Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت به سربازان بر اساس نیازسنجی استان خواهد بود گفت: امسال در استان خراسان جنوبی هزار سرباز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوش‌آیند پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با نیروهای مسلح اظهار داشت: هزار سرباز تا پایان امسال در خراسان جنوبی آموزش‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان از سال 71 در پادگان‌ها اجراشده که امسال با توجه به شعار سال این آموزش‌ها 4 برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارایه آموزش مهارتی به کارجویان و شاغلین، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار کشور است.

خوش‌آیند افزود: فرآیند آموزش در قالب اجرای دوره‌های بلندمدت 18 ماهه و یا به صورت کوتاه مدت و پودمانی اجرایی این آموزش‌ها که تکمیلی بین سطوح تحصیلی است از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، مراکز جوار صنایع و صنوف، مراکز جوار دانشگاه، مراکز جوار زندان، مراکز جوار پادگان‌ها، آموزش در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزش در بخش غیر دولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای ایفای تعهدات آموزشی این بخش طی شش ماهه اول امسال 16 هزار و 869 نفر ساعت آموزش در پادگان‌های استان انجام گرفته و 213 نفر از سربازان پادگان‌ها در غالب 17 دوره آموزشی مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راستای اجرای کردن منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی اشتغال دولت محترم تدبیر و امید، در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این تفاهم‌نامه با هدف مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مقاطع زمانی قبل از شروع خدمت وظیفه، در حین انجام خدمت وظیفه و پس از آن برای تامین نیاز نیروهای مسلح و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل ورود ایشان به بازار کار، استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه از طریق همکاری نزدیک‌تر با بخش‌های غیر نظامی کشور منعقد شده است.

وی بیان کرد: جذاب‌تر کردن خدمت وظیفه عمومی، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش در محیط کار منعقد شده است.

خوش‌آیند با اشاره به وظایف طرفین گفت: از وظایف ستاد کل نیروهای مسلح و طراحی، تدوین، برنامه‌ریزی و برگزاری تأمین 25 درصد هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی مورد درخواست ستاد کل، انجام مشاوره آموزشی و هدایت شغلی برای هریک از متقاضیان فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جامعه هدف ستاد کل، برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی و اعطای گواهینامه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در صورت موفقیت در آزمون مطابق با قوانین و مقررات سازمان، آموزش 2هزار و 500 نفر مربی برای برنامه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، بررسی و احراز صلاحیت و صدور مجوز مربیان معرفی شده توسط نیروهای مسلح، تجهیز و توسعه کارگاه‌های آموزشی و تامین مواد مصرفی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز و فراهم سازی امکان بهره‌برداری نیروهای مسلح از مراکز آموزش سیار و مراکز آموزش خصوصی در مواردی که امکان اجرای دوره توسط مراکز تابعه سازمان و یا مراکز تابعه نیروهای مسلح فراهم نباشد از وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی اظهار داشت: آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی استان خراسان جنوبی خواهد بود و سربازان بعد از فراگیری رایگان مهارت برای ایجاد اشتغال از سوی دولت حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی