدنی ایران از نمایشگاه کتاب هم بازدید می‌کنند. این یعنی تقاطع‌هایی که نمایشگاه کتاب می‌تواند با صنعت گردشگری کشور ارتباط برقرار کند.

شجاعی با طرح این موضوع که آمار دقیقی از حضور گردشگران خارجی در ادوار گذشته نمایشگاه کتاب تهران در دسترس نیست، گفت: امسال می‌توانیم رصد کنیم و متوجه شویم که چه میزان گردشگر خارجی به نمایشگاه کتاب می‌آیند. دوره‌های قبل حضور تعداد قابل توجهی گردشگر خارجی را در نمایشگاه کتاب شاهد بودم. به جرأت می‌توانم بگویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کننده خارجی دارد و بخشی از این بازدیدها از مسیر گردشگری محقق شده است.

وی هماهنگی بین بخشی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای استفاده بیشتر از موقعیت نمایشگاه کتاب تهران برای گردشگری خارجی را مهم خواند و ادامه داد: می‌توان با نگاه فرهنگی به مقوله گردشگری ادبی و گردشگری رویدادمحور منافع اقتصادی برای کشور ایجاد و بخش خصوصی را در این حوزه به خوبی فعال کرد. آنها که به طور حرفه‌ای اصول جذب گردشگر خارجی به کشور را می‌دانند می‌توانند نظر گردشگر خارجی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، جلب کنند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: می‌توانیم میان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک برگزار کرد. همچنین بخش خصوصی نیز تورهای گردشگری کتاب و گردشگری ادبی و… را فعال کند. می‌توان این مهم را برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ریل‌گذاری کرد. لازم است سیاست جدیدی برای سال‌های آینده درباره این امر مهم اتخاذ کرد.

شجاعی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم» گفت: با کتاب خواندن می‌توان گردشگری ایران را ساخت. من کتاب «در سرزمین مردمان نجیب» را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم؛ این کتاب نوشته هرؤیه روپچیچ، موسیقیدانی از کشور کرواسی است و داستان آن ۲ بار سفر مرد کروات به تمام نقاط ایران را روایت می‌کند. این موسیقیدان حس خود را از هر آنچه در ایران و از مردم ایران دیده توصیف کرده و مهمترین توصیفی که مرد کروات از ایران در ذهنش ثبت شده مهمان نوازی است که به آن معروفیم.

کد خبر 6096279 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد