Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سفیران کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: جامعه جهانی با همه پرسی منطقه کردستان مخالف است و با این که همه مقامات کرد مخالفت جامعه جهانی را تایید کرده اند، بر اجرای آن اصرار می کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، وزیر امور خارجه عراق در سایت خود به نام (ابراهیم الجعفری) افزود: اعمال قانون توسط نیروهای نظامی دولت فدرال عراق در شهر کرکوک در جهت محقق شدن و ایجاد امنیت در این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این مطلب آمده است: جعفری با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای دائم شورای امنیت در بغداد دیدار و در باره تحولات امنیتی و سیاسی و کمک به بازسازی عراق بعد از غلبه بر تروریست ها و پیامدهای همه پرسی کردستان عراق، گفت و گو کرد.
وی از تلاش های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حمایت از عراق در زمینه های انسانی ، خدماتی، امنیتی و اطلاعاتی تقدیر و تشکر کرد.
الجعفری گفت: ما همچنان برای محقق ساختن امنیت و ثبات و همچنین بازسازی عراق بعد از پیروزی و غلبه بر تروریست ها تلاش می کنیم، اما ناگهان با وجود مخالفت سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با برگزاری همه پرسی کردستان، این مسئله پیش آمد که همه تلاش ها را در مبارزه با تروریسم تضعیف کرد.
وزیر امور خارجه عراق افزود: با آن که جامعه جهانی مخالفت خود را با همه پرسی کردستان اعلام کرده و آن را اقدامی غیر قانونی که هیچ سهمی در حمایت از امنیت عراق و ثبات این کشور و منطقه ندارد، دانسته و با این که همه مقامات منطقه کردستان عراق، مخالفت جامعه جهانی را در این باره تایید کرده اند، اما باز هم بر اجرای نتایج همه پرسی اصرار دارند.
الجعفری در باره تسلط نیروهای فدرال بر شهر کرکوک گفت: هدف اعمال قانون توسط نیروهای دولتی عراق، شهروندان کرکوک نیست، بلکه محقق شدن امنیت و تسلط بر شهر توسط نیروهای فدرال بر اساس قانون و حمایت از شهروندان در تمامی بخش های جامعه کرکوک می باشد.
وی تاکید کرد که کرکوک برای همه عراقی ها و بخش جدایی ناپذیر عراق است و این حق دولت است که با ایجاد امنیت و ثبات، بر فرودگاه ها و موسسه های دولتی تسلط داشته باشد.
در همین حال نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو دائم شورای امنیت، حمایت کشورهای خود را از وحدت سرزمینی و حاکمیت عراق و همچنین مخالفت خود را با همه پرسی کردستان اعلام کرده و با ابراز تاسف از اجرای این همه پرسی، از ایجاد امنیت و حمایت از شهروندان بر اساس قوانین و قانون اساسی عراق از دولت فدرال عراق تشکر و قدردانی کردند.
خاورم**1408**1486**مترجم: اکرم کرمی**انتشار دهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت