Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت : طبق اعلام اداره کل محیط زیست منشاء حداکثر ۵ درصد از بوی نامطبوع اتوبان تهران-قم، مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عظیمیان با بیان این که دریاچه شیرابه ۱۸ هکتاری کهریزک در ابتدای سال ۹۵ با روش تصفیه و بازچرخانی خشک شد و از آن تاریخ تا کنون این دریاچه خشک شده است گفت : در عکس‌ های ماهواره ای که هر دو ماه یکبار امکان دسترسی به آن میسر است به راحتی می شود صحت این موضوع را رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد منشاء بوی نامطبوع اتوبان تهران- قم نیز توضیح داد: بوی نامطبوع مسیر اتوبان تهران-قم منشاهای مختلفی دارد. یکی از آنها عدم وجود سیستم تصفیه خانه برای فاضلاب شهرک واوان و رباط کریم است که از مسیر غرب به شرق اتوبان عبور می کند و تشکیل برکه ای از فاضلاب شهری باعث تولید بوی نامطبوع دراین محدوده شده بود که البته اخیرا سیستم تصفیه فاضلاب واوان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی دیگر از عوامل بوی نامطبوع در اتوبان تهران-قم را وجود تعدادی گاوداری در حاشیه این اتوبان عنوان کرد و گفت: وجود کشتارگاه طیور نیز باعث تولید بوی نامطبوع در این محدوده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام اداره کل محیط زیست منشاء حداکثر ۵ درصد از بوی نامطبوع اتوبان تهران-قم، مرکز پردازش آرادکوه بوده است، خاطرنشان کرد: این مرکز پردازش با حدود ۱۱ کیلومتر مسافت، دورترین فاصله را نسبت به اتوبان دارد.

عظیمیان تصریح کرد: احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند طبق قراردادی با همکاری دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران راه اندازی شد که ظرفیت این تصفیه خانه به ۴۰۰ متر مکعب می رسد. با توجه به اینکه این تصفیه خانه اولین تصفیه خانه شیرآبه در کشور محسوب می شود، برای افزایش راندمان کاری، ظرفیت این تصفیه خانه را به صورت پلکانی از ۵۰ به ۱۰۰ و سپس به ۲۰۰ مترمکعب افزایش داده ایم. براساس برنامه به زودی این ظرفیت تا ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز قابل ارتقاء خواهد بود.

وی درمورد شوری آب تصفیه شده نیز خاطرنشان کرد: پسآب حاصل از تصفیه به علت شور بودن اراضی شورآباد بوده و عبور شیرآبه از لایه های خاک و نخاله باعث حل شدن مواد نمکی و بالارفتن میزان شوری پسآب می شود.

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آلودگی شیرابه ها از ۵۰ هزار، پس از تصفیه به زیر هزار می رسد و پسآب قابلیت ورود به لاگن های تبخیری را داشته و بدون آسیب به محیط زیست تبخیر می شود. البته طبق برنامه با احداث آب شیرین کن و افزایش ظرفیت تصفیه خانه شیرابه می توان از پسآب حاصل برای آبیاری درختان غیر مثمر استفاده کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه شب گذشته اتوبان شهید خرازی گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز، یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو در گل و لای در انتهای اتوبان شهید خرازی ابتدای خیابان اردستانی به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد. 

وی افزود: به نظر می رسد این حجم و از گل و لای و آب به خاطر بارش های شدید شب گذشته در این منطقه بوده باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد:بلافاصله  دو ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی نورافشان به محل حادثه اعزام می شوند. 

ملکی گفت: آتش نشانان مشاهده کردند که عوامل شهرداری نیز با یک دستگاه لودر در منطقه حضور دارند.

وی درباره علت این حادثه افزود: بارش های شدید شب گذشته باعث شد بود مقداری زیادی خاک و سنگ از تپه های اطراف وارد این محدوده شده و تردد را ناممکن کنند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند.

ملکی گفت:سرنشینان توانسته بودند از خودروها خارج شوند، اما حجم زیاد آب باعث شده بود خودروها به حالت نیمه واژگون درآیند.

وی افزود: با کمک لودر شهرداری، خودروها از آن وضعیت خارج شده و به محل امنی منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همچنین عوامل آتش نشانی و شهرداری با کمک همدیگر توانستند معبر را پاکسازی کنند.

ملکی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، گفت:ساعت حوالی ۵ بامداد، آتش نشانان به ایستگاه های خود بازگشتند.

وی به شهروندان هشدار داد که این بارش ها می توانند باعث ایجاد تصادفات و حوادث مختلفی شوند، بنابراین از شهروندان خواست در مناطق کوهستانی، رعایت ایمنی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • ببینید | بارش باران سیل‌گونه در اتوبان یادگار امام تهران
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد