Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:17:04 GMT

استاندار قزوین: احزاب زیربنای توسعه سیاسی هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۱۹۴۶

استاندار قزوین: احزاب زیربنای توسعه سیاسی هستند

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین احزاب را زیربنای توسعه سیاسی دانست و گفت: بدون توسعه در این حوزه هیچ رشدی را در زمینه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یک جامعه شاهد نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی احزاب سیاسی استان قزوین افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی لازمه شکل گیری احزاب در محافل سیاسی مطرح بود که پاسخ به این موضوع با تشکیل حزب جمهوری توسط بزرگان انقلاب در آن زمان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 72 که فرمودند منکراتی هستند که پایه های نظام را سست می کنند، یادآور شد: برای تحقق این موضوع، مسایل مهمی در جامعه وجود دارند که باید به نقد کشیده شوند که این مهم با وجود احزاب سیاسی محقق می شود.
زاهدی، جمع احزاب و رسانه ها را فرآیند افکار عمومی جامعه دانست و افزود: در فضای سیاسی کنونی جامعه وقتی به مشارکت سیاسی اشاره می شود، منظور تنها حضور مردم در صحنه انتخابات نیست و از طرفی هم نمی توان انتظار داشت مردم فقط به صورت روزمره و در پاره ای مواقع حضور داشته باشند بلکه باید سازمان ها و نهادهایی به نمایندگی از اقشار مختلف وجود داشته باشند که مسئولیت ها را در این خصوص بپذیرند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردهای مختلف احزاب در جامعه،گفت: حزب، مکانیز و ابزاری برای انتقال قدرت به شمار می رود، به آن معنی که وقتی احزاب در جامعه فعال باشند در روند انتقال قدرت تنش ها و هیجان های خاص سیاسی کمتر رخ می دهد.
به گفته وی، حزب نوعی دولت در سایه است که می تواند هم منتقد باشد و هم حامی و این مهم ناشی از فرآیند عمومی جامعه است.
زاهدی، پاکسازی را از دیگر کارکردهای احزاب دانست و گفت: احزاب بزرگ دنیا با داشتن سیستم آموزشی، همواره به تربیت نیرو اقدام کرده و هنگامی که در انتخاباتی پیروز می شوند از قبل تمام وزرا و مدیران خود را تربیت شده می یابند.
استاندار قزوین ادامه داد: حزب سرمایه اجتماعی را شکل داده و به آن انسجام می بخشد که این کار ارزشمندی است و از کارکردهای مهم احزاب به شمار می رود.
زاهدی در ادامه به الزامات تشکیل حزب اشاره کرد و اظهار داشت: باور و پایبندی به کار جمعی و تشکیلاتی، شفافیت دیدگاه ها و مبانی نظری و پایبندی به قوائد بازی از الزامات مهم تاسیس احزاب و فعالیت سیاسی آنها به شمار می رود.
استاندار قزوین گفت: به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور ما که رقابت های سخت حزبی در آنها وجود دارد، در صورت بروز هر مشکلی همه مسایل را فدای بازی های سیاسی نمی کنند.
در ادامه این نشست، نمایندگانی از احزاب مختلف از جمله موتلفه، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بین المللی امام ( ره) ، زنان اصلاح طلب، روزنامه نگاران اصولگرا، اتحاد ملت، جامعه اسلامی مهندسان، اعتماد ملی، عدالت طلبان ایران اسلامی، مجمع ایثارگران اصلاح طلب و خانه کارگر به اظهار نظر پرداختند.
براساس آخرین آمار منتشر شده مربوط به سال قبل، 43 حزب سیاسی در استان قزوین به فعالیت می پردازند.
8054*
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حسن رضانیا، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از نگاه متعالی و دغدغه این دانشگاه در پیوند با صنعت دارد. ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد وی باید در این زمینه با قوت وارد شد.

وی دانشگاه را مرکز تحول دانست و با گریزی به تحولات امروز در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: امروز دنیا مبهوت این اتفاقات است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی ورود کند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد