Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از تصویب طرح بافت باارزش روستای ملحمدره خبر داد و گفت: این طرح زمانی که ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با بیان اینکه در بهسازی روستایی که براساس فرسودگی نسبی فضا انجام می‌شود، ممکن است معماری و بافت باارزش روستا دچارآسیب دیدگی شود، اظهار کرد: در این زمینه بنیاد مسکن طرح بهسازی بافت با ارزش را برای برخی از روستاها در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح بهسازی بافت باارزش روستایی، فرایندی منظم از شناخت، تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجراست، گفت: ما در این طرح ضمن شناسایی و ارتقای کیفی فضاهای باارزش روستایی، موجبات توسعه کالبدی- فضایی روستا را فراهم می‌آوریم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از راه­های تجدید و احیای ارزش‌های گذشته، شناساندن آن‌ها به همگان است، گفت: ارزش‌های ذاتی در میراث فرهنگی که بافت های روستایی نمونه ای جامع برای آنها شمرده می‌شود، مربوط به اصالت در منابع محیطی و کالبدی این بافت هاست که تبلور ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و بومی است.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که بخشی از میراث زنده و بافت با ارزش هستند، با توجه به ارزش نهفته­شان، دو هدف عمده برای مداخله در آن­ها متصور است که شامل حفاظت از ارزش­های موجود در بافت روستایی و توسعه همه­جانبه و پایدار برای ساکنان با استفاده از پتانسیل­های موجود در این­گونه بافت­ها می باشد.

امیری با اشاره به وظیفه بنیاد مسکن به­عنوان متولی توسعة کالبدی روستاهای، گفت: این نهاد باهدف حفاظت واحیای بافت کالبدی باایده و راهکارهای نوین برای افزایش سطح زندگی روستائیان و پاسداری از روشهاواصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی- فضایی روستاهای باارزش، به عنوان یادگاری از گذشته شناسایی، مطالعه و طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش در 20 روستا را در برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مورد توجه قرار داد.

وی یادآور شد: بیشتر فعالیت بنیادمسکن دراین روستاها شامل بهسازی و مرمت معابر، جداره سازی، پالایش سیمای عمومی روستا در محورهای دسترسی و عرصه­های عمومی، احیاو ساماندهی میادین، مراکز محلات و ساماندهی ورودی روستاست.

این مقام مسئول یادآور شد: استان همدان هم با توجه به قدمت دیرینه آن و همچنین تنوع نژادی و قومی موجود در روستاهای آن، ظرفیت­های بی­بدیلی در بحث بافت­های با ارزش روستایی دارد که از جمله این روستاهای سیمین ابرو، ورکانه، خاکو، حبشی، گشانی، ملحمدره، اشتران، قلعه جوق و حیدره دارالامام است که 6 روستا با همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با معماری ویژه‎ای مرمت و بازسازی شدند تا در بسته‌های سفری گردشگران قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها که واجد ارزش بافت روستایی و تاریخی هستند، طرح بافت با ارزش در برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: روستای حبشی اسدآباد از جمله 6 روستایی است که این طرح در آن اجرا شد.

امیری از تصویب طرح بافت باارزش روستای ملحمدره خبر داد و گفت: این طرح زمانی که ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد و با اجرای این طرح علاوه بر اینکه به حفظ بافت و معماری آن‌ها پرداخته‌ایم، برای نسل‌هایی آینده هم حرف برای گفتن داریم.

وی یادآور شد: با اجرای طرح بافت باارزش در روستا تأثیر اقتصادی و اشتغالزایی خود را هم در روستا خواهد داشت چرا که با وجود معماری تاریخی قطعا گردشگرانی در این مناطق حضور خواهد یافت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: از 84 روستای سطح شهرستان اسدآباد 53 روستا طرح‌ هادی را پوشش قرار داده که معادل 63 در صد از روستاهای اسدآباد است.

وی با اشاره به اینکه امسال از منابع اعتباری استانی قیر مورد نیاز 20 روستا را برای امر بهسازی در دستور کار داریم افزود: دهیاران، شوراها، فرمانداری، بخشداری‌ها و نماینده در زمینه امر بهسازی مشارکت و همکاری خوبی با ما داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است