Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در برنامه ریزی برای جذب دانشجویان خارجی به سبب ورود به هنگام و عملیاتی ساختن موضوع، عملکرد مناسب و مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در نشست کارشناسان امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در امر جذب دانشجویان خارجی موفق بوده اند، البته شاید سوال شود که این امر در مقایسه با کشورهای منطقه همچون ترکیه قابل تردید است اما واقعیت این است که دوران هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این در حالیست که شاید در دو دهه قبل اغلب دانشجویان کشور مالزی برای دریافت مدارک ارشد و یا دکتری هایشان به کشورهای اروپایی و غربی می رفتند.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: اکنون خوشبختانه امر بین المللی سازی آموزش عالی در دانشگاه های کشور به خوبی ورق می خورد و تداوم این امر به طور حتم نوید روزهای خوبی را خواهد داد.
علیزاده ادامه داد: جهانی سازی از نگاه آموزش یکسان در همه جای دنیا و به اشتراک گذاشتن توانایی ها در حوزه آموزش عالی اقدامی ارزشمند است زیرا منافع زیادی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه این امر از دیدگاه های مختلف بیان می شود، خاطرنشان کرد: از منظر اقتصادی این یک واقعیت است که هیچ دانشگاهی در دنیا بدون هدف اقتصادی گامی در جاده آموزش عالی نمی گذارد و هیچ دانشگاهی بدون ختم شدن به منفعت اقتصادی طراحی نمی شود.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: بر همین اساس وزارت علوم باید نقشه راهی داشته باشد که بتواند با ایجاد دانشگاه های تخصصی سعی در جذب دانشجویان خارجی کند تا از منظر اقتصادی واحد پول کشور هم برتری یابد.
وی اظهار کرد: از منظر فرهنگی نیز طرفداران فرهنگ جهانی بر این باورند که رشد فزاینده وسایل ارتباط جمعی موجب فشردگی زمان و مکان و نزدیکی فرهنگ ها شده و از این طریق یک فرهنگ واحد مسلط در سطوح جهانی تشکیل داده است.
علیزاده گفت: از منظر دیپلماسی علمی و توسعه نیز رشد و توسعه آموزش عالی می تواند کشورها را به ثروت رسانده و این امر را نهادینه کند و ما نیز باید در این راستا آموزش عالی خودمان را نهادینه کنیم.
وی افزود: از منظر انسانی و اجتماعی نیز جهانی سازی شامل دهکده شامل دهکده جهانی، تعهد و پایبندی به دوستی های بین المللی و تاعد به تبادلات جهانی، احترام و پذیرش تفاوت های ناشی از ملیت، قومیت، جنسیت، مذهب و توانایی علمی در استفاده از فناوری های ارتباطی است.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ورود رایانه، کاهش ارزش تجربه مبتنی بر زمان، دسترسی آسان به منابع و آموزش زبان های همدیگر از پیامدهای ناشی از جهانی سازی آموزش عالی به شمار می رود.
وی اظهار داشت: برای بین المللی سازی در کشور نیازمند سه مولفه اسناد بالادستی، زیرساخت ها و فرآیندها هستیم که خوشبختانه در امر اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز توسعه، برنامه ششم و نقشه جامع علمی کشور گام های مناسب و مطلوبی برداشته شده است.
وی گفت: در امر زیرساخت ها باید به این امر توجه کنیم که اگر دانشجوی خارجی به کشور می آید باید محل اسکان و زندگیش تامین شود، کلاس ها استانداردسازی شده و پرسنل دانشگاه ها آموزش دیده باشند.
فراهنگ ** 9187 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴

معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد دانشگاه‌های دولتی برای برگزاری تجمع حمایتی از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نامه معاونت آموزشی وزارت علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری آمده است:

«همانگونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشر دوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه روز یکشنبه نهم اردیبهشت جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌دارد تا به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند».

کد خبر 748622

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌