Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره برنامه های این ستاد به منظور توسعه علوم شناختی اظهار دکرد: ستاد برنامه های متنوعی در سطوح دانش آموزی و دانشجویی دارد، چرا که آشنایی با این حوزه خصوصا در دوران دانش آموزی و دانشجویی نقش مهمی در توسعه نیروی انسانی برای آینده ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه می توان به برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی مختلف در دانشگاه ها اشاره کرد. در این دوره ها زمینه آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با حوزه علوم شناختی فراهم می شود تا آگاهانه گرایش آینده خود برای ادامه تحصیل را انتخاب کنند.

خرازی درباره دیگر برنامه‌های ستاد در زمینه توسعه حوزه شناختی گفت: حمایت ستاد از دانشجویان دوره دکترا جهت شرکت در کنگره های معتبر، حمایت از دانشجویان برای انجام رساله دکترای خود زیر نظر مشترک اساتید برجسته داخلی خارجی و گذراندن دوره های آموزشی اساتید در خارج از کشور از دیگر برنامه های ستاد است.

ضرورت افزایش تجهیزات آزمایشگاهی برای  محققان

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تعامل متخصصان حوزه های مختلف علمی را از ویژگی های علوم شناختی دانست و ادامه داد: اجرای تحقیقات پیشتاز گروهی در حوزه شناختی یکی از لوازم توسعه این دانش و فناوری است و در حال حاضر نیز اساتید و متخصصانی که در مرزهای دانش مشغول تحقیق هستند با تشکیل گروهی متشکل از متخصصان رشته های ذیربط کار خود را پیش می برند و ستاد نیز خود را موظف می داند، به عنوان یک اولویت از طرح های پیشتاز گروهی که در آن متخصصان رشته های مختلف گرد هم جمع شده باشند حمایت کند.

خرازی همچنین به تامین زیرساخت های لازم در کشور برای انجام تحقیق در حوزه شناختی اشاره کرد و گفت: محققان برای انجام تحقیقات خود نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی هستند و ستاد در این راستا از تجهیز آزمایشگاه های دانشگاهی برای انجام پروژه های مصوب حمایت می کند، راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز نیز از دیگر اقداماتی است که برای رفع نیازهای محققان کشور به تجهیزات آزمایشگاهی انجام شده است.

وی همچنین بیان کرد: ستاد علوم شناختی با روش های مختلف برنامه توسعه این حوزه را در دستور کار خود دارد و خوشبختانه در اساتید، دانشجویان و دانش آموزان انگیزه فراوانی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد و این مسئله نشان می دهد که استعدادهای سرشاری در کشور ما وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرد و زیرساخت های آن فراهم شود، می توان در این حوزه نیز همچون سایر حوزه های علمی به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰