Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصادی گفت : مردمی شدن اقتصاد و اتکا به سرمایه های داخلی ؛ توطئه های اقتصادی بدخواهان ایران را خنثی می کند.

مظفر علیخانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مردمی و رقابتی شدن اقتصاد، اتکا به سرمایه گذاری، مدیریت، خلافیت ونوآوری های داخلی و صادرات به بازارهای جدید همراه با پیوند خوردن به اقتصاد جهانی شرایطی را فراهم می کند که ناملایمات و بدخواهی های دشمنان دیرینه این نظام و انقلاب تاثیری در توسعه اقتصادی ایران نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : آنچه که اساس اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد مردمی شدن و درون زایی اقتصاد با استفاده از منابع و نیروی انسانی ماهر، منابع خدادادی، ظرفیت های طبیعی و معدنی، استفاده از فناوری های روز دنیا، سرمایه گذاری خارجی و تعاملاتی است که میان اقتصاد و تجارت ایران با اقتصاد و تجارت جهانی شکل می گیرد.
علیخانی گفت: اینکه امروز برخی کشورهای خارجی از جمله امریکا با روی کار آمدن ترامپ ، تحریم های جدید بر ایران اعمال می کنند بیانگر ونشانگر آن است که اهمیت اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته برای کمک به رونق اقتصاد ایران لازم است.
وی افزود : از آنجا که یکی از مولفه های بسیار مهم در توسعه اقتصادی هر کشور، تعاملات سیاسی و گسترش روابط اقتصادی با دنیاست می توانیم با توانمندکردن اقتصاد از درون ، با اقتصادهای دنیا هم تعامل کنیم.

اقتصاد مقاومتی با شعار و پوستر اجرایی نمی شود
همچنین رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: اقتصاد مقاومتی نه با شعار، پوستر و بروشور بلکه با کار جهادی و عملی اجرایی می شود.
محسن احتشام در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی، راهکار مقاوم شدن اقتصاد و ثبات بخشی به فضای کسب و کار است ، اگر فرایندهای اقتصادی را به سمتی ببریم که متکی بر منابع عظیم و نیروی انسانی تحصیلکرده داخلی باشد می توان در عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق بود.
وی با بیان اینکه باید ثبات را به فضای کسب و کار برگردانیم ، اضافه کرد: نخسین قدم برای اینکه کسی سرمایه گذاری، تولید و صادرات انجام دهد و حضور مداوم و مستمر در بازارهای جهانی داشته باشد ، این است که فضای کسب و کار از ثبات نسبی برخوردار شود.
احتشام گفت: دیپلماسی اقتصادی لازمه دیپلماسی سیاسی بوده و ضروری است هر دو همزمان نقش آفرینی کنند ، بخشی وظیفه ما در اتاق های بازرگانی و بخشی وظیفه دولت و به ویژه سفارتخانه های ماست اما در ابعاد کلان مهم است که دیپلماسی اقتصادی در اولویت مسئولان و برنامه ریزان باشد.
وی افزود: ثبات در محیط کسب و کار موجب می شود فعالان اقتصادی بتوانند به فعالیت اقتصادی بپردازند و یک صادرکننده یا تولیدکننده قدرت پیش بینی و برنامه ریزی داشته باشد.
احتشام با بیان اینکه باید فضای کسب و کار را به نحو مطلوبی برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم ، گفت : آن چیزی که امروز می بینیم نشان می دهد در حال حرکت به سمت رشد اقتصادی هستیم همچنین حضور فعال تر فعالان اقتصادی را در بازارهای جهانی شاهدیم که نقطه عطفی برای رسیدن به نرخ رشد 8 درصد اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مباشری از اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات مومنانه و پروژه‌های عمرانی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه سروستان همچنین از برگزاری اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، برگزاری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی منازل محرومین، خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش آموزان، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس خاتم‌کاری و … در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6097067

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت