Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منتخب شورای پنجم بروجرد با دارا بودن مدرک فوق‌دیپلم و قرار گرفتن در آستانه بازنشستگی مورد ایراد وزارت کشور قرارگ رفته و به همین دلیل حکم وی به‌عنوان شهردار تاکنون ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، جلسه شورای شهر بروجرد با حضور تمامی 9 نفر اعضای این شورا عصر شنبه در حالی برگزار شد که قرار بود در حضور خبرنگاران رسانه‌های سراسری و محلی به بررسی ایرادات قانونی شهردار منتخب شورای پنجم از سوی وزارت کشور بپردازد اما حواشی این جلسه بیش از همیشه بر متن غلبه کرد تا به تسویه‌حساب‌های شخصی و گروهی اعضای شورا با یکدیگر و با خبرنگاران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکاتبات وزارت کشور با شورای شهر بروجرد

ماجرا ازاین‌قرار است که وزارت کشور باوجود گذشت یک ماه و هشت روز از انتخاب غلام عباس یاراحمدی به‌عنوان شهردار و معرفی وی به وزارت متبوعه هنوز هم حکم رسمی وی را ابلاغ نکرده و ظاهراً مکاتباتی با رئیس شورا داشته که رئیس شورا خود رأساً اقدام به پاسخگویی و حضور در جلسه‌ای در تهران که به این منظور برگزارشده است، نموده و این مسئله سبب نارضایتی سه عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بروجرد که اتفاقاً مخالف شهردار شدن یاراحمدی نیز به دلایل خود بوده‌اند، شده است.

در ابتدای این جلسه فریبرز محسنی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بروجرد این را یادآوری کرد که قانون هیچ حق انفرادی برای رئیس شورا قائل نشده و رئیس شورا نیز نباید به‌صورت انفرادی به نامه وزارت کشور پاسخ می‌داده است. وی البته این پرسش را هم مطرح کرد که چرا نامه یادشده باوجوداینکه در فضای مجازی نقل‌شده است به استحضار اعضای شورا نرسیده و جواب آن‌هم بدون هماهنگی با دیگر اعضای شورای شهر فرستاده‌شده و پس‌ازآنکه دریافتند حکم شهردار درخطر افتاده است از ما برای حضور در جلسه تهران دعوت کردند.

محمد پرهام دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بروجرد در تکمیل صحبت‌های هم‌حزبی‌اش گفت: چرا شهردار شهرهای کوچک مدارک دانشگاهی دکترا باید داشته باشند اما در بروجرد یک فرد دیپلمه با مدرک فوق‌دیپلم که ارزش استخدامی ندارد را به شهر تحمیل می‌کنید، مگر در بروجرد مدیر توانمند تحصیل‌کرده وجود ندارد؟

مهندسی با مدرک فوق‌دیپلم!

وی افزود: این مدیران مربوط به 20 سال قبل هستند و وضعیت امروز شهر حاصل مدیریت این افراد است که اگر توان داشته باشند مشکلات را حل می‌کردند و چرا به یک فرد با مدرک فوق‌دیپلم مهندس اطلاق می‌شود؟

محمدابراهیم بیاتی رئیس شورای شهر بروجرد در پاسخ به این ایرادات به مروری بر وظایف رئیس شورای شهر پرداخت تا از این طریق منظور خود را به دیگر اعضایی که بدون مجوز وی به‌عنوان رئیس شورا اقدام به دعوت از خبرنگاران کرده‌اند، برساند. وی گفت: دعوت از اشخاصی که حضور آن‌ها در جلسات شورا ضرورت دارد از وظایف رئیس شوراست و اعضای شورا باید با هماهنگی رئیس شورا نسبت به دعوت از اشخاص در جلسات شورا اقدام نمایند.

وی خطاب به اعضای معترض به این مسئله گفت: در این جلسه شما شمشیر را از رو بسته‌اید و بنای محاکمه ما رادارید ما هیچ‌گاه یاراحمدی را مهندس خطاب نکرده‌ایم اما قانون به‌صراحت مطرح کرده شهردار شدن افرادی با مدرک فوق‌دیپلم باسابقه فعالیت در شهرداری‌های درجه‌یک تا هفت بلامانع است.

رئیس شورای شهر بروجرد بیان کرد: یاراحمدی با همین مدرک پیش‌ازاین شهردار شهرهای ازنا و الیگودرز و چند دوره هم سرپرست شهرداری بروجرد بوده و اگر خدشه‌ای بر این مدرک وارد بود آن موقع باید مطرح می‌شد.

محسنی بار دیگر خطاب به بیاتی وی را در قبال خطایی که مرتکب شده مسئول دانست و گفت: اینجا نه بخشداری است نه سپاه و نامه‌ای که می‌آید باید توسط 9 نفر اعضای شورای شهر پاسخگویی شود و این تخلف آشکار است.

وی این پرسش را از رئیس شورای شهر بروجرد مطرح کرد که چرا خلاف قانون بدون اطلاع اعضای شورای شهر به نامه وزارت کشور پاسخ داده و پنهان‌کاری کردید.

بیاتی در پاسخ به این ایراد محسنی تصریح کرد: مشکل شما با یاراحمدی است و اگر با رفتن وی از شهرداری مشکل شهر و شهرداری حل می‌شود حرفی نداریم اما باید بدانید وی فرد پاک دستی است که در سابقه وی یک مورد تخلف و یا احضار توسط نهادهای امنیتی وجود ندارد و شهردار پاکی است و ممکن است ایدئال نباشد اما تا این لحظه شرایط شهردار شدن را داشته است.

وی تأکید کرد: اگر وزارت کشور که بر ما برتری دارد در این مورد به من تذکر داد که خلاف قانون عمل کرده‌ام در مقابل قانون سر تعظیم فرود می‌آورم.

رئیس شورای شهر بروجرد پیش از آغاز سخنان معاون فرماندار بروجرد که در غیاب فرماندار به این جلسه دعوت‌شده بود از غیبت فرماندار و معاونانش در دیگر جلساتی که از آن‌ها دعوت می‌شود انتقاد کرد و گفت: فرماندار و معاونانش چرا جلسات دیگر را نمی‌آیند و حتماً این جلسه بویی داشته که آمده‌اند.

محمد کیانی معاون فرماندار بروجرد که در این جلسه به‌جای فرماندار آمده بود در ابتدا تأکید کرد که به دلیل گرایشات سیاسی و حزبی در این جلسه نیامده و به‌جای فرماندار که در جلسه شورای معاونین استاندار رفته، حضور یافته است.

وی افزود: در شرح وظایف رئیس شورای شهر آمده است که وی مجاز به امضای نامه‌های رسمی شوراست که نامه‌های رسمی شورا نامه‌هایی است که به تصویب اکثریت اعضای شورا رسیده باشد اما رئیس شورا در باید مسائلی را که برای شهرداری و شورا هزینه دارد در صحن علنی شورا مطرح نماید.

تخلف محرز رئیس شورا

معاون فرماندار بروجرد پاسخگویی رئیس شورا به نامه وزارت کشور پیش از طرح آن در جلسه علنی شورا را تخلف محرز دانست و گفت: باید در جلسه‌ای فوق‌العاده این نامه مطرح‌شده و با نظر اعضای شورا پاسخ داده می‌شد.

وی توصیه‌ای هم به اعضای منتقد مدرک تحصیلی شهردار فعلی بروجرد داشت و از آن‌ها خواست زیاد روی این موضوع تمرکز نکنند چراکه وی دانشجوی ترم آخر معماری است و فرد سالم و غیر وابسته‌ای است.

کیانی البته یک انتقاد هم به حامیان شهردار داشت و عنوان کرد: اگر بیش از یک سال از خدمت وی باقی‌مانده چه اصراری بر ماندن وی است و پیشنهاد می‌شود تا هنگام یافتن شهردار مناسب وی به‌عنوان سرپرست باقی بماند.

ترکیب چهار و پنج‌نفره شورا

پرهام که از این توضیحات قانع نشده بود از این تقسیم‌بندی شورا به ترکیب چهار و پنج‌نفره انتقاد کرد و اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم یا همه 9 نفر در تصمیمات شورا دخالت داشته باشند و یا اینکه برای کاهش هزینه‌های شهرداری به علت مقروض بودنش شورا تعطیل شود و همین پنج نفر رأی صادر کنند.

موسی نیکوکار عضو متمایل به اصولگرایان شورای بروجرد بارد این ادعاها بیان کرد: در این مدت تمامی رأی‌گیری‌ها با 9 نفر اعضای شورا بوده و این‌گونه نبوده که همیشه چهار نفر مخالف و پنج نفر موافق باشند.

رضا بهنود فر دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بروجرد با دفاع از لزوم حضور خبرنگاران در جلسات شورا، جنبه ریاست رئیس شورا را متفاوت از دیگر مسندهای ریاست دانست و گفت: مصوبات باید به رؤیت همه اعضای شورا برسد.

وی البته تقسیم‌بندی شورا به ترکیب چهار و پنج‌نفره را در راستای دفاع از منافع مردم مطلوب دانست و تصریح کرد: شورای 9 نفره توافق فردی است اما در حال حاضر دو طیف با دو دیدگاه مختلف از منافع مردم حمایت می‌کنند و ارزیاب عملکرد این دو طیف مردم هستند.

این عضو شورای شهر بروجرد ابقای شهردار منتخب را در صورتی مجاز دانست که وی بتواند پروژه‌ای نیمه‌تمام را تا حدودی به سرانجام برساند و در غیر این صورت ابقای وی را فرصت سوزی دانست.

وی در ادامه پیشنهادی هم برای رئیس شورا داشت که به گفته خودش سرش آن‌قدر شلوغ شده که تقسیم‌کار را به حاشیه برده و گفت: یا یک کلاس قانون برای اعضای شورا گذاشته شود و یا اینکه یک مشاور برای شورا گرفته شود.

رئیس شورای شهر بروجرد انتقادی هم از گلچین کردن رسانه‌ها و دعوت انتخابی از آن‌ها در این جلسه داشت حال‌آنکه تقریباً بیشتر رسانه‌های اصلی این شهرستان در جلسه امشب حضور داشتند.

ادامه این جلسه به درگیری‌های لفظی اعضای شورای شهر و دادوبیداد آن‌ها بر سر معرفی چپاولگران در بدنه شهرداری کشیده شد که متأسفانه به صحنه‌هایی ناخوشایند منجر شد.

گزارش: الهام شاهدپور

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود