Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: براساس مصوبه این شورا،به ازای هر علمک مجاز به پرداخت هزینه ۶ میلیون تومانی هستیم،با توجه به بافت، صعب العبوری و طول مسیر روستاهای تفرش، سرانه انشعاب به این روستاها به بالای ۲۰ میلیون تومان می رسد. تاکنون منابع تامین این هزینه های اضافی تعیین نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، شهرستان تفرش و ساوه از جمله شهرهای استان مرکزی هستند که هنوز پوشش گازرسانی به روستاهای آن تکمیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام مسئولین پوشش گازرسانی به روستاهای تفرش، بالای ۸۰ درصد است. اما هنوز ۲۷ روستای تفرش از نعمت گاز محروم هستند و با نفت، امورات روزمره خود را می گذارنند. همچنین بیش از ۱۸ روستای فاقد پوشش گازرسانی، دارای مسیر صعب العبور و طولانی هستند که این امر سبب می شود تا ساکنان این روستاها روزهای سخت تری در فصل زمستان بگذرانند.

اگرچه عملیات شبکه گذاری در ۶ روستای تفرش یعنی قزلقاش، طریزآباد، کوره، وسمق، قره جاقیه و هفتان در بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و عملیات نیز تاحدودی اجرایی شده ولی هنوز ساکنان این روستاها از گاز بهره مند نشده اند.

 عملیات لوله گذاری در مسیر ۶ روستا با مشکل مواجه شده است

جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به ۶ روستای تفرش، گفت: در ۶ روستا عملیات لوله گذاری در برخی از روستاها به اتمام رسیده است ولی در یک مسیر ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری با مشکل جدی مواجه شده ایم که دارای شرایط خاص است.

مهندس اظهار کرد: در این مسیر ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری به دلیل سنگی بودن مسیر و ریزش کوه مجبور به تغییر مسیر و عبور از رودخانه ای در نزدیکی روستای قزلقاش شده ایم. عبور از رودخانه نیز دارای استاندارهای خاص است که در قرارداد پیمانکار قبلی نبوده است که با انتخاب پیمانکاری جدید عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در خصوص زمان اتمام این عملیات افزود: تلاش براین است که تا پایان سال این عملیات به اتمام برسد ولی زمان قطعی برای آن پیش بینی نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی یادآور شد: عملیات اجرایی گازرسانی به این ۶ روستا پیشرفت بالای ۹۰ درصدی دارد و در بیشتر مسیرها عملیات انجام شده است که با اتمام عملیات اجرایی در رودخانه، عملک های گاز به روستاها واگذار می شود.

 سرانه انشعاب گازرسانی به روستاهای صعب العبور تفرش بالاتر از حد مجاز است

مهندس در خصوص سایر روستاهای بی بهره از گاز در تفرش گفت: عملیات گازرسانی به روستاهایی نظیر خرازان، گوگسگرد، گوجه گل، احمد آباد، شولک، وایمند، محمد آباد، فرسمانه، جورقین و...... به دلیل بالا بودن سرانه انشعاب، عملیات گازرسانی به این روستاها با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد، گفت: براساس مصوبه این شورا، به ازای هر علمک مجاز به پرداخت هزینه ۶ میلیون تومانی هستیم که با توجه به بافت روستاهای تفرش، صعب العبوری و طول مسیر، سرانه انشعاب به این روستاها به بالای ۲۰ میلیون تومان می رسد. تاکنون منابع تامین این هزینه های اضافی تعیین نشده است.

مکاتبات با وزیر هم نتیجه نداد

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: پیگیری برای گازرسانی به این روستاها از دو سال پیش مطرح و نامه ای هم به وزیر ارسال شده است که پاسخ وی مبنی بر عدم وجود شرایط جهت اضافه شدن هزینه های این نوع گازرسانی ها اعلام شده است.

مهندس اضافه کرد: همچنین این روستاهای تفرش دارای مسیری کوهستانی هستند که از یک طرف با کوه و از یک طرف با دره مسدود شده است؛ لوله های انتقال گاز باید در محلی ایمن کار شوند که مسئولین راه هم موافقت نمی کنند که لوله های گاز از مسیر جاده بگذرد. در برخی از مسیرها باید با ترانشه برداری کوه، جاده عریض تر شود که این امر سبب افزایش هزینه های گازرسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ و نیم درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان تفرش به خاطر نوع بافت روستایی دارای پوشش ۸۲ درصدی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر

دریافت 154 MB

کد خبر 6095869

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا