Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح یکشنبه (23 مهر) با سفیر آلمان در ایران دیدار کرد و دو طرف پیرامون مسائل مهم منطقه و روابط اتحادیه اروپا و آلمان با جمهوری اسلامی ایران گفتگو کردند.

محسن رضایی در این دیدار با اشاره به اظهارات ابلهانه، خصمانه و ضدایرانی دونالد ترامپ، گفت: مواضع ترامپ تبدیل به یک مشکل جهانی شده است که قطعا برای اروپا نیز دردسر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اینک در یک طرف منازعات منطقه قرار گرفته و درگیری را از سطح دولت ها به مسائل اختلافی میان ملت‌ها کشانده است. هیچ یک از روسای جمهور آمریکا تاکنون از واژه مجعول خلیج عربی استفاده نکرده بودند. خلیج فارس یک ارزش ملی است و چه موافقان و چه مخالفان به خلیج فارس علاقه دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما عاقبت خوبی برای آقای ترامپ نمی‌بینیم، این که به یک توافق بین المللی پشت پا بزند، رفتاری زشت است و نوعی اهانت و تمسخر سایر کشورها به ویژه 5 کشور دیگر طرف مذاکره ایران به حساب می‌آید. آقای ترامپ با این اظهارات، سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

رضایی گفت: ما خویشتندارانه و با تدبیر رفتار می‌کنیم، ولی اگر کسی خیال خامی در باره ایران در سر داشته باشد، درمقابل او خواهیم ایستاد. آقای ترامپ علاوه بر این که بلوف‌های بسیاری زده است، اما احتمالا مشاورانش درباره اقتدار نیروهای مسلح ما به او اطلاعاتی داده‌اند که موجب شده، بخشی از رفتار ترامپ در مقایسه با اتهامات سابق وی حالت عقب نشینی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: فرستادن بررسی توافق به کنگره هم نوعی عقب نشینی محسوب می‌شود، زیرا کنگره نمی‌تواند از برجام بیرون بیاید. احتمالا در کنگره تحریم‌های جدیدی وضع می‌کنند، ولی خروج از برجام برایشان بسیارمشکل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص روابط ایران و آلمان گفت: موضوع آلمان و روابطش با ایران حاکی از ارتباطی تاریخی و ویژه است. مردم ما تصور خوبی از آلمان دارند که با منفعت دو سویه همراه بوده است و از آلمان انتظار داریم همکاری های اقتصادی خود را در امور بانکی و صنعتی با ایران گسترش دهد.

سفیر آلمان نیز با قدردانی از دیدگاه‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگرانی هستند که نزد دولتمردان آمریکا، تبلیغات ضد ایرانی و ذهنیت سازی می‌کنند. آنها نزد ترامپ هم این کار را کردند نحوی که گفته می‌شود آقای ترامپ خریداری شده است.

میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران افزود: بعید می‌دانم ترامپ فرق بین شیعیان و تکفیری ها را بداند و ما این آمادگی را داریم که برای درک بهتراز تلاش نیروهای ایرانی در مبارزه با تروریسم، گفتگوهایی را در اروپا سامان دهیم.

سفیر آلمان در کشورمان افزود: در حوزه اقتصاد از طرف آلمان تضمین می‌دهم که در بسیاری از بخش ها روابط اقتصادی بهبود یابد و معاهده وین پا برجا بماند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد