Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:46:37 GMT

آغاز جنگ نفتی واشنگتن علیه تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۳۳۳۰

آغاز جنگ نفتی واشنگتن علیه تهران

پس از اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر جنگ نفتی با ایران، نخستین محموله نفت خام آمریکا وارد هند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از اظهارات هفته گذشته یک وزیر آمریکایی درباره طرح دولت این کشور برای راه‌اندازی «جنگ نفتی» با ایران، منابع خبری روز پنجشنبه از ورود اولین محموله نفت خام آمریکا به هند خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، "ریک پری" وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اولین محموله نفت خام این کشور وارد هند شد. روزنامه «واشنگتن‌اگزماینز»، این اقدام را در راستای طرح «جنگ نفتی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته که وزیر کشور دولت آمریکا هفته گذشته به آن اشاره کرده بود.

پری گفت «همکارِ‌های جدید» در زمینه انرژی میان هند و آمریکا باعث افزایش مشاغل، ثبات اقتصادی و امنیت ملی دو کشور خواهد شد.

مطابق این گزارش، اولین محموله نفت آمریکا روز دوم اکتبر وارد هند شده است. پری گفت انتقال نفت به هند جزو نتایج دیدار «نورندا مودی» نخست‌وزیر هند با ترامپ است.

طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، بعد از این دیدار، شرکت‌های هندی خریداری نفت خام آمریکا را آغاز کردند.

رایان زینک، وزیر کشور آمریکا جمعه هفته گذشته در نشستی گفت واشنگتن اکنون در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از «برتری اقتصادی‌اش» برای کاستن از درآمدهای نفتی ایران استفاده کند.

زینک گفت: ایران یک تهدید جدی است. بهتر است برای مقابله با تهران از لحاظ اقتصادی و نه تنها از لحاظ نظامی، گزینه‌هایی در اختیار داشته باشیم.

وی مدعی شد آمریکا با «نفوذ اقتصادی» می‌تواند «تمامی قطره‌های نفت خامی که ایران تولید می‌کند را جایگزین کند.

روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» در توضیح اظهارات این وزیر دولت ترامپ نوشت: آمریکا به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی و نفت خام در جهان تبدیل شده و وابستگی کمتری به نفت خاورمیانه دارد. این موضوع به آمریکا توانایی صادر کردن نفت بیشتر و کاهش صادرات نفت کشورهایی مانند ایران در بازار را می‌دهد.

سیاستمداران آمریکا در طول سال‌های گذشته بارها درباره ایده استفاده از انرژی به عنوان سلاحی برای پیشبرد سیاست‌های خودشان اظهار نظر کرده‌اند. طرفداران این طرح می‌گویند هدف از اعمال چنین سیاستی اعمال نفوذ بر متحدانی مانند عربستان سعودی، قطر و استرالیا برای مقابله با کشورهای دشمن آمریکا نظیر ایران، روسیه و چین است.

پسندیدم 0 برچسب ها ایران و آمریکا جنگ نفتی فروش نفت به هند نفوذ اقتصادی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است.

کد خبر 847485 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن راهپیمایی ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن