Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - همایش ملی و بین المللی سه ساله های حسینی روز چهارشنبه سوم آبانماه جاری همزمان با پنجم صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در حرم مطهر امام خمینی ره و 500 شهر با شرکت هزاران کودک سه ساله و مادران آنها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، رییس جامعه بسیج زنان روز دوشنبه در نشست خبری همایش ملی و بین المللی سه ساله های حسینی در محل سالن مرکز بسیج صدا و سیما با بیان اینکه عاشورا جلوه تمام نمای انسانیت و حرکت حق طلبی و آزادگی است اظهار کرد: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سالها می توان در قالب های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه حسین علیه السلام است شناساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مینو اصلانی افزود: در میان سه ساله های حسینی حضرت رقیه خانم سلام الله علیها دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را داریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه به زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می باشد.
وی ادامه داد : همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین ع هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه هایی را بوجود آوردند که درس زندگی ما و انسانهای آزاده جهان است .
رییس بسیج زنان درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه س و فرزند در خانواده که دارای هویت انکار ناپذیر است و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان و منطقه و جهان که زیر شدید ترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری آنها قرار دارند از اهداف برگزاری همایش سه ساله هاای حسینی است .
وی افزود: برگزاری همایش سه ساله های حسینی از شش سال پیش توسط سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده و در حدود سه سال است که سازمانهای بهزیستی ، شهرداری تهران ، شهرداری حرم امام خمینی ره ، ناجا ، راهنمایی و رانندگی ، سازمان اوقاف رسانه ملی و نهادهای دولتی و مردمی دیگر در این امر مهم بسیج را یاری می دهند.
اصلانی تصریح کرد : در کنار برگزاری این مراسم غرفه های معرفتی برای استفاده کودکان و خانواده ها در زمینه های داستان گویی روحانیون از قران مجید ، تاتر ، نقاشی ، ویژه برنامه کودکان ، دکلمه دختران شهدای مدافع حرم ، سرود خوانی نونهالان توام با نشاط و همچنین غرفه هایی در حوزه های سلامت کودکان از جمله بینایی سنجی با همکاری ارگانهای یاد شده برقرار خواهد بود.
وی با بیان اینکه قرار بود امسال همایشی در سوریه و در حرم حضرت رقیه برگزار شود اما بنا به دلایل امنیتی برگزار نشد گفت : فرزندان دانشجویان دانشگاه جامعه المصطفی بعنوان کودکان خارجی از قم و تهران وهمچنین خردسالان مهدهای کانون قران بسیج و مهد های کودک در این مراسم حضور خواهند داشت .
رییس بسیج جامعه زنان تاکید کرد :یکی از اهداف مهم این همایش برگزاری آن در کشورهای خارجی و در حوزه بین المللی است که در این بخش، رسانه های خبری داخلی و خارجی باید بیش از گذشته به آن توجه کرده و تحت پوشش قرار دهند تا بتوانیم در سایر کشورهای این همایش بصورت مطلوب خواستاران و مخاطبان آن انجام بگیرد.
اصلانی افزود: تاتری با داستان یک رویای صادقانه در اذهان کودکان میان دختران امروزی و حضرت رقیه س و نشان دادن مظلومیت کودکان از اقدامات تکفیری و جنایتکاران استکبار جهانی در منطقه و جهان در این همایش به روی پرده می رود که توسط نمایشگرهای حرم مطهر امام خمینی ره و مکانهای برگزاری همایش در سطح کشور پخش می شود.
وی گفت: تبلیغات پیرامونی برای فراخوان خانوادها و شرکت دراین همایش از سوی رسانه ها و رسانه ملی پخش خواهد شد و تمامی اقدامات ثبت و ضبط و در قالب بسته های فرهنگی در اختیار مهد کودکها و مهدهای قرانی بسیج در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
حبیب اله مسعودی فرید معاون سازمان بهزیستی در امور اجتماعی و فرهنگی نیز در این همایش گفت :عاشورا در میان خانواده ها و کودکان بسیار تاثیر گذار است و این همایش یک فرصت برای دست اندرکاران برای شناساندن انقلاب حسینی و زندگی حضرت رقیه سلام الله علیها به کودکان بوده و درک پیام هل من ناصر ینصرنی حسین را تسهیل می کند.
وی افزود: آشنایی کودکان ایرانی و خارجی شرکت کننده در همایش با ظلم استکبار جهانی در منطقه و جهان علیه کودکان مظلوم یکی دیگر از اهداف این همایش ملی و بین المللی است .
مسعودی فرید ادامه داد: سازمان بهزیستی در سراسر ایران و تمامی استانها در برگزاری این همایش یار و مددکار بسیج بوده و با تمام امکان در برگزاری همایش سه ساله های حسینی فعال خواهد بود و نشستهایی را نیز در مراکز و شهرستانها برگزار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حضور کودکان وخانواده ها داوطلبانه است و برای هر دو کودک یک مربی برای مراقبت و امور لازم در نظر گرفته شده گفت:این روز نقطه شروع و عطفی برای کودک در راستای شناساندن فرهنگ عاشورا و زندگی حضرت رقیه س برای کودکان است و ماندگاری و نهادینه شدن این مهم اصلی برای برگزاری دوره های بعدی این همایش بین اتلمللی خواهد بود.
سعید خال شهردار حرم مطهر امام خمینی ره نیز در این مراسم گفت : مهمترین پیام عاشورا ایستادگی در راه حق ، از خود گذشتگی ، پیروزی خون بر شمشیر، بصیرت و فداکاری ولایت پذیری و ولایت مداری می باشد که کودکان ما نیز باید این را دریابند.
وی با بیان اینکه ترویج پیام عاشورا و درس فداکاری در میان کودکان ونوجوانان و صبر و بردباری در مصائب یکی از درسهای عاشورا و این همایش مهم برای کودکان و خانوادهها خواهد بود تصریح کرد:با حضور نوجوانان و کودکان در این مراسم فرهنگ تاثیر پذیری از عاشورا متبلور شده و هر چه ما در این راه جلوتر رویم عظمت عاشورا و فرهنگ عاشورایی بیش از گذشته نمایان خواهد شد.
خال اظهار کرد : شهرداری حرم مطهر امام خمینی ره نیز در کنار دیگر ارکان و دست اندرکاران این همایش با تمام توان تمهیدات لازم را مهیا کرده و بیش از 15 غرفه تبلیغاتی و فرهنگی برای شناساندن فرهنگ عاشورا و همایش سه ساله های حسینی در کنار آشنایی با زندگانی حضرت امام خمینی ره در ایام سالروز چهلمین سال شهادت حاج سید مصطفی خمینی فرزند حضرت روح الله مهیا کرده است.
سید مجتبی نوریان دبیر کمیته اطلاع رسانی همایش سه ساله های حسینی گفت :ساخت و انتشار 7 مستند فرهنگی برنامه ریزی شده که تماشای آن به خانواده ها در کنار کودکان توصیه می شود.
اجتمام / 1095 ** 1418
خبرنگار : رضایی مجد * ناشر: مریم برزآبادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد. این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند. مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد