Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و پارلمانی پلیس راهور ناجا با اشاره به راه اندازی پویش #با_احتیاط_می_رانم تا نوروز 97 گفت: اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگان و کاهش تصادفات از اهداف راه اندازی این پویش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار سرهنگ محمد ترحمی معاون حقوقی و پارلمانی پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود با خبرنگاران شاهرود با بیان اینکه روزانه در ایران 43 نفر جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست می دهند و 910 نفر مصدوم و مجروح می شوند، گفت: 46 درصد از ضایعات نخاعی کشور مربوط به تصادفات رانندگی است و آلام و تلخی که از تصادفات به جامعه وارد می شود غیر قابل شمارش و محاسبه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوادث رانندگی سالانه 7 درصد از تولید ناخالص ملی را صرف خود می کند، اظهار کرد: تصادفات در ایران سالانه 16 هزار خانواده را داغدار و 330 هزار خانواده را مریض دارد کرده و درد ناشی از بیماری را به آنها تحمیل می کند.

معاون حقوقی و پارلمانی پلیس راهور ناجا با اشاره به کشته شدن سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در دنیا بر اثر تصادفات، افزود: بر اساس آمار سال 2013 سازمان بهداشت جهانی سهم متوفیان به ازای هر وسیله نقلیه در دنیا 7.5 نفر، در اروپا 2.7، در آسیا 10.7 نفر و سهم ایران 6.7 نفر است که این رقم در سال 2017 کاهش یافته و به 5 نفر رسیده است.

ترحمی بیان کرد: در ده سال گذشته 210 هزار نفر در ایران جان خود را بر اثر تصادفات از دست داده اند و بخش بیشتر این تصادفات مربوط به رفتارهای پرخطر انسانی محسوب می شود.

وی انسان، راه و وسیله نقلیه را سه رکن از ترافیک و تصادفات عنوان و تصریح کرد: اگر انسان را یک انسان ایمن تربیت کنیم حتی با وسیله نقلیه و راه خطرساز نیز می تواند تصادف نکند و جلوی حوادث گرفته شود.

مدرس تصادفات کشور با اشاره به نامگذاری دهه 2011 تا 2020 در سازمان ملل به نام دهه ایمنی و ترافیک یادآور شد: هر کدام از سازمان های منتسب به سازمان ملل برای کاهش تصادفات در سراسر دنیا برنامه های مختلف دارند و از جمله این سازمان ها، سازمان بهداشت جهانی است که وظیفه اش کاهش آسیب هایی است که سلامت انسان را به خطر می اندازد.

ترحمی با بیان اینکه برای کنترل و ایمن سازی رفتار انسان در ترافیک از یک سال گذشته گام های خوبی برداشته شده است، گفت: برگزاری یادبود قربانیان رانندگی و اطلاق عنوان سفیر راهبر به برخی از هنرمندان و رانندگان برای ترویج رفتارهای رانندگی ایمن از جمله برنامه های پلیس راهوار برای کاهش تصادفات در سراسر کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش #با_احتیاط_می_رانم در راستای اصلاح رفتارهای پرخطر انسانی در رانندگی بیان کرد: این پویش تا نوروز 97 ادامه دارد و هدف از اجرای آن اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگان و جایگزینی آن با رفتارهای صحیح است.

معاون حقوقی و پارلمانی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در اروپا به خودروهایی که از نظر استاندارد و ایمنی خودرو کمتر از 5 ستاره داشته باشند اجازه طراحی پلت فرم داده نمی شود تصریح کرد: در ایران ماشین هایی که زیر 40 میلیون تومان تولید می شود اصلا ستاره ایمنی ندارند و خودروهایی هستند که خود عامل مرگ و میر محسوب می شوند.

ترحمی افزود: با این شرایط چاره ای نداریم که جز ایمن کردن راه و وسایل نقلیه به عامل انسانی تصادفات نیز بگوییم آهسته تر براند و رفتارهای او را اصلاح کنیم و این از اهداف پویش با احتیاط می رانم است که ضمانت اجرایی آن حفظ جان آنهایی است که دوستشان داریم و دوستمان دارند.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این پویش ها یک نوع گفتمانی ایجاد می کند که جامعه را حساس خواهد کرد و وقتی جامعه حساس شد به سمت تغییر پیش خواهد رفت.

معاون حقوقی و پارلمانی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اگر 10 کیلومتر در ساعت از سرعت رانندگی کم شود تصادفات 22 درصد کاهش می یابد، گفت: اگر فرد فرد ما به فکر ایمنی باشیم و به ایمنی بهتر از گذشته فکر کنیم مطمئنا جان خود و هم وطنان را در خطر تصادف قرار نمی دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته این متهم به ۱۷ مورد سرقت از زمین‌های کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف کرد.


سرهنگ جواد افشاری بااشاره به فعالیت و رصد مستمر کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان افزود: وقوع سرقت در ایام نوروز و تعطیلات روند کاهشی داشته و همچنین در زمینه درون شهری آمار تصادفات جرحی و فوتی صفر بوده و در زمینه برون شهری آمار تصادفات جرحی ۶۶ درصد و مصدومان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • داداش کلاه یادت نره 
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران