Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۲ هزار و ۵۳۳ نفر- ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد جهانتیغی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 52 هزار و 533 نفر- ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به بانوان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در راستای توان‌افزایی مهارتی بانوان ساکن حاشیه شهر زاهدان 52 هزار و 533 نفر- ساعت آموزشهای مهارتی معادل 347 نفر دوره آموزشی به آنها ارائه شده؛ عدد کل تعهد سال 96 معادل 50 هزار نفر- ساعت آموزشی است که بیش از 100 درصد از این تعهد در 6 ماه نخست سال جاری محقق شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان حاشیه شهر در راستای دسترسی آسان آنها به این آموزش‌ها و نیز اجرای آموزش‌های عدالت محور با همکاری مساجد و پایگاه‌های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی صورت می‌گیرد و ما در این حوزه با تعداد 7 مربی در 7 پایگاه در تیم‌های سیار زاهدان مشغول ارائه آموزش‌های مهارت محور هستیم.

جهانتیغی اظهار داشت: رشته‌های ارائه شده برای بانوان حاشیه شهر با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در این مناطق انتخاب شده و شامل مانتو دوز، راسته دوز، کاور دوز، شهروندالکترونیک، عروسک دوز مقدماتی، سازنده محصولات نمدی، کار با رایانه و کارآفرینی و بازاریابی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در واقع حاشیه‌نشینی که یکی از چالش‌های اصلی در مسیر رشد و توسعه پایدار است بدلایلی چون تداوم رشد جمعیت شهری، تداوم رشد سکونتگاهای غیررسمی و مهاجرت زاده شده و چون طفلی ناخواسته خود را به دامان بی مهر و بی‌عطوفت شهر تحمیل کرده؛ ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی عموماً افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بدون درآمد کافی هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا توانمندسازی مهارتی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی به جد توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دنبال می‌شود و شکی نیست که اگر از مشاغل خرد حمایت شود و این افراد منبع درآمدی داشته باشند هم آمار حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد و هم مشکلات زندگی در این مناطق از بین می‌رود.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است