Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اقدمات بسیاری در خصوص نقش جهان و سرانه ورزشی استان شده و خانه‌های تخصصی رشته‌های مختلف از جمله شمشیربازی و بسکتبال آماده بهره برداری است.

به گزارش ایسنا، محمد سلطان حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته تربیت بدنی گفت: حدود ۱۵ سال پیش مسابقات در ورزشگا نقش جهان انجام شده است اما بعد از آن الزامات AFC تغییر کرد و نیاز به تعمیر اساسی بود البته اگر می‌خواستیم این ورزشگاه را از صفر بسازیم کاری به مراتب راحت‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عمده‌ای از منابع مالی را فولاد قبول کرد که باید از مدیریت کارخانه فولاد تشکر کنم. در بخش ساخت نیز شرکت توسعه و اداره کل و استانداری وارد این قضیه شد تا هر چه زودتر به نتیجه برسیم. البته هنوز چادرهای این ورزشگاه نصب نشده اما به هرحال الزامات AFC مورد تأیید قرار گرفت و به مرحله‌ای رسیدیم که آماده برگزاری مسابقات در سطح و کیفیت بالایی شده است.

سلطان حسینی در خصوص دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به منظور افزایش سرانه ورزشی، افزود: اقدامات زیادی با کمک خیران و علاقمندان ورزش در این زمینه صورت گرفته است، سعی می‌کنیم اکثر پروژه‌های ورزشی آماده بهره برداری را در طی روزهای آینده یا در دهه فجر افتتاح کنیم. ده‌ها پروژه آماده افتتاح است. آکادمی ورزش، آکادمی علمی و تخصصی بسکتبال، خانه شمشیربازی و چند استخر (نجف‌آباد و شاهین شهر و ...) سالن‌های چندمنظوره و چمن‌های مصنوعی در سراسر استان و همچنین ۲۴ خانه ورزش روستایی را در شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه، شهرضا و ... آماده افتتاح داریم که با بهره برداری از آن شاهد تحولات مثبتی در ورزش استان خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم در آذرماه مسابقات چهارجانبه فوتسال را میزبانی کنیم. این مساله می‌تواند سرآغاز میزبانی‌های بسیار مهم وبزرگ در زمینه فوتسال باشد. فوتسال اصفهان یکی از قدرت‌ها و مدعیان اصلی در کشور است و این ظرفیت و پتانسیل با توجه به میزبانی‌هایی که در مسابقات فوتسال باشگاه‌های آسیا داشتیم وجود دارد که در سطح بالاتری میزبانی داشته باشیم.

مدیر کل ورزش وجوانان استان اصفهان خاطر نشان کرد: باشگاه گیتی پسند و هیات فوتسال در حال رایزنی با کمیته فوتسال فدراسیون هستند با شرایط و امکانات این میزبانی را فراهم کنند. یکی از رویدادهای مهمی که چندی پیش برگزار شد، برگزاری بزرگ‌ترین همایش روستاییان کشور بود که در شاهین شهر با مساعدت دفتر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و ورود خیرین به ورزش، گفت: خیرین را به حوزه ورزش آوردیم و پروژه‌های خوبی به دست خیرین ساخته شد که توانستیم پروژه خانه شمیشربازی که بهترین آکادمی علمی است به دست خیرین ساخته شد همچنین پیست موتورسواری نقش‌جهان توسط بخش خصوصی ساخته شد که آماده افتتاح و بهره برداری است.

سلطان حسینی با بیان این که شاه ماهی پروژه‌های کشور، ورزشگاه نقش جهان بود، اضافه کرد: خدارا شکر فراتر از تعهدات عمل شد و در حال حاضر نیز حدود ۳۰ نیرو شبانه‌روز کار می‌کنند. روزی که ما آمدیم ۳۲۸ پروژه ناتمام داشتیم که امروز بیش از نصف این تعداد به اتمام رسیده است. بیش از ۳۵۰۰ قهرمان جهانی، آسیایی و ملی در استان اصفهان داریم که هر کدام مطالباتی دارند که البته به حق است اما من مدیر کلی بودم که وقتی به این سمت منصوب شدم ۱۴ ماه کلیه حساب‌های‌مان مسدود بود.

سلطان حسینی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم ریالی را در ورزش قهرمانی هزینه کنیم اما با خواهشی که کردیم باشگاه سپاهان رشته‌هایی مثل ووشو، والیبال، تیروکمان، بسکتبال بانوان، کبدی و بدمینتون را تحت پوشش قرار داد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در رشته والیبال آقایان تیم‌داری نمی‌شود، گفت: بازیکنان والیبال میلیاردی شده‌اند که از عهده باشگاه‌ها خارج شده است. به هرحال محدودیت‌های اقتصادی وجود دارد و حتی به گفته آذری باشگاه ذوب آهن بیش از ۱۲ میلیاردتومان از بودجه‌اش کم شده است.

سلطان حسینی ادامه داد: روزی که ما آمدیم نزدیک به ۴۰۰ باشگاه داشتیم که امروز به ۱۲۰۰ باشگاه رسیده است و می‌توانیم بگوییم که یکی از بالاترین ظرفیت‌ها را در باشگاه‌ها داریم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در خصوص خانه‌های بدمینتون و والیبال و ... گفت: تمام خانه‌های بدمینتون، والیبال، استخر انقلاب و... در اختیار همان هیات ورزشی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مجمع انتخابات هیات همگانی گفت:: ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم در انتخابات هیات‌های ورزشی شرکت نکند چه فرد سیاسی باشد چه نباشد. آخرین بار ۲-۳ ماه پیش به فدراسیون نامه زدیم و در حال پیگیری مجمع این هیات هستیم.

سلطان حسینی در خصوص وضعیت پارکینگ و جاده نقش جهان نیز افزود: در مورد نقش جهان باید بگویم که تنها در بازی پرسپولیس بود که کمی مشکل داشتیم البته جاده‌اش در رینگ سوم ترافیکی قرار گرفته است و هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. مسئولیت ما در خصوص آمادگی این ورزشگاه بود البته نه این که منظورم این باشد که نباید فکری به حال جاده بکنیم. اگر مسیر ماشین‌های سنگین اصلاح شود، مشکل ترافیکی در این ورزشگاه نخواهیم داشت البته مترو قرار است از این مکان شروع شود که این امر موجب می‌شود مشکل ترافیکی این ورزشگاه حل شود.

وی افزود: سال ۹۰ با یک نفر قراردادی بسته می‌شود که حجم انبوهی از خاک‌های نقش جهان را که برای کارخانه کاشی پزی بسیار مناسب بود برده شود بخشی از این خاک برده شد و سپس آن فرد بیان کرد که این خاک با نخاله همراه است واین خاک‌ها را نخواهد برد ما نیز شکایت کردیم و فکر می‌کنم تا یکی دو ماه آینده مشکل حل شود.

وی در خصوص مبلغ به توافق رسیده باشگاه سپاهان و ذوب آهن برای استفاده باشگاه ذوب آهن از ورزشگاه نقش جهان گفت: قرار شد مبلغی که قبلاً سپاهان برای بازی در فولادشهر می‌داد الان نیز ذوب آهن همان مبلغ را پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان