Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-04@03:08:28 GMT

جنیدی: اموال دولت می‌تواند پشتوانه اوراق صکوک باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۳۴۱

جنیدی: اموال دولت می‌تواند پشتوانه اوراق صکوک باشد

به گزارش وانانیوز،  لعیا جنیدی در همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت در مرکز همایش‌های رازی اظهار کرد: ما در خصوص اموال دولت تاکنون برنامه ریزی جدی نداشتیم که بتوانیم از ایستایی این بخش از اقتصاد فاصله بگیریم.

وی دولت را یکی از بزرگترین صاحبان اموال و دارایی‌ها دانست و گفت: هنوز این اموال به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: ایستاترین شکل اقتصاد در قرن هفدهم میلادی که متکی بر زمین و کشاورزی بود، هنوز هم وجود دارد. ما باید بتوانیم ایستایی را در مجموع اموال و دارایی دولت به حداقل برسانیم و بتوانیم از این دارایی‌ها برای رشد و حرکت کشور استفاده کنیم.

جنیدی با تاکید بر اینکه باید مفهوم دولت را تبیین کرد تا بتوان به مجموع اموال دولت رسید، گفت: باید اموال دولت به عام‌ترین شکل در نظر گرفته شود تا بتوان بهره برداری بهینه از دارایی‌ها داشت. زمین، مسکن، اوراق بهادار و ... همگی در مفهوم دارایی می‌گنجد.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم مدیریت نیز باید برای دستگاه‌های دولتی تبیین شود، عنوان کرد: در کشورهای دیگر نظیر آمریکا و انگلیس سازمان هایی برای مدیریت اموال دولتی وجود دارد. حال سوال این است که آیا مدیریت دارایی‌های دولت باید یکپارچه باشد یا نه.

وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر عهده دار بخشی از مدیریت دارایی‌های دولت شده است، اما سوال اساسی این است که آیا به دنبال مدیریت یکپارچه در نظام حقوقی هستیم یا نه. ما مدیریت دولت را در اموال غیرمنقول در وزارتخانه ها، دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی یکپارچه می‌دانیم، اما باید تبیین شود که از نظر اقتصادی آیا باید مالکیت آن‌ها مستقل باشد یا خیر.

معاون حقوقی رئیس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: باید فاصله مدیریت و مالکیت اموال را هم دید.

جنیدی درباره اینکه چگونه می‌توان اموال دولتی را مبنای مولد سازی کرد، اظهار کرد: می‌توان به پشتوانه این اموال اوراق صکوک منتشر کرد. ۱۴ نوع اوراق صکوک وجود دارد، ولی نباید به این مدل اکتفا کرد و نیاز است همه اهل فن و متخصصان حقوقی وارد شوند تا روش‌های گوناگون کردن مولد سازی را بررسی کنند و شیوه بهره برداری از این اموال را متنوع کنند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تأسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یکجانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاریها گام بردارند.

کد خبر 6094371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • شرط تنصیف دارایی
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد