Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@19:33:12 GMT

ناوگان باری همدان پیرتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۰۰۸۷

ناوگان باری همدان پیرتر از میانگین کشوری است

تین‌نیوز | 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه ناوگان باری استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: فرسودگی ناوگان باری و مینی‌بوسی در استان همدان به یک معضل تبدیل شده است و رانندگان باید نسبت به نوسازی ناوگان استقبال کنند.

به گزارش روزنامه اطلاعات، محمد رودباری گفت : میانگین عمر اتوبوس‌های استان بین ۱۰ تا ۱۲ سال است، در حالی که سن ناوگان باری همدان ۲۹ سال است که این میزان نسبت به میانگین عمر ناوگان کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۳ هزار دستگاه کامیون در استان همدان وجود دارد که ۶۰۰۰ دستگاه از این تعداد به مرز فرسودگی رسیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با دو شرکت خودروسازی قراردادهایی منعقد کرده است تا برای نوسازی ناوگان باری اقداماتی انجام شود.

او اضافه کرد: ۷۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که ۹ درصد از سود تسهیلات توسط راننده و بقیه که حدود ۱۶ درصد می‌شود توسط دولت پرداخت می‌شود.

رودباری با اشاره به این که این اقدام دولت در زمینه تشویق به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، اعلام کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود ۴ تا ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این که انتظار می‌رود رانندگان از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشند، یاد آوری کرد: توسعه ناوگان روستایی نیز شامل دریافت تسهیلات با نرخ ۴ درصد می‌شود.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان این که ناوگان مینی‌بوسی استان همدان فرسودگی بالایی دارد، اضافه کرد: بر اساس استانداردها مینی‌بوس با ۱۵ سال بیشتر جزء خودروهای فرسوده محسوب می‌شود که متاسفانه میانگین عمر ۱۰۳۰ دستگاه مینی بوس استان همدان ۲۹ سال است.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری