Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا- استاندارمازندران گفت: اخبارانتشاری پیرامون تصویب مشوق صادراتی برای صادرکنندگان مرکبات در این استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی با واقعیت فاصله دارد.

به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودارعصر روز سه شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ساری افزود: درشرایط فعلی این مشوق صادراتی صرفا برروی یک برگه کاغذ قلمی شده و با محدودیت مالی دولت امکان اجرایی آن قابل پیش بینی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای توسعه صادرات مازندران با قدردانی از پیگیری یکی از نمایندگان استان برای مشوق صادرات مرکبات اظهارداشت :در حال حاضر باید به کمک های استانی دل ببندیم و راهکاری قانونی برای حمایت از صادرکنندگان مرکبات ازمنابع داخل استانی پیش بینی شود.
هفته گذشته علی محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی که سخنگوی کمیسیون کشاورزی قوه مقننه را بر عهده دارد اعلام کرده بود که وزارت جهاد 100 میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرکنندگان مرکبات مصوب کرد.
این چندمین سالی است که بحث تصویب مشوق صادراتی برای صادرات این محصول مطرح می شود که تاکنون طبق اظهار اتاق بازرگانی مازندران هیچ صادرکننده ای موفق به دریافت آن نشده است.
استان مازندران با تولید سالانه 2.5 میلیون تن مرکبات رتبه اول را در تولید این محصول در کشور دارد و 500 تا 600 هزار تن از مرکبات تولیدی این خطه شمال کشور مازاد بر مصرف کشور و قابلیت صادراتی دارد.
* به خط شدن دستگاه های اجرایی برای صادرات مرکبات
استاندارمازندران گفت که تمام دستگاه های اجرایی استان باید برای تقویت صادرات مرکبات تولیدی این استان به صادرکنندگان کمک کنند.
ربیع فلاح جلودار اظهارداشت : در شرایط فعلی برای کمک مالی به صادرات مرکبات مازاد این استان باید حمایت های استانی را بررسی و نسبت به اجرای آن اقدام شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت که بالا بودن قیمت تمام شده مرکبات ، صادرات این محصول راهبردی استان را با مشکل مواجه می کند.
عبدالله مهاجر در این نشست افزود : با این روند صادرکنندگان مازنی توان رقابت با کشورهای دیگر را در صادرات مرکبات ندارند و نیاز است تا دولت مشوق هایی را برای صادرکنندگان پیش بینی کند.
وی اضافه کرد: اگر دولت بتواند حداقل5 هزار ریال به ازاء صادرات هر کیلوگرم مرکبات در قالب مشوق به تجار پرداحت کند، حداقل 500 تا 600 هزار تن مرکبات مازاد مازندران به خارج صادر می شود.
مدیرکل جهادکشاورزی مازندران گفت که در سال گذشته دولت در حدود 300 میلیارد ریال غرامت یخ زدگی پرتقال به باغداران پرداخت کرد.
دلاور حیدرپور افزود : همچنین دولت 200 میلیارد ریال برای خرید تضمینی مرکبات و 200 میلیاردریال نیز در قالب بیمه کشاورزی به باغداران غرامت پرداخت کرد.
وی پیش بینی 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود 10 درصدی برای باغداران را از دیگر کمک های دولت به باغداران خسارت دیده اعلام کرد که تاکنون بیش از 50 درصد از این تسهیلات به باغداران پرداخت شد.
حیدرپور با اشاره به محدودیت مالی دولت برای پرداخت مشوق صادراتی پیشنهاد کرد تا بحث صادرات مرکبات در قبال امتیاز واردات یک محصول دیگر به تجار در قالب مشوق داده شود.
مازندران 150 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که در سال حدود 2.5 میلیون تن محصول از این باغات برداشت می شود و رتبه اول کشور را در تولید مرکبات به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/6982

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی