Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای صبح امروز با حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، اسفندیار اختیاری، نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار اظهار کرد: برای بنده بسیار جای خوشوقتی است که مجددا توفیق حضور در این مراسم را پیدا می‌کنم و دوره دیگری از المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی با بیان اینکه در گذشته سرگرمی دانش آموزان از جنس تربیت بدنی بود، گفت: خانه‌ها حیاط‌هایی داشت که فضای خانه نیز اجازه‌ چنین فعالیت‌هایی را به بچه‌ها می‌داد و در این حیاط‌ها بچه‌ها بازی می‌کردند که این بازی‌ها معمولا ورزش و فعالیت بدنی بود.

وی افزود: به تدریج تلویزیون جای این بازی‌ها و سرگرمی‌ها را گرفت و بعد با ورود تکنولوژی‌های جدید و بازی‌های رایانه‌ای، امروز فرزندان ما و حتی بزرگترها ساعت‌ها روی یک صندلی می‌نشینند و حتی برای خاموش و روشن کردن تلویزیون هم لازم نیست از جای خود بلند شوند و این سرآغاز بسیاری از مشکلات جسمی و حتی روحی برای ما خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروزه یکی از مشکلات جدی جامعه، سلامت جسمی افراد است که به شدت مورد خطر قرار گرفته، گفت: این مسئله خصوصاً دامن گیر جوانان و نوجوانان است. البته این مشکل در دختران خیلی جدی‌تر است چرا که شرایط ورزش برای آن‌ها نسبت به پسران سخت‌تر است.

وی ادامه داد: در این شرایط که فعالیت‌های بدنی و ورزشی ضروری به نظر می‌رسد، به شدت به برنامه‌هایی مثل برنامه‌ای که امروز برای چهارمین سال به همت همکاران من در آموزش و پرورش آغاز شده است، احساس نیاز می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای این است که منتظر امکانات و تجهیزات و نیروی متخصص نمی‌ماند، توضیح داد: این المپیاد از همین امکانات درون مدرسه و فضا و تجهیزات استفاده می‌کند و تربیت بدنی و بازی‌های سرگرم‌ کننده‌ای که در حوزه ورزش در مدارس وجود دارد را ترویج می‌دهد. به نظر من این مسئله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه امروز است.

او ضمن تشکر از تمام مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش که برای برگزاری این المپیاد تلاش کردند تصریح کرد: مربیان تربیت بدنی مدارس همواره یکی از مظلوم‌ترین معلمان در جامعه فرهنگیان هستند چرا که به آن‌ها گفته می‌شود در سخت‌ترین شرایط کاری هم در حال بازی و ورزش کردن هستند. اما این مربیان با کمترین امکانات و تجهیزات در مدارس مشتاقانه هدف بسیار مهم سلامتی و نشاط  دانش‌آموزان را دنبال می‌کنند.

بطحایی بیان کرد: امروز شادابی، نشاط و سرزندگی، ورزیدگی و آمادگی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مدارس ماست. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که همه ما را نگران کرده و به صورت یک خطر جدی برای جامعه و جوانان و نوجوانان ما مطرح است می‌توان با ترویج برنامه‌های تربیت بدنی و ورزش از آن‌ها جلوگیری کرد و آن‌ها را کاهش داد. بسیاری از صدماتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان ما را در معرض خطر قرار داده می‌توان با ترویج چنین برنامه‌هایی از آن‌ها جلوگیری کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: من به عنوان همکار کوچکی در وزارت آموزش و پرورش تمام تلاشم را خواهم کرد تا علی‌رغم مضیقه‌های مالی و امکانات اندکی که در اختیار این وزارتخانه است بتوانیم شرایط را برای چنین اجرای برنامه‌هایی فراهم کنیم که با حداقل امکانات و تجهیزات، تربیت بدنی و ورزش همگانی را در جامعه ترویج می‌دهد و بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور، مدارس با نشاط و دانش‌آموزان سرزنده‌ای داشته باشیم.

اسفندیار اختیاری، نماینده جامعه زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای بخصوص وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما به ورزش بخصوص ورزش بانوان بسیار کم توجه می‌کنیم و با دقت و وسواس بیشتری باید به این موضوع نگاه کنیم.

وی ادامه داد: ورزش کردن فقط پرورش اندام نیست. همان طور که گفته می‌شود "عقل سالم در بدن سالم است"، ورزش کردن به دانش‌ آموختن ارتباط پیدا می‌کند. هر کس که بدن سالمی نداشته می‌تواند دانش‌آموز خوبی باشد.

اختیاری با بیان اینکه بستر شروع فعالیت ورزشکاران حرفه‌ای ما مدارس بوده‌ است، تاکید کرد: تمام ورزشکاران ما ابتدا از داخل مدارس ورزش را آموخته‌اند و سپس به دنیای حرفه‌ای وارد شده‌اند. بنابراین باید ورزش آموزش و پرورش را تقویت کنیم و هر کاری که انجام بدهیم کم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان به بیان این نکته پرداخت که شاید قهرمان شدن آسان باشد اما پهلوان شدن بسیار کار مشکلی است.

در ابتدای این مراسم نمایندگان رشته‌های مختلف ورزشی حاضر در چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در بخش دیگری از این مراسم سرود چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خوانده شد و پرچم این المپیاد به اهتزاز درآمد. همچنین سوگندنامه این المپیاد توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت شد.

در بخشی از این سوگندنامه آمده است: "در محضر خداوند سبحان و در حضور مسئولان و اولیای خود متعهد شده و سوگند یاد می‌کنیم همه با هم نسبت به انجام وظایف دانش‌آموزی خود متعهد باشیم و اصول رفتار نیکو در ورزش را که همان جوانمردی می‌باشد رعایت کنیم و بتوانیم به اصول حاکم بر المپیاد ورزشی درون مدرسه احترام بگذاریم."

قرائت سوگندنامه داوران المپیاد و همچنین شاهنامه‌خوانی توسط یکی از دانش‌آموزان خردسال بخش دیگری از مراسم افتتاحیه بود.

همچنین تعدادی از دانش‌آموزان پسر به اجرای حرکات ورزشی ژیمناستیک، طناب‌زنی و ورزش‌های باستانی پرداختند.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت بدنی، حمیدرضا صائبی، سرپرست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ۶ از دیگر حاضران در مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد