Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر استاندار سیستان و بلوچستان قطعی شده، گفت: دانیال ملایی، محمود زمانی قمی و سیدمحسن صادقی ۳ گزینه وزارت کشور برای انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان هستند.

علی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خاش با تاکید بر اینکه تغییر استاندار سیستان و بلوچستان قطعی شده، اظهار داشت: دانیال ملایی(محبی‌نیا)، محمود زمانی قمی و سیدمحسن صادقی 3 گزینه وزارت کشور برای انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخبگان استان بر تغییر استاندار اجماع دارند

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز علما، معتمدین، دانشگاهیان، فرهیختگان و نمایندگان سیستان و بلوچستان همه بر تغییر نماینده دولت در استان تاکید دارد چرا که در 4 سال اخیر از پتانسل‌های فراوان این استان پهناور مانند رنگین کمان معادن، صدها پتانسیل گردشگری بی‌نظیر و مرزهای گسترده استفاده مناسبی صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه در پی عملکرد ضعیف دولت در سیستان و بلوچستان در زمینه اجرای پروژه‌های راه، آب روستایی، آب شهری، فضای آموزشی، اشتغال جوانان، کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن در 4 سال اخیر توفیق چندانی در استان حاصل نشده است.

کرد خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان فرد خاصی را مد نظر ندارند و اکثریت آنها با 3 گزینه مطرح شده موافق هستند بنابراین دست وزارت کشور در زمینه انتخاب از میان این افراد باز است.

استاندار بعدی باید شکاف بین اقوام و مذاهب را از بین ببرد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌هایی برای حضور به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان مطرح است که از جانب مجمع نمایندگان به وزارت کشور انتقال داده شده، از جمله اینکه استاندار بعدی باید فردی باشد که شکاف بین اقوام و مذاهب را از بین ببرد، شناخت کامل بر موقعیت جغرافیایی و بافت اجتماعی استان داشته باشد، دارای برنامه مدون و عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد، فردی شجاع باشد تا بتواند بحران‌های مختلف موجود در استان را مدیریت کند و برای پتانسل‌های منحصر به فرد استان از جمله مرزهای آبی و خاکی گسترده برنامه ویژه عملیاتی داشته باشد و از شعار و اقدامات سیاسی پرهیز کند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار بعدی سیستان و بلوچستان باید فردی باشد که تعامل با همه گروه‌های سیاسی را در دستور کار قرار دهد، افزود: مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان جدی است و استاندار بعدی باید امر اشتغال‌زایی را در اولویت قرار دهد.

کرد تصریح کرد: ظرفیت و استعدادهای فراوان و متعددی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید در 4 سال اخیر از آنها بهتر استفاده می‌شد؛ به طور مثال مرزهای گسترده در استان می‌توانند به بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی باشند که متاسفانه در این زمینه نارضایتی عمومی مردم استان را شاهد هستیم و این امر مطالبه جدی مردم و نمایندگان آنها از نماینده دولت در استان است.

اکثر پروژه‌های ملی به علت کم‌کاری استانداری تعطیل است

نماینده مردم خاش در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در پی کم‌کاری استانداری سیستان و بلوچستان تخصیص اعتبارات استان در شاخص‌های مختلف 17 درصد بوده که این آمار در دیگر استان‌ها زیر 40 درصد نبوده و نمایندگان به عنوان پرسشگرانی که از جانب مردم انتخاب شده‌اند امروز سوال دارند چرا این کم‌کاری صورت گرفته و دولت باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکثریت پروژه‌های ملی حوزه انتخابیه بنده به علت عدم نظارت و پیگیری استانداری در زمینه تخصیص اعتبارات در سال‌های 94 و 95 در حال حاضر تعطیل است و روند اجرای پروژه‌های استانی نیز قابل قبول نیست.

کرد ادامه داد: جاده ترانزیتی اسکل‌آباد- گهرکوه- بزمان، سد تغذیه‌ای گهرکوه، پروژه انتقال آب شهر خاش از کارواندر، پروژه انتقال گاز به خاش با وجود اتمام 80 کیلومتر از شبکه گازرسانی داخل شهر نمونه‌هایی از پروژه‌های ملی حوزه انتخابیه من محسوب می‌شوند که به طور کامل تعطیل هستند.

نماینده مردم خاش در مجلس افزود: پروژه راه حصاروئیه به نصرت آباد، پروژه تل سیاه به چاه رحمان، راه کورین به سمسور، راه پلیس راه خاش به چاه سالار، راه دشت آبخوان، راه ایرندگان به مهرستان، راه روتک به منطقه مرزی خاش، راه کوته به سنگان، راه تمین به روتک، راه میرجاوه به ریگ ملک، راه خارستان به جون آباد، پروژه آبرسانی دست سمسور به کورین، آبرسانی گوهرکوه، آبرسانی چاه سالار، آبرسانی ده رئیس مرکز بخش ایرندگان، آبرسانی چاه کمال، آبرسانی به لادیز تنها بخشی از پروژه‌های استانی هستند به طور کامل در تعطیلی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: حوزه انتخابیه من در زمینه فضاهای آموزشی استاندارد نیز وضعیت مناسبی ندارد و پروژه‌های احداث فضاهای آموزشی منطقه اکثراً نیمه تمام رها شده‌اند. نمایندگان استان تلاش دارند تا فردی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شود که پویایی در عمل را سرلوحه قرار دهد و مانند 4 سال اخیر از بیان حرف‌های بدون عمل خودداری کند.

انتهای پیام/

R7843/P4001/S6,65/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی، تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف