Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@05:24:14 GMT

عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه‌های زندگی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۷۳۳۸

عدم تطابق حقوق بازنشستگی با هزینه‌های زندگی

به گزارش بولتن نیوز، دکتر محسن سلمان نژاد با اشاره به تعداد سالمندانی که در آسایشگاه‌ها نگهداری می شوند افزود: بر اساس آمارهای مرکز آمار در سال ۹۵ ، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور داریم که از این تعداد حدود ۲۵ هزار سالمند در مراکز سالمندی و آسایشگاه ها نگهداری می شوند. البته کل سالمندانی که از سازمان بهزیستی سرویس می گیرند، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته نباید این موضوع را فراموش کرد که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند یعنی بالغ بر ۲۵ درصد از سالمندان کشور، نیازمند هستند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان درباره دیگر بازنشستگان کشور نیز اظهار کرد: مسئله ای که عموم سالمندان با آن درگیر هستند عدم تطابق دریافتی و حقوق بازنشستگی با میزان هزینه ها است زیرا با وجود افزایش هر ساله حقوق بازنشستگان، اما در آمدها به حدی نیست که کفایت کند.

وی گفت: پیمایش سالمندی شاه کلید برنامه ریزی برای سالمندان است و امروز شاهد هستیم پیمایش سالمندی در کشورهای پیشرفته بین سه تا پنج سال انجام می‌شود. خوشبختانه در کشور از حدود ۹ ماه پیش مطالعات اولیه پیمایش سالمندی انجام و کمیته‌های مربوطه نیز تشکیل شده است. همچنین بودجه آن نیز تخصیص داده شده و به زودی شاهد اجرای آن در کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تصور این است بعد از انجام مطالعات اولیه، در حوزه سیاست گذاری سالمندان بسیار دقیق عمل می کنیم. پیمایش سالمندی اساسا کار سختی است زیرا کسب اطلاعات همه هفت میلیون نفر تقریبا غیر ممکن است. پرسش نامه هایی که برای پیمایش در نظر گرفته می شود دارای سوالات زیادی است که نیازمند آموزش های زیادی هم است.

سلمان نژاد با بیان اینکه اطلاع پیمایش باید توسط مرکز آمار انجام شود، عنوان کرد: وقتی مرکز آمار این پیمایش را انجام دهد، از نظر بین المللی نیز این اطلاعات بسیار ارزشمند می شود، البته این پیمایش نیازمند آموزش های مخصوص خود است و افراد پرسشگر با کمک مرکز آمار و دانشگاه ها مورد آموزش قرار گیرند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران