Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی مروج الشریعه، با بیان اینکه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری باید به عنوان یک بسته کاری توامان مورد توجه قرار گیرند، افزود: تمامی خدمات مورد نیاز برای گردشگران از نیازهای اولیه تا امنیت وی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به بازار ۲۷ میلیونی زائرین در مشهد مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مسئولین و متولیان امر باید باارائه برنامه ای جامع ، راهبردی و مدون سهم استان خراسان جنوبی را از زائرینی که به مشهد مقدس مشرف می شوند را تعیین کرده و بر اساس همان برنامه سهم استان را جذب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان، توجه به صنعت بسته بندی در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: انواع و اقسام بسته بندی هدایا و سوغات محلی استان نیز به عنوان یک دستورکار مهم مورد توجه قرار گیرد تابتوان در راستای فروش و صادرات محصولات استانی نیز اقدامات جدی تری صورت داد.

وی معرفی مواریث ،جاذبه ها و نیز تولیدات استانی را از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه برشمرد و خاطر نشان ساخت: باید با ساخت کلیپ و فیلم های تبلیغاتی و ارتباط با سفارتخانه های مختلف در مرکز و از طریق مکاتبه با رایزنان اقتصادی این سفارتخانه ها میهمانان خارجی را برای حضور در استان دعوت نماییم.

استاندار خراسان جنوبی، راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این نمایشگاه ها باید در قالب زمانی مشخص بگونه ای برگزار گردد که در تمامی ایام سال شاهد برگزاری این نمایشگاه ها در شهرستان های استان به صورت دوره ای باشیم.

مروج الشریعه، به برگزاری دومین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان خراسان جنوبی در آذرماه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه یک ظرفیت فرهنگی و گردشگری بسیار مناسبی است که باید از این ظرفیت برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری گردد.

وی به موضوع حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی به عنوان یک نیاز مهم و زیرساختی برای جذب گردشگر در استان اشاره کرد و ادامه داد: باید باتشکیل یک کنسرسیوم و خرید هواپیما این مشکل را برای همیشه مرتفع نموده و از طریق جذب گردشگر و فعال سازی مراکز و دفاتر گردشگری ، رونق صنعت گردشگری در استان رادنبال کرد.

این گزارش حاکیست، ظهر امروز مدیرکل ومعاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با استاندار خراسان جنوبی دیدار کرده و مسائل ،مشکلات و درخواست های خود را با ایشان مطرح نمودند

902/900

بازارچه دائمی صنایع دستی استاندار خراسان جنوبی مهدی مروج الشریعه گردشگران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان