Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - سرنوشت 2 نوجوان محکوم به قصاص نفس با پیگیری استاندار کرمان، مدیرکل امور بانوان و خانواده، مشاور ورزشی استاندار، مدیرکل زندان های استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی به آزادی پیوند خورد.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان عصر سه شنبه در آئین آزادی 2 نوجوان محکوم به قصاص گفت: خدا را شکر می گوئیم که این سعادت را به همه ما عطا کرد که قدم کوچکی در راه نجات انسانی برداریم و اگر همه ما به شکلی فرهنگ گذشت و فداکاری را در زندگی شخصی و اجتماعی نهادینه کنیم، بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا رزم حسینی ادامه داد: در بروز هر قتل اگر بخواهیم قصاص کنیم، یک قتل دیگر نیز به جامعه اضافه می شود و برای رفع این موضوع، اسلام موضوع گذشت را مطرح کرده است.
وی با تاکید بر اینکه لذتی که در گذشت هست در قصاص نیست عنوان کرد: امروز همه جوامع به این نتیجه رسیده اند که مشکلات روحی، روانی، اجتماعی یا اقتصادی و مشکلات متعدد دیگری می تواند منجر به بروز قتل شود.
استاندار کرمان ادامه داد: اجرای کامل فرهنگ غنی اسلامی در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و سلامت و سعادت جامعه انسانی را رقم بزند.
وی با اشاره به تاکید بر نقش اثرگذار نخبگان و فعال کردن افراد صاحب کرسی و با نفوذ در جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: خیرانی هستند که در ماههای محرم و صفر میلیاردها تومان برای نذری دادن خرج می کنند و می توان از کمک این افراد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
رزم حسینی بیان کرد: نباید بچه ای را که در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل جهل و نادانی مرتکب قتل شده است را نگه داریم تا به قصاص برسد.
وی افزود: کسانی که عفو و بخشش می کنند بی شک در تاریخ بزرگ خواهند بود و این گذشت تا همیشه باقی خواهد ماند.
وی عنوان کرد: در جامعه امروز که افرادی مانند شهید حججی به صورت داوطلبانه برای دین و کشور سر می دهند باید فرهنگ بخشش و گذشت را بیشتر نهادینه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زهرا نعمتی یک سرمایه اجتماعی است که برای حضور در جلسات مرتبط با مسائل اقتصادی، اجتماعی و انسان دوستانه حضور اعلام آمادگی کرده است.
رزم حسینی یادآور شد: در سال جاری برنامه ویژه ای را برای قتل های غیر عمد و قتل های عمدی که در آنها امکان گذشت وجود دارد را اجرایی خواهیم کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: موضوع این 2 نوجوان محکوم به قصاص یک هفته قبل از ماه محرم در جلسه ملاقات مردمی استاندار کرمان مطرح و به صورت ویژه رسیدگی شد که در نهایت منجر به آزادی این افراد شد.
فاطمه سادات حسینی افزود: با لطف خداوند و امام حسین (ع) جان 2 انسان در ابتدای ماه محرم حفظ شد.
وی با تاکید بر اینکه با آزادی این 2 نوجوان و جوان کار بسیار ارزش و معنوی در استان انجام شد گفت: استان کرمان همانگونه که در حوزه های سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها پیشرو بوده در حوزه کارهای خیر و کمک به دیگران نیز پیشتاز است.
وی ادامه داد: همانگونه که در آموزه های دینی قصاص آمده و بخشش و عفو نیز تاکید شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز اصلاح و تربیت مددجویان را از اهداف اصلی این اداره کل برشمرد و ادامه داد: استاندار کرمان نیز به اصلاح و تربیت مددجویان نگاه ویژه ای دارد.
رمضان امیری افزود: 24 زندانی زیر 24 سال در زندان مرکزی کرمان حضور دارند که حکم قصاص دارند و می توان در ماه محرم به این افراد کمک کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیره نبوی و آموزه های قرآنی، افرادی که به جای قصاص نفس، گذشت می کنند، اقدام آنها بسیار قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: قصاص در قانون پیش بینی شده و اولیای دم نیز می توانند قصاص و هم می توانند گذشت کنند و باید توجه داشت که لذتی که در گذشت وجود دارد در قصاص نیست.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

پلیس ضد تروریسم در فرانسه پس از بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابراز تمایل یک نوجوان ۱۶ ساله مبنی بر اقدام انتحاری در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، او را بازداشت کرد.

سخنگوی پلیس عنوان کرد که پس از اعلام علنی این نوجوان در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت کمربند انفجاری را دستگیر کرده است. به گزارش BFMTV، این نوجوان روز سه‌شنبه در پی پست‌های ادعایی در تلگرام در منزل پدر و مادرش دستگیر شد. این رسانه فرانسوی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از محل سکونت این نوجوان در جنوب شرقی فرانسه، اسناد دست نویسی کشف شد که در آن او از داعش حمایت می‌کرد. 

این سخنگو خاطرنشان کرد که تحقیقات برای تعیین اینکه آیا او واقعاً قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته یا خیر ادامه دارد.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه همچنین از ۴۵ کشور خارجی برای استقرار چندین هزار نیروی نظامی، پلیس و غیرنظامی اضافی برای تضمین امنیت بازی‌ها درخواست کمک کرده است. اوایل این ماه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه ابراز اطمینان کرد که مراسم افتتاحیه که قرار است در رودخانه سن برگزار شود، طبق برنامه پیش خواهد رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که فرانسه برنامه‌های اضطراری، از جمله پشتیبان‌ها و گزینه‌های جایگزین هم دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟