Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه ادعای مضحک و بی‌اساس آمریکایی‌ها مبنی بر تروریست بودن سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین بنیاد پاسداری از انقلاب، نهادی است که از دل مردم بیرون آمده و از حمایت مردم بهره می‌برد و همواره حامی مستضعفین و مظلومین بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در ادامه گزیدهای از مهم ترین بیانات ائمه جمعه استان یزد را ملاحظه می کنید:

امام ‌جمعه یزد:

اعضای شورا شهر یزد از تفرقه انگیزی و سیاست زدگی اجتناب کنند/ سپاه و بسیج مستحکم‌ترین بنیان در نظام جمهوری اسلامی ایران است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به شرایطی که مستکبران و سلطه‌طلبان در این کشور ایجاد کردند سبب آوارگی میلیون‌ها نفر از مسلمانان این شد، اظهار داشت: استکبار جهانی همواره به دنبال این است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه بین جوامع اسلامی و کشورهای مسلمان نقشه‌های پلید خود را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه آمریکا با شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه و فروش سلاح به کشوری مثل عربستان و ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان به دنبال ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است، افزود: این کشورها به فکر منافع خود هستند و همان‌طور که سران آمریکا اظهار داشتند آن‌ها عربستان را گاو شیردهی می‌بینند که باید آن را دوشید و منفعت کسب کرد.

وی با بیان اینکه کشورهایی سلطه‌طلب مانند آمریکا، اسرائیل و همدستانشان، ایران را به‌عنوان کشوری ناامن در منطقه معرفی می‌کنند، افزود: آن‌ها با مشاهده شکست پروژه‌هایشان در کشورهای عراق، سوریه و یمن و مشاهده نقش مهم ایران در این مناطق برای بازگشت به شرایط ایده‌آل، ایران را دشمن اصلی خود و کشور ناامن معرفی کردند.

امام ‌جمعه یزد به فتنه جدید این کشورها در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل جدیداً با شکست داعش، طرح جداسازی کردستان عراق را مطرح کردند تا بازهم اغتشاش جدیدی را منطقه به وجود آوردند و مردم سرگرم این مسائل شوند تا آن‌ها بتوانند نقش‌های شومشان را در منطقه عملی کنند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به وجود دشمنی‌های فراوان علیه نظام مقدس ایران و مردم کشور گفت: اکنون با توجه به این شرایط مسئولین و گروه‌های مختلف باید همدل و متحد باشند و همواره با حفظ عامل این اتحاد که ولایتمداری و پیروی از رهبری است.

وی تصریح کرد: مسئولین دولتی و وزارت خارجه نیز باید تلاش کنند تا مواضع صلح‌طلبی جمهوری اسلامی ایران را برای سایر ملت‌ها تبیین کنند و آن‌ها را نسبت به مواضع و اقدامات کشور که باعث ایجاد وحدت و صلح در منطقه و جهان می‌شود آگاه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه سپاه و بسیج متعلق به مردم و عزیزترین و مستحکم‌ترین بنیان در نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز کسانی بی‌شرمانه سپاه‌ را تروریست می‌خوانند که ظلم و جنایت آن‌ها در جهان مشهود است و خود عامل اصلی ایجاد گروه‌های تروریستی و ریخته شدن خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه در سراسر عالم هستند.

امام ‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به شورای شهر یزد، گفت: اگر قانونی و یا تبصره‌ای به شورا ارائه می‌شود باید طبق قانون آن را اجرا کنند و نباید شورا را در مسائل سیاسی دخالت دهند و مباحث را به بین مردم بکشانند.

وی ادامه داد: وظیفه شورای شهر رسیدگی به مسائل شهری نظیر فعالیت‌ها عمرانی و فرهنگی در شهر است و اگر مسئله‌ای خارج از حیطه وظایف شورا به وجود آمد، اعضا باید اجازه دهند تا مسئله از طریق دستگاه‌های مسئول و شرایط قانونی خود حل شود از بیان مطالبی که باعث ایجاد تفرقه در شهر می‌شود پرهیز کنند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی سبک‌های مداحی و شیوه‌های عزاداری که در شأن مجلس اهل‌بیت و یزد به‌عنوان حسینیه ایران نیست، تصریح کرد: عزاداری‌ها نباید از حد متعارف و اعتدال خارج شود.

وی اضافه کرد: امروز باوجود فضای مجازی به‌سرعت تصاویر و فیلم‌هایی از این نوع عزاداری‌ها غیرمتعارف پخش می‌شود و بهانه‌ای می‌شود تا دشمنان از آن علیه شیعه استفاده کنند و دین را تخریب کنند.

خطیب جمعه ابرکوه:

طرح «بازی با برجام» ترامپ تنها با هدف محدود کردن توان دفاعی کشور است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه ابرکوه مهمترین شاخصه سیاسی امروز دولت آمریکا را بازی با برجام، فشار بیشتر بر ایران و تروریسم خواندن سپاه پاسداران عنوان کرد.

وی یاوه گویی ها و تهدید های ترامپ را رجزخوانی کودکانه و ادامه زوزه های ناموفق مقامات گذشته آمریکایی بیان کرد و گفت: این رجزخوانی ها هیچگونه سرانجامی نداشته و ندارد، دولت اوباما با مشت آهنین که روی آن دستکش مخملین بود به میدان آمد اما سرانجام منزوی شد.

حجت الاسلام حسینی بحث خروج آمریکا از برجام را رسوائی در جهانی و مایه شرمساری دانست و گفت: با خروج آمریکا از برجام، ایران اسلامی قدرتمندتر و فعال تر از گذشته فعالیت غنی سازی انرژی هسته ای را ادامه خواهد داد و از این رو آن ها و گروه 1+5 تاکنون بر ماندگاری در برجام توافق دارند.

خطیب جمعه ابرکوه تنها مخالف عدم حمایت آمریکا از برجام را اسرائیل عنوان کرد و گفت: حتی فرانسه هم که تصمیم داشت در این بازی نقش پلیس خوب را برای آمریکا اجرا کند تاکنون همچون آلمان و انگلیس با ترامپ مخالفت کرده است.

حسینی ضمن تقدیر پاسخ وزیر امورخارجه کشورمان به همتای آمریکائیش گفت: برجام یک قرار داد بین المللی است نه فیما بین ایران و آمریکا، مواضع ابلهانه و عصبانی مقامات آمریکایی به دور از هوش و ذکاوت دیپلماسی است و دولتمردان دولت دوازدهم هم هوشمندانه برای تمام حیله های مکارانه شیطان بزرگ، تدبیر دفاعی دارند.

وی طرح تجزیه عراق و جداکردن اقلیم کردستان را ناکام خواند و افزود: ملت ایران در برابر اقدامات ظالمانه و بی شرمانه آمریکا سکوت نخواهد کرد چرا که به وعده الهی إِن یَنصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ (سوره آل عمران آیه 160) ایمان دارد و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حجت الاسلام حسینی تحریم و نقشه کشی علیه سپاه را نشانه منزوی شدن قدرت آمریکا و محدود کردن توان دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: اگر غرب بخواهد علیه سپاه نقشه بکشید گور خودتان را کنده است و این سپاه و ملت با روحیه عاشورائی و انقلابی روزگار آنان را تیره و تار خواهند کرد.

امام جمعه ابرکوه سفرهای مقامات غربی و عربی به روسیه را ناکام بیان کرده و گفت: رژیم وهابی ریاض مثل هم پیمان اسرائیلی اش نگران رُشد و توسعه کشورمان در منطقه و جهان است، سفرهای متعدد نتانیاهو و مقامات سعودی به روسیه برای این است که ائتلاف منطقه ای علیه ایران برای خود در جهت همسوئی با آمریکا ایجاد کنند اما تاکنون موفق نشده اند.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود به روز پیوند اولیاء و مربّیان پرداخت و گفت: اگر این پیوند عملی شود نتیجه اش موفقیّت های همه جانبه تحصیلی دانش آموزان است؛ مربیان در مدارس تلاش خود را دارند اما بدون حمایت اولیاء کار پرورش و آموزش ناقص می ماند پس باید اولیاء نشان دهند که دلسوزانه حامی فرزندان خود در خانه و مدرسه هستند.

امام جمعه هرات:

پاسخ ملت و دولت ایران به تروریستی نامیدن سپاه پاسداران کوبنده خواهد بود

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران اظهار داشت:خداوند در سوره حشر میفرماید: ای کسانیکه ایمان آوردید، تقوا پیشه کنید و هر کس بنگرد برای خودش چه چیزی را از پیش میفرستاد، پس پرهیزگاری باشید که خداوند به آنچه شما انجام میدهید آگاه است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری در ادامه با تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) به بیان ویژگی ها اخلاقی و رفتاری این امام همام پرداخت.

وی افزود: دوران امامت امام سجاد یکی از سخترین دوران ها در طول تاریخ اسلام است زیرا در این دوران مردم به شدت از دستگاه بی امیه ترس داشتند و از اطراف امام پراکنده شده بودند.

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: امام سجا (ع) در دوران امامت خود از یک طرف مورد بی مهری مردم قرار گرفت و از طرفی تحت نظارت شدید حکام جاهل بنی امیه بود.

وی افزود: امام سجاد(ع) برای حفظ اسلام و تشیع در آن دوران در مرحله اول تقیه درپیش گرفت و در ادامه نیز با تربیت نیروی صالح و پرهیزگار،زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عاشورا،موضع گیری محکم در برابر خلفا بنی امیه،تدوین سنت و سیره رسول خدا (ص) و فقه امام علی (ع) در قالب دعا و ذکردر صدد حفظ اسلام بر آمد.

جعفری در ادامه به تبیین سخنان رهبری در دیدار با رئیس جمهور ترکیه پرداخت.

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت:دراین دیدار معظم له نسبت به مسائل منطقه از جمله استقلال کردستان عراق به بیان مطالبی پرداختند.

وی افزود: طرح استقلال کردستان یک مسئله تفرقه انگیز از سوی آمریکا و اسرائیل بود، ومیخواستند با این حربه بحران امنیتی در منطقه ایجاد کنند و اسرائیل جدیدی را بنا کنند.

جعفری گفت:استقلال کردستان عراق و ایجاد داعش، اولین و آخرین گام آمریکا واسرائیل در منطقه نیست و آنان از هر حربه ای برای نابودی اسلام استفاده میکنند.

وی به طرح مسئله تحریم سپاه از طرف آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد:نقشه آمریکا از طرح چنین تحریم هایی این است که جلوی انقلاب و بیداری اسلامی را در منطقه بگیرد.و ما هرگز اجازه نمیدهیم سپاه که حامی مستضعفان جهان است در لیست تحریم قرار گیرد و اگر آمریکا این حماقت را انجام دهد با پاسخ محکم مردم و دولت ایران مواجه خواهد شد.

خطیب نماز جمعه هرات در پیان با تبریک به مناسبت روز تربیت بدنی، بیان کرد: یکی از عواملی که در سلامت جسم و روان تأثیر مثبت دارد ورزش است و همه مردم به ورزش باید توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بخش بهمن:

هدف تهاجم علیه قوه قضائیه آسان کردن مسیر فساد است

حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز این شهر بر پایبند بودن ایرانبه تعهدات برجام پرداخت و اظهار کرد: تعهد ایران به جسم و روح برجام گفته خود مسئولین ذی ربط این قرارداد است اما آمریکا هر روز به بهانه ای ایران را متهم به نقض برجام می کند.

وی تحریم های جدید ایران توسط آمریکا تحت عنوان قانون کاتسا را نقض برجام عنوان کرد و گفت: تصویب قوانینی مثل کاتسا با لابی صهیونیستی صورت می گیرد چون رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که در دسترس موشک های بالستیک کشور ما قرار دارد و این تحریم های بیشتر در پاسخ به برنامه موشکی ایران است.

علیزاده بر اهمیت چند نکته تاکید کرد و افزود: هدف آمریکا از طرح این گونه مسائل، مذاکره دوباره با ایران است مذاکره دوباره خط قرمز نظام است و حرفی برای مذاکره دوباره وجود ندارد.

وی افزود: برجام یک قرارداد بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک معاهده بین المللی است که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است، مخالفت آمریکا با برجام یعنی مخالفت با همه کشورهایی که برجام را به رسمیت شناخته اند می باشد و اگر آمریکا بخواهد برجام را نقض و تحریم های جدیدی اعمال کند قطعا پاسخ دولتمردان سخت و دندانشکن خواهد بود.

خطیب جمعه مهردشت تلاش همه جانبه دشمن برای تزلزل عوامل اقتدار کشور و حمله به بسیج و شورای نگهبان را بی نتیجه خواند و گفت: از عصبانیت سپاه را تحریم می کنند و در لیست گروه تروریستی قرار می دهند که فرمانده شجاع سپاه پاسداران خوب و به جا پاسخ داد که اگر آن ها سپاه را در لیست گروهای تروریستی ببرند ما هم ارتش آمریکا را هم وزن داعش معرفی می کنیم.

وی تصریح کرد: امروز همه باید قدر سپاه بدانند و پشتیبان آن باشند، تضعیف سپاه و حرف های بی ربطی گه گاهی خواسته یا ناخواسته علیه این نیروی نظامی گفته میشود باعث خوشحالی دشمن میشود لذا امروز باید همه ملت ایران، دفاع همه جانبه و حمایت بی شائبه را از فرزندان دلیر خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کنند.

امام جمعه مهردشت در بخش دیگر از سخنان خود به جوسازی و تهمت های اخیر علیه قوه قضائیه پرداخت و گفت: در روزهای گذشته سنگین ترین هجمه ها، دروغ ها و شایعات را نثار قوه قضائیه کردند و مسئولان دلسوز و خدوم آن را به جرم داشتن روحیه ایستادگی و برخورد انقلابی با جریان های ضد انقلاب، مفسد و فتنه گر مورد تهاجم کور خود قرار دادند.

وی افزود: تهاجم علیه قوه قضائیه با هدف آسان کردن مسیر فساد و دست یابی به بیت المال است، چرا که این قوه در مقابل مفسدان شجاعانه ایستاده است و اگر این قوه با این زالو صفتان با جدیت برخورد نکند، موجب نارضایتی و ناامیدی مردم از نظام میشود.

وی در پایان به 24 مهرماه، سالروز پیوند اولیاء و مربیان پرداخت و گفت: خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی مهم بشمار می آیند و هر یک از دو به تنهایی موفق نیستند، بلکه باید مجموعا به صورت نهادی واحد درآمده و یک سیاست و بینش را اتخاذ نمایند، متاسفانه بیشتر کار انجمن اولیا و مربیان رفع مشکلات مادی مدارس شده است، در حالی که این با فلسفه ی وجودی تشکیل انجمن اولیا و مربیان سنخیتی ندارد، این انجمن تشکیل شد تا یک وحدت رویه برای تربیت فرزند در محیط مدرسه و محیط خانه ایجاد شود.

خطیب جمعه میبد:

سپاه نقشه آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخت/ پیمان‌شکنی در ذات آمریکاست

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) به عموم شیعیان و مسلمانان بیان داشت: افشاگری های ایشان درباره حادثه عاشورا باعث زنده نگهداشتن و جلوگیری از تحریفات دستگاه اموی نسبت به این حادثه عظیم شد.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: ارتباط بین اولیا و مدرسه امری ضروری است تا از این طریق دانش آموزان در سایه دو نهاد مهم خانه و مدرسه رشد اصولی کنند.

آیت الله اعرافی در این زمینه اذعان داشت: مهمترین فصل شکوفایی و رشد انسان کودکی و نوجوانی است که در این زمینه مدرسه و خانواده نقش مهمی دارند و بنای آینده زندگی بشر در همین سالهای کودکی رقم می خورد.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه ورزش باید یک اصل همگانی شود گفت: ورزش در سلامت جامعه و در همه ابعاد اثر گذار است و باید به آن اهمیت داده شده و به زیر ساخت های آن توجه ویژه شود. در این زمینه ورزشهای باستانی و اصیل بیشتر مورد حمایت و عنایت مسئولین قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروهای مسلح، امنیتی و انتظامی با توجه به تهدیدات داخلی و خارجی باید نیروهایی سالم، پا به کار، مجهز، فهیم و ارزش مدار باشند و به مقوله امنیت را در تمام ابعاد توجه ویژه داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به روز جهانی استاندارد خاطر نشان ساخت: در هنگام تولید کالا و عرضه آن باید شاخصهای استاندارد بصور کامل رعایت شود چرا که استاندارد حق الناس است.

امام جمعه میبد با اشاره به بد عهدی های آمریکا در برجام اظهار داشت: همه تاکیدات رهبری در مورد ارتباط و اعتماد به آمریکار ا بخوبی حس کرده و متوجه شدند که در ذات هویت و شالوده حکومت آمریکا پیمان شکنی و عهد ناشناسی است و متاسفانه برخی در فهم مطالب ایشان توجه لازم را نداشتند.

وی در ادامه افزود: برای ملت ایران مهم نیست که آمریکا برجام را قبول یا رد کند و ملت ایران از شما دیوانه ها ترسی نداشته و آماده هرگونه اقدام در جواب زور گویی های شما هستند. برجام نشان داد که مسئولین در برخی از موارد کوتاه آمدند. مسئولین با برنامه ریزی در جهت اقتصاد مقاومتی می توانند بر مشکلات کشور فائق آیند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه سپاه نقشه آمریکا در خاورمیانه را به هم ریخت، خاطر نشان کرد: ملت ایران و نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی مقام معظم رهبری در برابر زیاده طلبی آمریکا و هم پیمانانش کوتاه نیامده و نقشه های شوم شما را نقشه برآب خواهند کرد. دفاع ما، موشکهای ما و امنیت ما قابل مذاکره نیست.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: مسئولان بیدار بوده و تلاش خواهند کرد با تکیه بر نیروهای داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی کشور را ساخته و تسلیم یاوه گویی های آمریکا نخواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی