Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور وزیر پیشنهادی نیرو همراه با همه معاونین و مدیران حوزه وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عمده‌ترین مسائلی که از طرف نمایندگان مطرح شدعبارت بود از مشکل آب، نحوه مدیریت آب، نحوه توزیع آب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در این جلسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه انتقال، توازن، تعادل و توزیع آب در بین استان‌ها و پیشنهادات برای افزایش بهره‌وری آب، ابراز نگرانی در آب شرب به ویژه آب روستایی و ناتوانی برخی مدیران استانی در حوزه آب مطرح شد، گفت: در این جلسه از وزیر پیشنهادی نیرو درخصوص سیاست‌های سدسازی و نحوه ادامه آن سوال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه وزارت در ارتباط با حوزه فاضلاب با توجه به اینکه برگرداندن آب به چرخه مصرف اهمیت فراوانی دارد مورد سوال قرار گرفت، ادامه داد: تولید برق به روش‌های نوین، تضمین خرید برق مراکز بخش خصوصی که اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق کرده‌اند از دیگر مطالبات نمایندگان فراکسیون ولایی بود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه درخصوص دو تابعیت بودن اردکانیان نیز سوال شد.

او افزود: اردکانیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو اظهار داشت که در کشور بلکه در اغلب مناطق دنیا آب کم نداریم و خداوند به اندازه کافی نعمت خود را به بندگان رسانده و می رساند مشکل در نوع مدیریت آب است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه گفت اگرچه باید مدیریت آب را باز تعریف کنیم و اینگونه نیست که فقط وزارت نیرو متولی و مدیریت آب باشد، عنوان کرد: مصرف کننده آب در یک آپارتمان هم در مدیریت آب مشارکت دارد و تغییر اقلیم و آب وهوا نباید ما را غافل از پرداختن به مدیریت آب کند.

او ادامه داد: اردکانیان در این جلسه اظهار داشت که فاضلاب یکی از مباحث و منابع مهم تأمین آب است و اینجانب موفق شدم مجوز تنها موسسه تحقیقاتی قنات را از مجمع عمومی سازمان ملل برای ایران دریافت کنم و معتقدم قنات نقش مهمی در تأمین آب کشور دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه از ظرفیت سرشار نیروهای انسانی متعهد، متخصص و نخبه در کشور به‌عنوان یکی از منابع مهم بهره‌گیری در مدیریت انرژی یاد کرد و ادامه داد باید تقاضا را نیز مدیریت کنیم و در حال حاضر مدیریت تقاضا هم‌تراز تولید آب است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت: وزیر پیشنهادی در این جلسه به درک بسیار بالای مردم از شرایط آب و برق و انرژی و اینکه مردم کاملا در جریان اهمیت آب و انرژی هستند اشاره کرد و اینکه این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: وزیر پیشنهادی نیرو همچنین در این جلسه به اهمیت انتقال آب، حقابه‌های مرزی، توزیع عادلانه و برنامه های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت که افتخار دارم که نام خود را در عملیاتی سازی موافقتنامه هیرمند ثبت کنم.

نقوی حسینی اظهار داشت: به گفته اردکانیان اگر ما به مدیریت مصرف هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه آب شرب نپردازیم مشکل حل نخواهد شد و تنها تولید آب و استحصال آب مشکل‌گشا نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه با نمایندگان ولایی گفت که ما باید ساختار مدیریت را هم اصلاح کنیم و مشارکت همه مردم در مدیریت آب را طلب کنیم. شرق کشور و جنوب شرق کشور به لحاظ تأمین آب اهمیت زیادی دارد و به حوزه امنیت ملی کشور مربوط می‌شود.

او همچنین به درخواست اردکانیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه اظهار داشت که یک درخواست از نمایندگان محترم دارم و آن این است که به مصلحت ما نیست که در محافل عمومی و به طور مکرر بحث جنگ آب، بحران آب و کمبود آب را مطرح کنیم، بنابراین بدون طرح اینگونه مسائل که موجب عواقب خوبی نمی شود شرایط آبی ما شرایط خوبی است بنابراین به بهره‌برداری بهینه آب و مشارکت همه مردم در مدیریت آب بپردازیم، ما در حوزه تأمین آب هم بالادست هستیم و هم پایین دست نسبت به سایر کشورهای دنیا و این شرایط خوبی است. ما باید روی الگوی مصرف کار کنیم.

نقوی حسینی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه افزود: اردکانیان در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که از حدود 10 سال قبل به دانشگاه صنعتی شریف برگشتم ولی از بنده خواسته شد که بروم و دفتری در سازمان ملل برای مطالعات آب تأسیس کنم و این را با مشورت همه مسئولین کشور انجام دادم. در این زمینه توصیه‌های مقام معظم رهبری به اینجانب همیشه سرمشق فعالیت‌های بنده بود و افتخار می‌کنم در این چارچوب کار کردم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اردکانیان در خصوص تابعیت و شایعه دو تابعیتی خود بیانیه قبلی خود را قرائت کرد و گفت اینجانب در طول تحصیلات تکمیلی همکاری و کار در موسسه آب سازمان ملل فقط و فقط افتخار تابعیت ایران را داشته و دارم و خواهم داشت و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهم پذیرفت.

402

دو تابعیتی مدیریت آب شرب توزیع مدیران استان امنیت ملی کم آبی مدیریت انرژی تقاضا برق وزارت نیرو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت _ به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود؛ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آن‌ها کسانی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهای شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

استاندار فارس با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهادها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلید زدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شوراها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست بلکه به‌دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

شهردار شیراز از پنج برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

اسدی تصریح کرد: نقش شوراها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هرچه به سمت تقویت شوراها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

خاطر نشان می‌شود، در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برگزار کند.

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفاً جهت کاربری مسکونی به میزان ده درصد (۱۰%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

در تبصره ۱ این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ ۲۰۰ متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل ۱۸ ماده و ۱۶ تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

کد خبر 748884

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها