Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از زاهدان، محمد جهانتیغی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۲ هزار و ۵۳۳  نفر-  ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در راستای توان‌افزایی مهارتی بانوان ساکن حاشیه شهر زاهدان ۵۲ هزار و ۵۳۳ نفر- ساعت آموزشهای مهارتی  معادل ۳۴۷ نفر دوره آموزشی به آنها ارائه شده؛ عدد کل تعهد سال ۹۶ معادل ۵۰ هزار نفر- ساعت آموزشی است که بیش از ۱۰۰ درصد از این  تعهد در ۶ ماه نخست سال جاری محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان حاشیه شهر در راستای دسترسی آسان آنها به این آموزش‌ها و نیز اجرای آموزش‌های عدالت محور با همکاری مساجد و پایگاه‌های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی صورت می‌گیرد و ما در این حوزه با تعداد  ۷ مربی در ۷ پایگاه در تیم‌های سیار زاهدان مشغول ارائه آموزش‌های مهارت محور هستیم.

جهانتیغی اظهار داشت: رشته‌های ارائه شده برای بانوان حاشیه شهر با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در این مناطق انتخاب شده و شامل مانتو دوز، راسته دوز، کاور دوز، شهروندالکترونیک، عروسک دوز مقدماتی، سازنده محصولات نمدی، کار با رایانه و کارآفرینی و بازاریابی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در واقع حاشیه‌نشینی که یکی از چالش‌های اصلی در مسیر رشد و توسعه پایدار است بدلایلی چون تداوم رشد جمعیت شهری، تداوم رشد سکونتگاهای غیررسمی و مهاجرت زاده شده و چون طفلی ناخواسته خود را به دامان بی مهر و بی‌عطوفت شهر تحمیل کرده؛ ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی عموماً افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بدون درآمد کافی هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا توانمندسازی مهارتی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی به جد توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دنبال می‌شود و شکی نیست که اگر از مشاغل خرد حمایت شود و این افراد منبع درآمدی داشته باشند هم آمار حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد و هم مشکلات زندگی در این مناطق از بین می‌رود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

عرب با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه‌ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته عرب، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنر‌های تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنر‌های تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی؛ خبری از دستگیری نیست!
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی در یک ویدئو