Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون کردستان خطر شیوع عفونت هپاتیت B ، Cو HIV از طریق انتقال خون را بسیار پایین اعلام کرد و گفت : اجرای طرح غربالگری اهداکنندگان خون بار اول بیشترین تاثیر را در روند افزایش سلامت خون های اهدایی استان داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سعید کریمیان همزمان با دومین روز از هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت در گفتگو با آفتاب دل گفت: بر اساس استاندارد های بین المللی و با هدف نزدیک شدن هرچه بیشتر به انتقال خون بدون خطر امکان ابتلای بیمار به ویروس های قابل انتقال از راه تزریق خون، تمامی فرآورده های تولیدی با بیشترین دقت آزمایش می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با بیان اینکه ایران پیشتاز منطقه در شاخص های سلامت خون است، افزود: دو سال از آغاز طرح غربالگری اهداکنندگان خون بار اول گذشته است و نتایج این طرح که برای اولین بار در استان کردستان اجرا شد نشان از ارتقای چشمگیر سطح سلامت خون های اهدایی در استان دارد.

 


کریمیان با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح از اهداکنندگان خون بار اول کیسه خون کامل دریافت نمی شود؛ گفت: افرادی که داوطلب اهدای خون هستند در صورتی که بر اساس تشخیص پزشک، واجد شرایط اهدای خون باشند اما سابقه اهدای خون قبلی نداشته باشند فقط یک نمونه خون از آنها دریافت می گردد.

 


وی تاکید کرد:اخذ نمونه خون به این معنا نیست که از همه ی داوطلبین پذیرش شده نمونه خون دریافت می شود بلکه این فرآیند تنها مربوط به افرادی است که امکان اهدای خون کامل را در شرایط فعلی دارند اما به دلیل اهمیت و حساسیت تامین سلامت خون اجازه اهدای خون تا سه ماه از ایشان سلب می شود .

 


وی ادامه داد: اهداکنندگانی بار اولی که نتایج تست های آنها منفی گزارش شده است پس از سه ماه فراخوانده می شوند و در صورت داشتن شرایط عمومی پس از گذراندن مجدد مراحل پذیرش، مشاوره و معاینه می توانند یک کیسه خون با حجم استاندارد یا یک واحد پلاکت آفرزیس اهدا نمایند .

 


کریمیان دلیل معافیت 90 روز را وجود دوره نهفتگی در ویروس های هپاتیت B ، Cو HIV اعلام کرد و بیان داشت:این ویروس ها از لحظه ورود به بدن می توانند تحت عنوان دوره ای به نام "پنجره" تا 90 روز مخفی بمانند و تست های تشخیصی آزمایشگاهی نیز توان شناسایی آنها را در این دوره ندارد بنابراین این محدوده ی خطر با اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته است .

 


مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص شیوع بیماری هپاتیت در بین اهداکنندگان خون نیز گفت : بیماری های هپاتیت در میان جامعه اهداکنندگان خون 10 برابر کمتر از عموم جامعه است و این در حالی است که شیوع هپاتیت در اهداکنندگان مستمر نیز بسیار کمتر از اهداکنندگان بار اول است .

 


او از اجرای طرح کشوری واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر در برابر هپاتیت B نیز خبر داد و خاطر نشان ساخت : این طرح در حال حاضر در برخی استان های کشور اجرایی شده است و با توجه به اینکه درصد ابتلا به هپاتیت در استان کردستان بسیار پایین تر از دیگر نقاط کشور است در مراحل بعدی در استان انجام خواهد شد.

 


کریمیان در خصوص اهمیت جذب اهداکنندگان متولد 1373 به بعد نیز تصریح داشت: متولدین 1373 به بعد جوانانی هستند که در بدو تولد در برابر هپاتیت B واکسینه شده اند و از طرفی برای سالیان طولانی می توانند منابع سالم تامین کننده خون مورد نیاز بیماران باشند و آموزش، جذب وحفظ آنها از برنامه های اولویت دار انتقال خون است.

 

 

مدیرکل انتقال خون کردستان در پایان یادآور شد: ترویج فرهنگ اهدای خون انسان دوستانه و به دور از هرگونه هیجان و تنها با هدف کمک به همنوعان همواره از تاکیدات سازمان انتقال خون است و از همه ی اهداکنندگان تقاضامندیم که در راستای نهادینه کردن این فرهنگ یاری رسان این سازمان باشند.

 

 

هفته اول آبان ماه هفته اطلاع رسانی هپاتیت نام گرفته است و سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها متولی تامین خون و فرآورده های آن موفق شده است طی 10 سال گذشته شیوع هپاتیت B در جامعه اهداکنندگان خون را از 0.6 درصد به کمتر از 0.12 درصد و شیوع هپاتیت C را از 0.15 درصد با یک کاهش چشمگیر به 0.04 درصد برساند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران از جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

رضا لحمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مازندران همگام با سیاست‌گذاری کشور به عنوان یک دانشگاه مهارتی انجام وظیفه می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دانشجوی فارغ‌التحصیلی داشته باشیم و نتوانیم برای وی شغلی فراهم کنیم این ایراد کار در آموزش عالی ما است." اولویت کار را بر تدوین اشتغال دانشجویان مورد پذیرش خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 6 هزار و 500 پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال در سراسر کشور داشتیم که دانشگاه علمی کاربردی فذا 350 دانشجو با تضمین اشتغال پذیرش داشته است، افزود: از دانشگاه علمی کاربردی مازندران استقبال خوبی شده به طوری‌که  رشد 35 درصدی در جذب دانشجو را داشتیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران دغدغه اصلی امروز خانواده‌های دانشجو را در زمینه اشتغال و تضمین آن مطرح کرد و گفت: این دانشگاه یک درصد بیشتری را نسبت به سایر دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب نشان می‌دهد. 

لحمیان با تاکید بر اینکه مازندران در سال گذشته از تبصره 16 موفق به جذب 40 میلیارد تومان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با سود چهار درصدی شده است، بیان کرد: این استان با دریافت این تسهیلات موفق به کسب رتبه اول نسبت به سایر دانشگاه‌های مازندران شد.

وی ادامه داد: برای خوشه‌های فناور و مراکز رشد دانشگاه علمی کاربردی و تفاهم‌نامه‌ای بین پارک فناوری بالغ بر 14 میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده است که به ازای هر دانشجو 150 میلیون تومان با یک شغل جدیدی به همراه بیمه تامین اجتماعی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌جاری در صورت اضافه شدن مرکزی به مراکز استان باید حتما از همان ابتدا شرایط تضمین اشتغال را برای دانشجویان  فراهم کند، یادآور شد: در استان مازندران طبق سیاست‌های آمایش آموزش عالی باید محدودیت مراکز  داشته باشیم که امسال دو مرکز شرکت صنایع ماشین بشل و شرکت صنعتی نکا فولاد ماشین دوره‌های خود را مهرماه سال گذشته با پذیرش تضمین اشتغال شروع کردند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال بتوانیم این ظرفیت‌ها را حتما با اولویت تضمین اشتغال ادامه دهیم، اظهار داشت: در شرکت فذا و دانشگاه فرهنگ و هنر آمل در بحث هنری نقطه عطفی خواهد بود.

لحمیان با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مازندران تنها دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم است که در کارگروه اشتغال عضویت دارد و در جلسات کارگروه اشتغال استانداری حضور دارد خاطرنشان کرد: مرکزی در بحث اولویت اشتغال اگر نتواند در هر رشته‌ای شغلی ایجاد کند اصلا به وجود نمی‌آید و در پایش حذف می‌شود و ایجاد هر رشته جدیدی باید پیوست ایجاد اشتغال داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • اهدایی بایرن به بنیاد بکن‌باوئر: چک نیم میلیون یورویی!
  • موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد