Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون پنج هزار و371 نفر در این استان برای عزیمت به کربلای معلی ومراسم اربعین در کشور عراق نام نویسی کرده اند.

به گزارش ایرنا دکترمهرداد ابراهیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با ذکر اینکه تا کنون به چهار هزار و503 نفر نیز در استان ویزا داده شده است اظهارکرد: پیش بینی می شود که تعداد زائران به 9 هزار نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته هفت هزار و 800 زائر به کشور عراق عزیمت کردند از زائران درخواست کرد بر حاکمیت دولت عراق احترام بگذارند و با دریافت روادید عازم مراسم اربعین شوند.
ابراهیمی عنوان کرد: تاکنون ستاد اربعین با حضور نمایندگان کمیته های مختلف مانند مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه، زیرساخت ها، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی،امنیتی و انتظامی، اعزام، اطلاع رسانی و ارزیابی و نظارت، پنج جلسه با حدود 50 مصوبه برگزار کرده است تا این مراسم با شکوه تمام انجام شود.
وی گفت: تمام این مراسم خودجوش و مردمی برگزار می شود و ما فقط موضوع ساماندهی زائران را برعهده داریم و باید نذوراتی را که مردم به ستاد اربعین می دهند به موقع در اختیار زائران قرار دهیم.
ابراهیمی همچنین با ذکر اینکه مرز امسال تردد زائران خراسان شمالی مرز چزابه در خوزستان است بیان کرد: ورود و خروج زائران بدون روادید و ویزا به کشور عراق ممنوع است و اگر اتفاقی غیر قانونی رخ دهد سه تا 6 ماه حبس دارد،متاسفانه برخی از زائران به علت رعایت نکردن این مساله در زندان به سر می برند.
جانشین رئیس ستاد اربعین گفت: مبلغی که باید زائران در این سفر هزینه کنند در مجموع 2 میلیون ریال است، موضوع دلار هم خذف شده و مبالغ به ریال پرداخت می شود.
ابراهیمی ادامه داد: انتظار ما این است که مدت زمان اقامت زائران در کربلا به حداقل برسد و آنها به حرم امامان (ع) در سامرا و کاظمین عزیمت نکنند تا در زمان بازگشت خدمات رسانی به نحو احسن انجام شود.
وی افزود: در سال جاری افزایش خدمات بهداشتی را داریم که دانشگده علوم پزشکی، حمعیت هلال اهمر و معاونت بهداشتی سپاه جواد الائمه(ع) در استان انجام این مهم را عهده دار شده اند و برای موکب ها خدماتی مانند تهیه دارو، بهیار، پرستار و ...در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی اظهارکرد: زائران نباید انتظار داشته باشند که تمام امکانات برای آنها فراهم شوددر هر صورت با پیش بینی 9 هزار زائر ، امکان دارد که خدمات رسانی دچار چالش هایی بشود و این امری طبیعی است اما تمام تلاش ما این است که مراسم اربعین با صلابت، با شکوه و در کمال امنیت برگزار شود.
وی با ذکر اینکه بیمه زائران مساله بسیار مهمی است اضافه کرد: بیمه در دل روادید در نظر گرفته شده است، انتظار ما این است که زائران با مسئولان ستاد اربعین هماهنگی خوب و کاملی داشته باشند و برحاکمیت کشور عراق احترام بگذارند.
ابراهیمی از خیران درخواست کرد که کمک های نقدی و غیر نقدی خود را زود تر از موعد اهدا کنند تا روز اربعین بتوانیم این کمک ها را به دست زائران برسانیم.
ابراهیمی گفت: ما با برپایی سه موکب در خدمت زائران خراسان شمالی هستیم، موکب شهدای خراسان شمالی با ظرفیت پنج هزار نفر در مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زائران استان تعیین شده است که پشتیبانی آن را شهرستان های شیروان، فاروج و راز و جرگلان برعهده دارند.
وی اضافه کرد: موکب اصحاب خراسانی و موکب قمر بنی هاشم نیز در شهر کربلا آمادگی خدمت رسانی به زائران استان را دارند و پشتیبانی آنها با شهرستان های بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان است.
ابراهیمی اظهارکرد: مردم می توانند برای موکب کربلا در بانک انصار به شماره کارت 6273811074394765 و به شماره حساب 4310407870011 ، و برای موکب مهران در همین بانک به شماره کارت 6273811093042056 و شماره حساب 431342165061 کمک های خود را واریز کنند.
وی خاطرنشان کرد: استاندار خراسان شمالی نیز برای خرید 10 هزار تخته پتو و لوازم آشپزخانه به زائران اربعین مبلغ چهار میلیارد ریال اختصاص داده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات