Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به سخنان بی ادبانه شب گذشته ترامپ در خصوص برجام و ملت بزرگ ایران گفت: این سخنان مواضع جوامع بین المللی نیست و نشانه ضعف و عدم شناخت رئیس جمهور آمریکا از برجام و کشورمان است البته ما از قلدران بین المللی انتظاری غیر از این نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: بی ادبی و بی تربیتی و ناآگاهی در سخنان رئیس جمهور آمریکا موج می زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اراده استوار و مقاوم ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های دشمن افزود: ملت ایران همیشه و در صحنه های مختلف مقاوم و استوار در مقابل یاوه گویی های وی ایستاده و از حقوق خود دفاع کرده است.
وزیر کشور تاکید کرد: آنها با پیش کشیدن مسائل مختلف می خواهند بین ملت و مسئولان نظام فاصله ایجاد کنند که باید توجه داشت تمامی این اقدامات محکوم به شکست و نابودی است و ملت ایران با حمایت از انقلاب و نظام اسلامی محکم از آرمان های خود دفاع می کند.
رحمانی فضلی خطاب به سران استکبار یادآور شد: شما که قبل از انقلاب با کودتا دولت دمکراتیک را حذف کردید و دولت استکباری را به قدرت رساندید، بعد از انقلاب چند کودتا علیه ملت ایران انجام دادید و دشمنی خود را علیه ملت ما اثبات کردید.
وی اضافه کرد: برجام حق مردم ایران و مقاومت مردم این کشور را اثبات کرد ولی شما می خواهید آن را نادیده بگیرید و مثل همیشه زیر تعهدات خود بزنید، سند بین المللی این ملت 'خلیج همیشه فارس' را با دورغ تحریف تاریخی می کنید.
وزیر کشور افزود: جوانان این مرز و بوم سینه های خود را برای دفاع از این کشور در مقابل تروریست ها سپر کرده اند و از تمدن اسلامی دفاع با تمام توان می کنند.

**خاورمیانه را به انبار سلاح تبدیل کردید
وزیر کشور گفت: استکبار جهانی میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه می فروشد و خاورمیانه را به انبار اسلحه تبدیل کرده است ولی ایران را به خرید و تولید سلاح متهم می کنند.
رحمانی فضلی افزود: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند استفاده از سلاح هسته ای حرام است و ما هم هیچ گاه دنبال آن نبوده و نیستیم ولی بهره مندی از مابقی سلاح های متعارف مورد توجه است.
به گفته وی، ما سلاح را برای برقراری صلح می خواهیم و این از اعتقادات دینی ما است که هیچگاه مهاجم نخواهیم بود اما در دفاع از کشورمان سخت و پولادین عمل خواهیم کرد.

** ایران مامنی برای کُردها است
وزیر کشور با اشاره به مساله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگر در تقسیم بندی های منطقه ای اتفاقی ایجاد شود ایران مامنی برای تمام کُردها خواهد بود.
رحمانی فضلی افزود: در نظام جمهوری اسلامی و طبق قانون اساسی در درون مرزهای کشور تمامی مردم با هر نوع مذهب و زبانی برابر و یکسان هستند.
وی با بیان اینکه کردستان دروازه ایران است، گفت: مردم کردستان مدافع فرهنگ و اعتقاد در ایران هستند و در اداره این استان باید از ظرفیت های مردمی با گرایش اعتدالی استفاده شود و در حوزه مدیریت هم کسانی که مشی اعتدالی داشته باشند، بکارگیری می شوند.
وی تاکید کرد: منابع عظیمی در این استان وجود دارد و شرایط جذب سرمایه خارجی فراهم است که در این چند سال از دولت تدبیر و امید نیز گام های خوبی برای استفاده از این منابع برداشته شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: کردستان باید محل برگزاری اکثر همایش ها و سمینارهای ملی باشد و سالانه پنج یا 6 فیلم سینمایی در این استان ساخته شود تا بستر امن استان، شرایط طبیعت و درخشندگی رنگ ها به دنیا نشان داده شود.
وی یادآور شد: باید ۵۰ درصد از رویکرد تولیدی در استان به صادرات اختصاص یابد که دولت از این موضوع مهم حمایت می کند.
وزیر کشور اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه توسعه استان تشکیل و مسیر خوبی طی شده است که استاندار جدید هم باید در این رابطه با گام های استوار حرکت کند.

**انباشتگی شرایط نامناسب کردستان باید با جهش جبران شود
وزیر کشور گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد و توسعه کردستان در مجموع از شاخص های کشوری بالاتر بود اما به خاطر انباشتگی شرایط نامناسب باید با جهش کمبودها، کاستی ها و عقب افتادگی ها جبران شود.
رحمانی فضلی افزود: این جهش هم باید از سوی مدیران صورت گیرد و هم مردم باید در آن نقش داشته باشند تا گام های بلندتری در این استان برداشته شود.
وی با ابراز امیدواری از انتخاب یک استانداری بومی برای کردستان نیز افزود: امید است با انتخاب بهمن مرادنیا که از فرزندان این سرزمین است روند جهشی توسعه کردستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
به گفته وی، استاندار کردستان باید منابعی از داخل و خارج استان برای توسعه اقتصادی تامین کند و باید در تمامی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر امنیت کردستان تاکید شود
وزیر کشور گفت: من به عنوان مسئول امنیت کشور تاکید می کنم که کردستان هیچ مشکل امنیتی ندارد و باید توجه داشت که می توان با معرفی توانمندی های فرهنگی، هنری و مهمان نوازی مردم و فرهنگ موسیقی کردستان و معماری روستایی بر این مهم تاکید کرد.
در این آیین بهمن مرادنیا به عنوان هفدهمین استاندار کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دومین استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید و چهارمین استاندار بومی این استان معرفی شد.
پیشتر (از 10 آذر سال 1392) عبدالمحمد زاهدی در سمت استاندار کردستان قرار داشت و اکنون استاندار قزوین است که امروز برای این آیین به کردستان سفر کرده بود.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگاران : حسن حسین زاده و عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست

به گزارش جام جم آنلاین، هدایت ممبینی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این قهرمانی را به تمام مردم و جامعه فوتسال کشور تبریک می‌گویم و انشاالله این روند خوب در جام جهانی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ادامه خواهد داشت.

او در خصوص رقابت نزدیک تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: فوتبال و فوتسال در منطقه مرکزی آسیا (کافا) پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته است و کشور‌های این منطقه سرمایه گذاری زیادی در فوتبال و فوتسال داشته اند و در جام جهانی آینده ۴ تیم از منطقه کافا حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ ایران حضور دارند و مربیان فوتسال ایران در چندین کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده پیشرفت فوتسال در آسیا است.

ممبینی در خصوص روند جذب حامی مالی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: فضای فوتبال و فوتسال به گونه‌ای که ما باید حامیان بیشتری را به سرمایه گذاری در آن رغبت دهیم. به نظرم تا زمانی که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود حامیان مالی از حضور در باشگاه‌ها استقبال نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان به دنبال رفع این مشکل هستند و امیدوارم با حل حق پخش در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از حامیان مالی در فوتبال و فوتسال کشور باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اهدای پاداش به بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتسال گفت: ما در طول مسابقات پاداش‌هایی را به اعضای تیم پرداخت کرده ایم. فردا هم یک جلسه داریم تا میزان رقم پاداش برای اعضای تیم را مشخص کنیم. ما در بخش فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال در کافا قهرمان شدیم و در فوتبال ساحلی در جایگاه سوم جهان شدیم که باید به این عزیزان هم پاداش دهیم تا بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

او در خصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه‌های کمک داور ویدیویی (VAR) از شرکت چینی گفت: تا زمانی که یکسری اطلاعات رخ ندهد ما نمی‌توانیم درباره VAR صحبت کنیم. یک شرکت چینی اخیراً به شرکت‌های مورد تایید فیفا اضافه شده است و به دلیل اینکه مراودات بیشتری با کشور چین داریم می‌توانیم تجهیزات بیشتری از این شرکت وارد ایران کنیم.

ممبینی درباره قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: از لحاظ اداری هنوز چیزی به ثبت نرسیده، اما مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان