Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه، از حملات گروه تروریستی داعش از مناطق در کنترل گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا به ارتش سوریه ابراز شگفتی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه، از حملات گروه تروریستی داعش از مناطق در کنترل گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا به ارتش سوریه ابراز شگفتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرگئی لاوروف در نشست مشترک خبری با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در مسکو، در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه در برابر همه پرسی منطقه کردستان عراق گفت: می خواهم بر این مسئله تاکید کنم که ما خواسته های ملت کرد را درک می کنیم. اما معتقدیم راه درست آن است که این خواسته ها فقط از طریق گفتگو با دولت عراق عملی شود. باید همه شرایط منطقه را به دور از تشکیل کانون جدیدی برای ناآرامی در منطقه، در نظر گرفت. در بین کردها در عراق جریان های مختلف سیاسی وجود دارد و روسیه تلاش می کند با همه گروه های سیاسی در عراق از جمله کردها در تماس باشد. ما در این تماس ها این موضع خود را بیان کردیم.
لاوروف افزود: درباره کنسولگری روسیه در اربیل باید بگویم که امروز شاهد گزارشی از شبکه یورونیوز بودم که ادعا می کند بیطرف ترین و راستگوترین شبکه در اروپا و جهان است. این گزارش ادعا می کرد روسیه درخواست بغداد برای تعطیلی کنسولگری روسیه در اربیل را رد کرده است. من از این ادعاها تعجب کردم. این مسئله در گفتگوها با وزیر امور خارجه عراق مطرح شد. بر اساس پاسخ ابراهیم الجعفری می توانم تاکید کنم در این شرایط، بیطرف ترین و راستگوترین شبکه در اروپا در دام دروغ پراکنی افتاده است. کنسولگری روسیه در اربیل به ادای وظایف خود زیر نظر سفارت ما در بغداد، مانند کنسولگری های دیگر کشورها ادامه می دهد. درباره همکاری اقتصادی با منطقه کردستان هم باید بگویم شرکت های روسی به گسترش فعالیت هایشان نه فقط در کردستان عراق که بخش جدایی ناپذیر از این کشور است، ابراز تمایل می کنند، بلکه برای فعالیت در عراق به طور کلی تمایل دارند.
وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری روسیه و آمریکا در سوریه خاطر نشان کرد: ما با طرف آمریکایی در مورد مناطق کاهش تنش در تماس هستیم. تماس ها بین مقامات نظامی و دو وزارت امور خارجه است. اما اخیرا مواردی از رفتارهای عجیب ائتلاف به فرماندهی آمریکا را در سوریه ثبت کردیم. منظور من موارد مکرری از روبرو شدن عملیات ارتش سوریه علیه داعش، با حملات عناصر داعش از مناطق در کنترل مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا است. در پی حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر الرقه، شاهد خروج دسته جمعی عناصر داعش از این شهر بودیم. طرف آمریکایی تلاش کرد خط قرمزهایی را برای تحرکات ارتش سوریه ترسیم کند. من بارها در تماس ها با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و نیز در تماس های دیپلماتیک و نظامی با طرف آمریکایی این سوال را مطرح کردم که اهداف واشنگتن در سوریه چیست؟ همواره پاسخ آنها آن بوده است که تنها هدف آمریکا و ائتلاف آمریکایی جنگ با داعش و پیروزی بر آن است. سخن گفتن از سیاست جدید آمریکا در سوریه از جمله تشکیل شوراهای محلی در خاک یک کشور دارای حق حاکمیت، سوال برانگیز است. امیدواریم واشنگتن به این سوالات پاسخ های روشن و صریحی بدهد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو چه نقشی برای حل مناقشه بین بغداد و اربیل می تواند ایفا کند؟ گفت: با صراحت می خواهم تاکید کنم تاکنون شاهد بروز جنگی نبوده ایم و امیدواریم راه حل هایی به دور از جنگ به دست آید. به اعتقاد من، دو طرف باید تصمیم بگیرند که آیا برای آغاز مذاکرات مستقیم آمادگی دارند یا اینکه نیاز به میانجی گری وجود دارد؟ ما نمی خواهیم خودمان را به کسی تحمیل کنیم. به این مسئله اشاره کردم که علاوه بر روابط دوستانه بین ما و دولت عراق، تماس هایی با همه جریان های کرد در این کشور داریم. ما به همه آنها می گوییم باید راه حل هایی به دست آید که برای همه طرف ها راضی کننده باشد. من اطمینان دارم فرصت مناسب برای تحقق این مسئله وجود دارد. دولت عراق و حکومت عراق، کردها را جنایتکار یا تروریست یا دشمن نمی دانند و زبان کردی و فرهنگ کردی را ممنوع نکرده اند و به دنبال ویران کردن آثار باستانی متعلق به کردها هم نیستند. آنها به دنبال ادغام کردها در حکومت و اعطای حقوق ویژه ای به آنها در داخل کشور متحد عراق هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه