Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: وزیر پیشنهادی برای تصدی کرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فردی کارآمد، با تجربه و دارای سابقه طولانی در آموزش عالی کشور است.

فردین اخلاقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهوری فردی شایسته را برای کرسی وزارت علوم معرفی کرده اند و ایشان با مشکلات و معضلات موجود در دانشگاه ها آشنایی کامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم دارای سابقه مدیریتی مثبت در بدنه آموزش عالی است و انتخاب وی به عنوان وزیر اتفاقی بسیار خوبی خواهد بود و می تواند به رفع بسیاری از مشکلات موجود در دانشگاه ها بیانجامد.
رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: هم اکنون آموزش عالی کشور دارای چالش ها و مشکلات زیادی است و نیاز به یک جراحی بزرگ دارد بنابراین انتخاب فردی با تجریه در این حوزه برای کرسی وزارت علوم از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه دولت قرار گرفته است.
اخلاقیان ابراز امیدواری کرد وزیر پیشنهادی علوم بتواند با توجه به تجربه مناسب، با ارائه راهکارها و برنامه های علمی و کارشناسی شده زخم های موجود در بدنه آموزش عالی کشور را ترمیم ببخشد.
رئیس جمهوری 29 مهر ماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی کرد.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی